ایمیل مارکتینگ چه کاربردهایی دارد؟
در ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می توانید پیامک تبلیغاتی ایمیلی برای مشتریان خود ارسال نمایید. و خدمات خود را به آنها معرفی نمایید. در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با کارایی ایمیل مارکتینگ آشنا شوید.
بخوانید: استراتژی بازاریابی دیجیتال
بازاریابی ایمیلی چیست؟
ایمیل مارکتینگ به معنای بازاریابی ایمیلی است و به معنای فروش کالا یا خدمات از طریق ایمیل می باشد. در این نوع بازاریابی شما می توانید یک پیام را برای یک یا چندین مخاطب ارسال نمایید. با استفاده از این سرویس به راحتی و در سریع ترین حالت ممکن و به صورت خودکار می توانید ایمیل تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال نمایید.
کلمه ایمیل مارکِتینگ به معنای بازاریابی ایمیلی است. و به معنای فروش کالا یا خدمات از طریق ایمیل است. برای ارسال آگهی، درخواست کسب و کار، درخواست فروش یا کمک های مالی از ایمیل مارکِتینگ استفاده می شود.
بخوانید: بازاریابی پیامکی
علت محبوبیت بازاریابی ایمیلی
یکی از مهم ترین علت های محبوبیت ایمیل مارکتینگ این است که می توانید رفتار کاربران و مشتریان را بسنجید. هر چیزی در این مدل بازاریابی قابل سنجش و بهبود می باشد. میزان برگشت سرمایه یا ROI در ایمیل مارکتینگ ۴۰ می باشد. این مقدار بیشترین ROI بین رسانه های تبلیغاتی در دنیا می باشد. یعنی به ازای هر میلیون ۱ تومان سرمایه گذاری در این بخش ۴۰ هزار تومان سودآوری خواهد شد.
اهداف ایمیل مارکتینگ
۱٫ افزایش ارتباط موثر یک کسب و کار با مشتری های جدید و قدیم خود و ایجاد حس وفاداری در مشتریان
۲٫ به اشتراک گذاشتن تبلیغات شخص ثالث
۳٫ ارسال ایمیل بازاریابی برای افزایش کاربران جدید.
۴٫ به دست آوردن مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید فوری
اشتباهات خطرناک در ایمیل مارکِتینگ
۱٫ بانک ایمیل خریداری کنید.
۲٫ به ندریت برای مخاطب ایمیل بفرستید.
۳٫ عدم ارسال پیام خوش آمدگویی
۴٫ عدم اعتماد به غریزه خودتان در ارسال
۵٫ عدم درج لینک لغو عضویت در بازاریابی ایمیلی
۶٫ انتقال مخاطب به لینک اشتباه
۷٫ عدم مشاوره از کارشناسان خبره