مقالات

نرم افزارهای CRM و ویژگی های آن

نرم افزار های CRM سی آر ام مدیریت ارتباط با مشتریان

نرم افزارهای CRM چه امکاناتی دارند؟ تمامی مفاهیم، تعاریف و برنامه ریزی هایی که در CRM سی ار ام  وجود دارد قرار است به وسیله نرم افزارهای CRM در سازمان شما پیاده سازی شود. اهمیت نرم افزارهای CRM سی آر ام  در مبحث مدیریت ارتباط با مشتریان به قدری زیاد است. که بسیاری مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری را با نرم افزار CRM یکی می دانند.

 

بخوانید: مخاطب تان را بشناسید.

 

پیاده سازی نرم افزارهای CRM در سازمان

امروزه سازمان های داخلی و خارجی بسیاری در حوزه نرم افزارهای CRM فعالیت می کنند. هر سازمانی بر اساس زیر ساخت ها و نیازهایی که دارد از میان انواع ارائه دهندگان نرم افزار CRM یکی را انتخاب خواهند کرد.

معمولا انتخاب و پیاده سازی این گونه نرم افزاها نیاز به برنامه ریزی و استفاده از جلسات مشاوره ای دارد. موسسات و سایت های مختلفی با توجه به معیارهایی که مد نظر داشته اند. سعی در رده بندی کردن نرم افزارهای کرده اند. در این بین، برخی موسسات نرم افزارها را از نظر محبوبیت بررسی و رده بندی کرده اند.

 

نَرم افزارهای برتر در سی ار ام

نرم افزار Microsoft Dynamics CRM

این نرم افزار یکی از مشهورترین نرم افزارهای CRM‌ می باشد. این نرم افزار ساخت شرکت مایکروسافت است. هدف اصلی این نرم افزار فراهم ساختن امکان مدیریت اطلاعات در حوزه های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش می باشد.

در این نرم افزار معماری انعطاف پذیر و قابلیت های سفارشی سازی گسترده وجود دارد. که باعث شده است امکانات CRM در مایکروسافت از این محصول به عنوان بستر XRM نام ببرد. و پارتنرهای مایکروسافت از آن برای تولید برنامه های مبتنی بر استفاده نمایند.

ماژول های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش در دینامیک سی آر ام مایکروسافت یک بستر عملیاتی واحد را برای تعامل با تمام مشتریان را فراهم می کند. و یک سازمان را قادر می سازد روابطش را با مشتریان از لحاظ اولین تماس تا فروش و خدمات پس از فروش مدیریت نماید.

این مطلب را هم بخوانید  مدیریت مشتری چه گام هایی دارد؟

رابط کاربری Microsoft Dynamics CRM شبیه به outlook طراحی شده است. این طراحی در کنار یک پارچگی و همبستگی کامل بین outlook و Dynamics CRM و دیگر ابزارهای مجموعه آفیس شرایطی را ایجاد می کند. تا کاربران با سرعت و کارایی بالا سیستم را در امور روزانه خود به کار گیرند و هزینه های آموزش و استقرار کاهش یابد.

اصول CRM چیست؟

ویژگی های اصلی نرم افزار Microsoft Dynamics
بازاریابی

لیست مشتریان را به چند گروه مناسب تقسیم بندی کنید. و سپس با استفاده از مدل گردش کار، محور به بازاریابی برای یک یا چند بخش مشخص از مشتریان بپردازید. دینامیک CRM در بخش های زیر به شما کمک می کند:

تقسیم بندی مشتریان.
پالایش اطلاعات.
تحلیل و گزارش گیری ابزارهای تعاملی فروش و بازاریابی به اشتراک گذاری اطلاعات.
برنامه ریزی و مدیریت اجرای کمپین های تبلیغاتی.
تعریف فعالیت های برنامه ریزی کمپین .
تعریف فعالیت های کمپین و پخش فعالیت های کمپین بین افراد مختلف و…

 

فروش

دسترسی به همه اطلاعات مشتریان به صورت آنلاین یا آفلاین به پرسنل فروش کمک می کند که از همه جا به اطلاعات های فروش، فرصت های تجاری سریعا دسترسی داشته باشند. دینامیک CRM در بخش های زیر به شما کمک می کند:

راهبری و مدیریت فرآیند .
تعریف و مدیریت مناطق فروش مختلف و ارزیابی عملکرد آنها.
مدیریت فرصت های فروش .
پیش بینی فروش در مقاطع زمانی مختلف و هدف گذاری برای فروشندگان .
ارزیابی و مدیریت رقبا.
وجود کارتابل فعالیت ها و ملاقات ها برای مسئولین فروش در ارتباط با مشتریان .
مدیریت سرنخ های فروش.
امکان ردیابی ارتباطات، تماس ها با هریک از مشتریان و…
تعریف نحوه و شرایط حمل و نقل.

 

خدمات پس از فروش

پاسخگویی سریعتر به مشکلات مطرح شده توسط مشتری و بهبود توان واحد پشتیبانی از طریق ردیابی سریع مشکلات و پاسخگویی دقیق باعث ایجاد سود در درازمدت می شود. دینامیک CRM در بخش های زیر به شما کمک می کند:

این مطلب را هم بخوانید  مدیریت فروش در CRM چه کاربردی دارد؟

مدیریت قراردادهای مشتریان.
تعاملات و مشکلات مطرح شده.
بررسی بندهای قرارداد مشتریان.
مدیریت پایگاه دانش.
برنامه ریزی ارایه خدمات.
سیستم سرویس ها مانند: سرویس گردش کار، سرویس متادیتا و سرویس یک پارچه سازی پردازش گر پرس و جو ها.
پرس و جوهای امن مبتنی بر XML برای حفاظت از پایگاه داده فیزیکی.
پلاگین برای توسعه منطق کسب و کار و…

 

تحت Server

بر خلاف دیگر نرم افزارهای CRM ،نرم افزار Microsoft Dynamics CRM نرم افزاری تحت server است. برای همین برای نصب این نرم افزار نیازی به نرم افزاهایی همچون SQL، Windows Server lls، Server و…است. نصب و پیاده سازی این نرم افزار نیاز به اطلاعات نرم افزاری مربوط به شبکه و پایگاه داده دارد.

Microsoft CRM ابزارهای اختصاصی را برای تیم بازاریابی فراهم آورده است که استفاده از آنها اجازه میدهد که:

تماس با بهترین مشتریان با تبلیغات هدفمند و ارتباطات ایمیلی.
راه اندازی و اجرای سریع کمپین های فروش با حداقل تلاش .
اجرای کمپین های بزرگ و پیچیده.
ارسال ایمیل های انبوه برای مشتریان و رهگیری همه پاسخ ها.

 

مزایای تجاری Microsoft Dynamics چیست؟

امکان استفاده از تمامی امکانات CRM Microsoft به صورت کامل در محیط مایکروسافت آفیس و آوتلوک.

ذخیره سازی و نگهداری تمامی اطلاعات مشتریان در یک محل.

فراهم کردن امکانات CRM و شناخت رفتار مشتریان.

افزایش امنیت در ذخیره سازی و دسترسی به اطلاعات مشتریان.

راه اندازی و استفاده از آن ساده و سریع است.

همراه با رشد و توسعه کسب و کار شما نیز CRM Microsoft رشد می کند.

امکان ارسال و دریافت فاکس را بدون نیاز به دستگاه فاکس فراهم می کند.

امکانات CRM و نگهداری از آن آسان است.

انعطاف پذیری بالایی برای هماهنگ شدن با نیازهای سازمان شما دارد.

ابزارهای مناسبی برای انتقال اطلاعات موجود به CRM Microsoft در اختیار قرار می دهد.

 

نَرم افزار ACT Sage

یکی از بهترین نرم افزارهای CRM نرم افزار ACT می باشد. نرم افزار ACT را می توانید مانند مرکز فرماندهی شرکت خود به حساب آورید. برای اینکه تمامی تماس ها و ارتباطات با مشتریان با جزئیات کافی در آن ثبت و طبقه بندی می شود. و می توان به سادگی از آن ها در تصمیم سازی استفاده نمود.

این مطلب را هم بخوانید  اصول بازاریابی پارتیزانی (چریکی)

تنوع نرم افزارهای CRM بسیار زیاداست. ولی هر سازمانی باید بنا به نوع سیستم سازمانی خود اقدام به خرید و پیاده سازی کند. که معمولا انتخاب، پیاده سازی و اجرای دقیق CRM در هر سازمانی نیاز به برنامه ریزی دقیق و استفاده از خدمات مشاوره ای می باشد.

 

نَرم افزار Chaos Intellect

Chaos Intellect نرم افزاری است ساده، منعطف و راحت که می تواند مورد استفاده بیزینس های کوچک و سازمان ها نو پا قرار بگیرد. نرم افزاری مفید در زمینه مدیریت ارتباطات و اطلاعات کاربران می باشد که بر نسل جدید ایمیل کلاینت ها تمرکز دارد.

Chaos Intellect ابزارها و ویژگی های فوق العاده ای را به منظور مدیریت ارتباطات و مدیریت و صرفه جویی زمان به شما ارائه می دهد. شما می توانید از این نرم افزار برای تسلط داشتن بر لیست مشتریان، رقبا، تامین کنندگان و ارتباطات آن ها از طریق ارسال یا دریافت ایمیل، برنامه ریزی قرار ملاقات و تمامی این کارها انجام دهید و بپردازید.

 

قابلیت های نَرم افزار Chaos Intellect

کاربری بسیار منعطف در ورود اطلاعات.
استفاده بسیار راحت در ارسال ایمیل و شماره گیری تماس های تلفنی.
جلوگیری از به هم ریختگی در کار با ایمیل ها.
دارای تقویم به منظور زمان بندی کارها.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا با نرم افزار های سی ار ام آشنایی داشته اید؟  آیا از سیستم سی ار ام در شرکت یا سازمان خود استفاده می کنید؟ از اهمیت سی ار ام مطلع هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

2 فکر در مورد “ نرم افزارهای CRM و ویژگی های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *