مقالات

CRM‌ سی آر ام و بخش های اصلی آن

CRM‌ سی آر ام و بخش های اصلی آن
CRM سی آر ام از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این سه بخش شامل مشتری، ارتباطات و مدیریت می باشد. انتخاب بهترین کانال های ارتباطی برای هر سازمانی متفاوت است.

سازمان ها باید با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارند بهترین کانال های ارتباطی را شناخته و برای پیاده سازی آن سرمایه گذری کنند. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، سازمان ها باید خود را به این تکنولوژی ها مجهز نمایند تا موفق شوند.

برای یافتن بهترین کانال های ارتباطی در سازمان ها باید حتما نظر مشتریان خود را بپرسید و بر اساس نظرات و راحتی بیشتر مشتری بهترین کانال ارتباطی را انتخاب نمایید.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با بخش های مختلف سی آر ام (CRM) آشنا شوید.

این مطلب را هم بخوانید  برنامه بازاریابی CRM و اهمیت پایگاه داده و انبار داده در سی آر ام

 

انواع کانال های ارتباطی

در سی آر ام کانال هایی که یک سازمان با مشتریانش ارتباط برقرار می کند عبارتند از: تلفن، ارتباط شخصی و رودر رو، ایمیل، روابط عمومی، تلویزیون، وب سایت، پیام کوتاه، روزنامه، دورنگار، خبرنامه، رادیو، چت می باشد.
در انتخاب بهترین کانال های ارتباطی رضایت بخش، فاکتور های زیر مهم هستند:

توان پاسخگویی بهتر
آسانی به کار گیری بهتر
اتلاف زمان کمتر
هزینه کمتر

 

نکات مهم جلسات حضوری در CRM

جلسات حضوری مهمترین کانال ارتباطی سازمان ها با مشتریان است. امروزه در اکثر موارد، حتی بعد از ارتباطات تلفنی و اینترنتی، نیاز است که جلساتی حضوری با مشتریان داشته باشیم.

این مطلب را هم بخوانید  تاثیر شگفت انگیز اینستاگرام در کسب و کارها

اصول و نکاتی که باید در جلسات حضوری رعایت شود، بسیار مهم است. موارد مهمی که باید در یک جلسه حضوری با مشتری رعایت کنید تا به اهداف سی آر ام CRM برسید عبارت است از موارد زیر:

۱٫ باید اصول و هنر سخنرانی را بدانید و با اشتیاق صحبت کنید تا مشتری هم به وجد آید.

۲٫ باید اصول پوشش لباس، ظاهر و تیپ تجاری را یاد بگیرید. هر رنگی مناسب کت و شلوار تجاری نیست.

۳٫ دانستن زبان بدن در تجارت امری مهم و ضروری است. اصول زبان بدن را یاد بگیرید.

۴٫ از کلمات فنی بسیار تخصصی و متلک های ناراحت کننده استفاده نکنید.

۵٫ باید اصول دکوراسیون و چیدمان محل ملاقات را بدانید.

این مطلب را هم بخوانید  اثربخشی بازاریابی به شما بستگی دارد

۶٫ دانست اصول تشریفات امر مهمی در تجارت و CRM ‌است.

 

فن آوری های سی ار ام

استراتژی های سازمانی مدیریت ارتباط با مشتری در سی آر ام، به زیرساخت اطلاعاتی از فناوری های گوناگون وابسته است. این فناوری ها سازمان ها را قادر می سازند تا حجم عظیمی از اطلاعات های مربوط به مشتریان را ذخیره، تحلیل و کنترل نمایند.
سازمان هایی که مشتریان زیادی دارند. برای پیاده سازی سی آر ام CRM نیازمند ترکیبی از فناوری های پیچیده می باشند.
چهار عامل مهم فناوری در پیاده سازی موفق  سی آر ام (CRM‌) عبارتند از:

۱٫ انبار اطلاعات
۲٫ سیستم های مدیریت پایگاه اطلاعات
۳٫ اطلاعات کاوی
۴٫ نرم افزار تحلیل کسب و کار

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *