مقالات

کاربرد و مزایای تجاری CMS سی ام اس

کاربرد و مزایا CMS سی ام اس برای شرکت‌ها

مهمترین کاربرد سیستم مدیریت محتوا یا همان (CMS سی ام اس)، پشتیبانی از استراتژی‌ها و اهداف متعدد سازمان‌ها در طراحی وب سایت می‌باشد. به طور کلی CMS باعث افزایش سطح رضایت مشتریان، فروش بیشتر محصولات و برقراری ارتباط بیشتر با کاربرها می‌گردد.

همچنین امکان دارد شما سایتی را قبلا طراحی کرده باشید و با گذشت زمان نیاز به تغییرات اساسی را در سایت خود احساس کنید. مسلما در عرصه رقابت امروزی یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های مختلف به روز بودن اطلاعات وب سایت مطابق نیازهای مشتریان می‌باشد. تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید تا با کاربرد و مزایا CMS سی ام اس برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بیشتر آشنا شوید.

شاید برای شما مفید باشد:

کاربرد و مزایای تجاری CMS سی ام اس

کاربرد و مزایا CMS سی ام اس برای شرکت‌ها

  • فرآیند طراحی سایت را ساده تر می‌کند.
  • صرف زمان کوتاه برای ایجاد صفحات جدید و تغییرات
  • ثبات بیشتر با CMS سی ام اس
  • هدایت آسانتر کاربران
  • افزایش پایداری وب سایت را افزایش می‌دهد
  • پشتیبانی از طراحی غیر متمرکز
  • امنیت بیشتر
  • دوری از اطلاعات تکراری و زائد
  • قابلیت رشد و توسعه ساده تر وب ساده
  • کاهش هزینه‌ها نگهداری سایت

 

کاربرد و مزایا CMS سی ام اس برای شرکت‌ها

اصلاح محتوای قدیمی با cms سی ام اس

با توجه به اینکه در گذر زمان بسیاری از محتوای سایت قدیمی می‌شود و نیاز به یک تغییر اساسی در آنها احساس می‌شود، نیاز به یک کارشناس متخصص در این زمینه، جهت بازنگری و اصلاح محتواهای قدیمی ضروری می‌باشد. همچنین در این شرایط ردیابی اطلاعات قدیمی سایت خیلی سخت خواهد بود.

به عنوان مثال در صورتی که یکی از مشتریان ادعای دادخواست یا بازنگری مطلب و یا فرم خاصی مربوط به ماه‌ها و یا حتی سال‌های گذشته را داشته باشد، ممکن است سازمان را در شرایط سختی قرار دهد. شما تنها سازمانی نیستید که با این مشکلات مواجه می‌شوید.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین افزونه های فروشگاهی وردپرس

اکثر شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از ابزارهای دستی مثل Dream weaver و یا Front page جهت طراحی و پیاده سازی وب سایت خود استفاده می‌کنند، با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند.

این مشکلات بخشی از اهداف سیستم‌های مدیریت محتوا CMS سی ام اس می‌باشد که به راحتی امکان مدیریت و سازمان دهی اطلاعات را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند.

در حقیقت برای هر صفحه از وب سایت شما، چرخه حیاتی کامل را از ایجاد محتوا با ابزارهای ساده، ویرایش محتوا، انتشار مطالب در سایت تا آرشیو نمودن مطالب را فراهم می‌کند.

همچنین مدیریت ساختار سایت، تغییر شکل ظاهری صفحات منتشر شده و هدایت کاربران به راحتی با CMS ها امکان پذیر می‌باشد.

 

دو فاکتور مهم برای سرمایه گذاری CMS

سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت سرمایه گذاری روی سیستم‌های مدیریت محتوا CMS سی ام اس، باید دو فاکتور مهم زیر را در نظر بگیرند:

۱٫ اولین فاکتور میزان بزرگی یا کوچکی سازمان می‌باشد. همچنین پراکندگی جغرافیایی سازمان مخصوصا وقتی که سازمان دارای شعبه‌های مختلف در شهرها و یا کشورهای مختلف می‌باشد در انتخاب سیستم مناسب تاثیرگذار خواهد بود. توجه داشته باشید که در سازمان‌های بزرگتر، انتقال اطلاعات به سیستم مدیریت محتوا از سیستم فعلی، پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌باشد.

۲٫ فاکتور دوم در CMS سی ام اس تنوع در مستندات و فرم‌های اطلاعلاتی می‌باشد که در سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که در سازمان فرمت‌های متنوعی از مستندات متنی، گرافیکی، ویدئویی، اطلاعات صوتی و دیاگرام‌ها جهت انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، مدیریت محتوا بسیار پیچیده تر خواهد شد و کار بسیار سخت می‌شود.

 

تصورات غلط در مورد CMS سی ام اس

بزرگترین تصور اشتباه عموم در مورد CMS سی ام اس این است که تصور می‌کنند استفاده از سیستم مدیریت محتوا بزرگترین عامل موفقیت وب سایت‌ها می‌باشد. در حالی که واقعیت این است که CMS جهت ساده تر کردن مدیریت و پشتیبانی محتوا کاربرد دارد.

این مطلب را هم بخوانید  بازاریابی پارتیزانی

موفقیت یک وب سایت، در گرو خیلی چیزها مثل: کیفیت مطالب، کیفیت سرویس‌ها ، بازاریابی و.. می‌باشد.

تصور اشتباه دیگر عموم، این است که با استفاده از CMS، نیازی به طراح وب سایت و یا شخص متخصص در زمینه وب نمی‌باشد. در این رابطه باید توجه نمود که CMS سی ام اس برنامه‌های منبع باز (open source) هستند و امکان سفارشی سازی آن توسط طراحان برای رسیدن به اهداف سازمانها فراهم می‌باشد.

برای مثال، با توجه به اینکه با سیستم مدیریت محتوای دروپال (Drupal)، هر نوع وب سایتی را می‌توان راه اندازی نمود، این راه اندازی و تنظیمات مربوطه نیاز به تخصص دارد و حتما می‌بایست توسط طراحان وب سایت با توجه به اهداف سازمان‌ها راه اندازی شود.

اشتباه رایج دیگر در این زمینه، ایجاد برند معتبر و به یاد ماندنی می‌باشد که باعث جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان می‌شود. متاسفانه اکثر طراحان وب در زمینه طراحی برند تجربه کافی ندارند و اکثر CMS سی ام اس ها با توجه به متن باز (Open Source) بودن بطور پیشفرض این مورد را ندارند. و حتما باید بصورت سفارشی شده توسط کارشناس مربوطه صورت گیرد.

 

هدفی فراتر از وب با سی ام اس CMS

قبلا تمرکز طراحان وب، روی ایجاد صفحات HTML جهت یکپارچه سازی سایت بوده است. هرچند امروزه این مورد، یکی از ویژگی‌های مهم سیستم های مدیریت محتوا می‌باشد. قابلیت‌های زیاد دیگری نیز به CMS سی ام اس افزوده شده است.

بیشتر سیستم‌ها، امکان ارائه تنها یک فرمت واحد را دارند. این در حالی است که در CMS، امکان ارائه فرمت‌های متنوعی از قبیل PDF، Microsoft Word، WAP، XML و.. را نیز دارا می‌باشد.

در بحث فروشگاه سازهای CMS، می‌توان هزاران سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و با قابلیت‌های متعدد را نام برد.

این مطلب را هم بخوانید  حفظ مشتری و ایجاد وفاداری مشتریان در CRM 

توصیه ما این است که زمان کافی برای مشخص گردن نیازهای شرکت بگذارید و بعد براساس نیازهای شرکت، محصولات و نحوه عرضه آنها را به دقت ارزیابی کنید. هر شرکتی براساس نیازمندی‌ها و نوع محصولاتی که ارائه می‌دهد، از سیستم مدیریت محتوا CMS سی ام اس به شکلی مرتبط استفاده خواهد کرد.

درواقع یکپارچه سازی این سیستم‌ها و ارائه راه حل واحد برای تمامی شرکت‌ها امکان پذیر نمی‌باشد.

 

قیمت سیستم مدیریت محتوا

یکی از مشکل‌هایی گذشته که باعث می‌شد افراد کمتری به سمت داشتن وب‌سایت‌های اینترنتی بروند، هزینه خیلی زیاد برای طراحی وب‌سایت بود. امروزه با در دسترس قرار گرفتن سیستم‌های مدیریت محتوا دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارند. سیستم های مدیریت محتوا نرم‌افزارهای تحت وبی هستند که به کمک آنها، شما می‌توانید محتوای سایت خود را مدیریت، به‌روزرسانی و بازیابی کنید.

شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به آسانی می‌توانید سایت بسازید. و با توجه به نیازتان و زمینه فعالیت سایتتان ویژگی‌های مختلفی را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه اضافه کنید. و درواقع یکی از فواید بسیار مهم سیستم‌های تولید محتوا قابلیت انعطاف‌پذیری آنها با توجه به نیاز مخاطب است.

در CMS سی ام اس اطلاعات از یک دیتابیس خوانده‌ می‌شود. و با اجرای کدها و تجزیه تحلیل اطلاعات طی چند صدم ثانیه، این اطلاعات در معرض دید بازدیدکننده قرار خواهد داد.

 

نتیجه گیری

با توجه به فواید بی شمار، سادگی و پیشرفت روزانه استفاده از سیستم‌های منبع باز مدیریت محتوا، انتخاب بهترین و مناسبترین سیستم جهت توسعه روزافزون عرصه فعالیت شما در اینترنت و شبکه‌های داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد.

تا جایی که باید با صرف زمان و منابع کافی و مناسب برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا، شما مطمئن شوید. که مناسبترین سیستم مدیریت محتوا که مخصوص کار شماست کدام است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *