چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟ خیلی از کسب و کارها همچنان از همان روش های سنتی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند. و زیاد داشتن وب سایت را امری مهم نمی دانند. غافل از اینکه اکثر افراد وقتشان را در اینترنت می گذرانند. برای همین داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.
فضای اینترنت به عنوان یک ابزار مهم در دنیای تجارت محسوب می شود. کسب و کار های موفق سنتی باید یه این امر توجه داشته باشند زیرا اینترنت یکی از مهم ترین بسترهای توسعه کسب و کار می باشد که موجب افزایش مشتریان می شود.
چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟
بازاریابی
موتورهای جست و جو گوگل به صورت خودکار کار بازاریابی برای کسب و کار شما را انجام می دهند. با داشتن یک وب سایت خوب و تولید محتوا روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود می توانید سایت خود را به رده اول گوگل بیاورید.
وقتی با سئو مناسب و محتوا جذاب سایت شما به رده اول گوگل بیاید. همه افرادی که به دنبال خدمات و ارائه شده شما باشند. این موتورهای جست و جو گر اول از همه شما را به کاربران نمایش می دهد.
البته توجه داشته باشید که میزان بازدید سایت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر وبسایتی با متقاضیان اطلاعات و محصولات فقط یک کلیک فاصله دارد. و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.
اعتمادسازی
اعتماد سازی یکی از اصول مهم در دنیای تجارت و شروعی برای خدمات رسانی به مشتریان است. اگر مشتری به کسب و کار شما اعتمادی نداشته باشد هیچ خریدی هم از شما نخواهد داشت. برای همین داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای برای اعتماد سازی بسیار مهم و حیاتی است.
نمایش گواهینامه ها و مجوزهای رسمی، نماد اعتماد الکترونیکی، نظرات مشتریان قبلی و… در سایت برای جلب اعتماد مشتری مهم و الزامی است.
فروش
فروش اینترنتی از بزرگترین و اصلی ترین تغیرات در دنیای کسب و کار می باشد. برای همین داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای اهمیت بالایی برای کسب و کار شما دارد.
در صورت داشتن محصولات و خدماتی قابل فروش در دنیای اینترنت هر چه سریعتر به فکر طراحی یک سایت خوب حرفه ای باشید تا بتوانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید و از همه مهم تر باعث پیشرفت و توسعه کسب و کار خود شوید.
ارتباط با مشتریان
ارتباط و تعامل مناسب با مشتری یکی از ابزارهای بسیار کارآمد برای کسب و کار شما می باشد. با یک ارتباط موثر می توانید ارتباطی طولانی مدت و پایدار با مشتریان خود برقرار کنید.
شما می توانید علاوه بر اطلاع رسانی های خود به مشتریان نظرسنجی هم بگذارید تا مشتریان را پیگیر امور محصولات و خدمات خود قرار دهید. این امر برای مشتری هم جذاب می باشد و به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند.
خدمات پس از فروش
دیگر دوره فروش محوری به اتمام رسیده و در حال حاظر دوره مشتری محوری شروع شده است. این به معنای این است که شما با نگهداری مشتری فعلی سود بیشتری می کنید. هزینه جذب مشتری جدید ۷ برابر مشتری فعلی می باشد.
بنابراین داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای برای پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و به شما کمک می کند اول از همه رضایت مشتریان پایدار و ثابت خود را جلب نمایید و بعد مشتری جدید جذب نمایید.
پاسخگویی ۲۴ ساعته شامل: (نمایش اطلاعات تماس، پشتیبانی از طریق تیکت، نمایش دستورالعمل های استفاده از محصول، روش های نگهداری از محصول، روش های تعمیرات و . . . ) می باشد.
برندسازی
یک وب سایت خوب و حرفه ای می تواند تصاویر، متون، فیلم، صوت و انیمیشن را در خود داشته باشد. و دسترسی جذاب تر و راحتی را به مشتریان شما بدهد. مشتریان در هر جایی که باشند می توانند به راحتی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند همین امر موجب برند سازی کسب و کار شما می شود.
جهانی شدن
فعالیتی بدون مرز و محدودیت یک امری ضروری برای هر کسب و کاری می باشد. با ایجاد یک وب سایت خوب و حرفه ای حتی می توانید با افراد خارج از کشور هم ارتباط برقرار نمایید و محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفی کنید.
میزان سودآوری و درآمدزایی سایتها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایتها و بروزرسانی و رسیدگی به آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
خیلی از شرکتها وجود دارند که فعالیتشان از از طریق سایت و مشتری آنلاین می باشد.
3 فکر در مورد “ چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟ ”