مدیریت فروش در CRM
CRM به بخش مدیریت فروش سازمان کمک می کند. تا به طور دقیق فعالیت های فروش را برنامه ریزی، کنترل و پشتیبانی کنند. با CRM سیستم مدیریت فروش به سرعت تجزیه و تحلیل می شود. وظایف به صورت کارآمدی مدیریت شده و گزارش های تحلیلی به هنگام Real Time داشته باشید.
نقش واحد فروش در CRM
واحد فروش با CRM فرآیندهای جاری فروش را به صورت سیستماتیک انجام می دهد تا از مشتریان دیدگاه یکسانی ایجاد شود. نتیجه این دیدگاه افزایش فروش، کوتاه شدن زمان مراجعه تا زمان فروش و رضایتمندی بیشتر مشتری از سازمان می شود.
CRM کلیه اطلاعات مورد نیاز و فعالیت های مرتبط با فروش را در دسترس شما قرار می دهد تا به جای جمع آوری اطلاعات و تهیه گزارشات، وقت خود را صرف فروش نمایید. CRM کامل ترین سیستمی است که با روش های استاندارد به افزایش فروش کمک می کند.
امکانات سی آر ام برای مدیریت فُروش
بخوانید: استراتژی بازاریابی دیجیتال
مدیریت مراکز استانی و سازمان های زیرمجموعه
با CRM شما می توانید عملکرد مراکز استانی و سازمان های زیرمجموعه خود را ارزیابی و کنترل نمایید. همچنین استراتژی ها و برنامه های یک پارچه را در سطح کشور پیاده سازی نمایید.
مدیریت مشتریان
CRM به شما کمک می کند تا نسبت به مشتریان و مشتریان بالقوه، دیدگاهی ۳۶۰ درجه ای و تمام و کمال داشته باشید. این کار با جمع آوری، نظارت و پیگیری تمامی اطلاعات اساسی مانند شرح حال مفصل مشتری، تاریخچه کامل تعاملات و مرور ارتباطات اساسی مشتری با سازمان انجام می شود.
دیگر نیازی نیست اطلاعات مشتریان را در نرم افزارهای اکسل و… نگهداری کنید. با CRM می توانید اطلاعات مشتریان را به صورت یکپارچه و در امنیت کامل حفظ و نگهداری نمایید.
در CRM می توانید به سوابق مشتری مثل اطلاعات تماس،اطلاعات خاص، قرارهای ملاقات و نظرات، اسناد رد و بدل شده، ارتباطات، پیشنهاد قیمت ها و خریدهای صورت گرفته به راحتی دسترسی داشته باشید.
مدیریت اهداف فروش
با استفاده از سیستم CRM شما می توانید اهداف فروش را در بازه های زمانی مختلف و با شاخص متفاوتی تعیین نمایید و کنترل کننده سازمان در مسیر دست یابی به اهداف فروش باشید. به این ترتیب شما می توانید در هر لحظه بفهمید که چند درصد از اهداف فروش شما برآورده شده است.
مدیریت فعالیت ها
CRM به سرپرستان فروش و مدیران ارشد اجازه می دهد تا تمامی وظایف و فعالیت های سازمانی را در حوزه مدیریت فروش نظارت و مدیریت نمایند.
مدیریت فرصت های فروش
CRM به مدیران و کارشناسان فروش دیدگاهی ۳۶۰ درجه در فرصت های فروش می دهد. این امر دیدگاهی کامل نسبت به تاریخچه فرصت ها و فعالیت های انجام شده ایجاد می کند. با این امکان شما می توانید بیشتر وقت خود را روی فرصت های فروش واقعی و موفق بگذارید.
مدیریت استعلام، سفارش و صورت حساب
با استفاده از امکاناتی که CRM در اختیار شما می گذارد می توانید سفارش های مشتریان خود را دریافت کنید، قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهید و هماهنگی ها و فعالیت های لازم را به صورت سیستماتیک برای ارائه خدمات به مشتری انجام دهید. و در آخر برای سفارش مشتری صورت حساب صادر کرده و ارسال نمایید.
رتبه بندی مشتریان
با استفاه از سیستم CRM شما می توانید مشتریان خود را بر اساس معیارهای مختلف مثل: تعداد خرید، میزان سوددهی، مبلغ قرارداد، زمینه فعالیت و…تقسیم بندی نمایید. و همینطور یک لیست از قیمت ها و پیشنهادات ویژه برای هر گروه از مشتریان داشته باشید.
ارزیابی عملکرد سیستم فروش
با استفاده از گزارش های جامع، متنوع و تحلیلی می توانید میزان فروش خود را پیش بینی کنید و فعالیت های صورت گرفته و بازدهی سیستم فروش خود را ارزیابی نمایید. با CRM می توانید از میزان موفقیت در برنامه ها و استراتژی های فروش خود مطلع شوید و تغییرات لازم را در زمان مناسب اعمال نمایید.
برنامه ریزی و مدیریت فروش
CRM امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش و گزارش گیری در قالب نمودارها و جداول گرافیکی برای برنامه ریزی و پیش بینی فروش را فراهم می آورد. این ویژگی ها تصویر کاملی از سیستم فروش سازمان را در اختیار شما می گذارد و موجب تضمین موفقیت برنامه ها و استراتژی ها در فروش می شود.
6 فکر در مورد “ مدیریت فروش در CRM چه کاربردی دارد؟ ”