مقالات

بازاریابی CRM و مدیریت آن چیست؟

بازاریابی CRM چیست؟

بازاریابی CRM و مدیریت آن چیست؟
سیستم CRM قابلیت جامع مدیریت بازاریابی را برای برنامه ریزی، بودجه بندی، اجرا و اندازه گیری موفقیت فعالیت های بازاریابی فراهم می آورد. CRM مجموعه ای جامع از توانمندی های بازاریابی را برای شما به ارمغان می اورد. و به شما کمک می کند تا مشتریان را به موثرترین شکل ممکن هدف گیری نمایید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

امکانات سی آر ام برای سازمان ها

CRM امکانات زیر را برای سازمان شما به ارمغان می آورد:

دسته بندی اطلاعات
توانمندی های منحصر به فرد در مدیریت کمپین
اطالع رسانی
تحلیل های استراتژیک برای افزایش کارایی برنامه های بازاریابی
بالا بردن اثربخشی و پیگیری برنامه های بازاریابی

 

قابلیت های CRM ‌در مدیریت بازاریابی

مدیریت برنامه ریزی بازاریابی

به کمک تحلیل های CRM، داده های مشتریان به اطلاعاتی مناسب و قابل برنامه ریزی تبدیل می شوند. به این ترتیب شرکت می تواند به سرعت به فرصت های موجود در بازار واکنش نشان دهد. CRM به سازمان ها این امکان را می دهد تا تمام فعالیت های بازاریابی را برنامه ریزی کنند. از برنامه ریزی بودجه گرفته تا نرخ بازگشت سرمایه مورد نظر و اجرای آنها برای بهینه سازی فرآیندهای بازاریابی را می دهد.

این مطلب را هم بخوانید  سایت های تبلیغات رایگان برای کسب و کار

 

بخش بندی مشتریان

سیستم CRM به شما این امکان را می دهد تا مشتریان و مشتریان بالقوه را با معیارهای مختلف دسته بندی کنید. و به راحتی و همیشه در هر زمان که خواستید به دسته های مختلف دسترسی داشته باشید.
بخش های مختلف سازمان قادر به ارائه محصولات و خدمات اختصاصی تر خواهد شد و در نتیجه جذاب می شود. از لیست های بازاریابی هوشمند و داینامیک و استفاده از بخش بندی مشتریان می توانید. کمپین های بازاریابی خود را در کم ترین زمان ممکن برای مشتریان خاص خود اجرا نمایید.

 

طراحی و اجرای کمپین بازاریابی

در CRM شما می توانید فعالیت های بازاریابی را به آسانی طراحی، اجرا و مدیریت کنید. با CRM می توانید فعالیت های کمپین خود را برنامه ریزی کرده و آن را به افراد مرتبط ارجاع دهید. و گزارش های دقیق از نحوه اجرای فعالیت های کمپین دریافت نمایید.
با استفاده از CRM می توانید در هر زمان حتی خارج از سازمان، به گزارش های آنلاین از میزان تاثیرگذاری هر کمپین، نرخ پاسخ مشتریان، نرخ بازگشت سرمایه و…. دسترسی داشته باشید.
CRM موجب توانمند سازی مدیران بازاریابی برای طراحی، اجرا، هماهنگی و نظارت بر تمامی فعالیت های تبلیغاتی می شود. با استفاده از CRM سازمان می تواند به رقابت تبلیغاتی هدفمند در تمام کانال های ارتباطی شود. و میزان سودآوری برنامه ها، محصولات، مشتریان و شرکا تجاری را کنترل نماید.

این مطلب را هم بخوانید  رضایت مشتری CRM و اهمیت آن

 

تحلیل بازاریابی

با CRM مدیران و کارشناسان بازاریابی می توانند شاخص های بازاریابی را کنترل نمایند. تحلیل نمایند و درکی عمیق از میزان عملکرد برنامه های بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی به دست آورند.
در CRM مدیران و کارشناسان بازاریابی می توانند. اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه فرآیند خرید، علاقه مندی مشتریان، اطلاعات جمعیت شناختی برای بخش بندی بازار مناسب به دست آورند.

 

ارائه پیشنهادهای موثر

با درک کامل از نیازمندی های مشتریان، نیازهای آتی آنها را پیش بینی کرده و پیشنهادهای موثر و به موقع را ارائه نمایید. این امر موجب میزان فروش و وفاداری مشتریان می شود.

 

مدیریت کانال های ارتباطی

شما می توانید با یکپارچه سازی سیستم CRM با کانال های ارتباطی، تعامل دوجانبه با مشتریان، مشتریان بالقوه و همکاران تجاری خود برقرار نمایید. امکانات CRM در مدیریت کانال های ارتباطی عبارتند از:

• اتصال سیستم سانترال و VoIP به CRM Microsoft

با اتصالCRM به سیستم تلفن، با تماس هر یک از مشتریان و یا همکاران تجاری با سازمان، پروفایل شخص مربوطه به صورت پاپ آپ در CRM نشان داده می شود. به این ترتیب تمامی تماس ها در تاریخچه مشتری و یا همکار تجاری ثبت می شود. با استفاده از سیستم گردش کار CRM می توان مشتریان خاص را به فرد و یا گروه خاصی از همکاران به صورت خودکار ارجاع داد. CRM امکان ارسال فکس را نیز از طریق سیستم VoIP در اختیار شما می گذارد.

این مطلب را هم بخوانید  اصول بازاریابی پارتیزانی (چریکی)
• اتصال CRM به وب سایت

از طریق یکپارچه سازی سیستم CRM به وب سایت، هر یک از مشتریان و همکاران تجاری می توانند یک پروفایل داشته باشند. که از آن طریق می توانند ارتباط دو جانبه با سازمان داشته و اطلاعات مربوط به خود مثل: قراردادها، خدمات ارائه شده، صورتحساب ها و…را که حق دسترسی دارند، مشاهده نمایند. همچنین می توانند درخواست ها و شکایات خود را از طریق وب سایت برای شما ارسال کرده و از روند رسیدگی آن آگاه شوند.

• اتصال CRM به پنل پیامک و ایمیل سرور

CRM امکان اتصال به پنل SMS و میل سرور را دارد که از آن طریق شما می توانید برای مشتریان، همکاران تجاری و مشتریان بالقوه اطلاع رسانی های گسترده از طریق ایمیل و SMS داشته باشید.

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *