مقالات

CRM فروش و مدیریت آن

CRM فروش چیست؟

CRM فروش یک ابزار عالی و کاربردی برای مدیران و بازاریاب ها می باشد. مدیران با استفاده از این ابزار می توانند برنامه فروش، فعالیت های بازاریابی، میزان فروش را برای هر فعالیتی ثبت کنند. و بدین ترتیب در هر لحظه می توانید روند پیشرفت کار را ببینید و بفهمید میزان پیشرفت در هر لحظه چقدر است.
در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا بیشتر با عماکرد فروش در سی آر ام آشنا شوید.

 

کارایی سیستم فروش در سی آر ام

در CRM فروش مدیر سیستم می تواند میزان پورسانت بازاریاب ها را در سیستم ثبت کند. در سی آر ام هر فروشنده ای می تواند میزان فروش و سود و همچنین تعداد مشتریان را در داشبورد مخصوص خود ببیند. این ویژگی موجب شده که کارشناسان بخش فروش بتوانند بازخوردی از فعالیت های خود را در دسترس داشته باشند و در نتیجه تصمیم های بهتری بگیرند.
در این سیستم می توانید با استفاده از نمودارهای مختلف پروژه ها را کنترل و بررسی نمایید همچنین می توانید میزان تحقق برنامه ها و گزارش های بخش فروش را در دسترس داشته باشید. و به آسانی بر تمامی مراحل فروش، نحوه پشتیبانی، بازخورد مشتریان نظارت داشته باشید و همه این موارد را بررسی نمایید.
در CRM فروش از دو ابرزار لینک ها و بلاک ها برای فروش استفاده می شود. کاربر می تواند مطابق با نیاز خود آنها را بچیند یا نمایش ندهد.

این مطلب را هم بخوانید  شبکه های خصوصی مجازی

 

اطلاعات آماری درباره سی آر ام فروش

نحوه نمایش اطلاعات آماری به صورت اطلاعات کاربر جاری یا اطلاعات کل کاربران می باشد.

فروش جاری

این بخش میزان فروش های در حال انجام در سیستم سی آر ام را نمایش می دهد. همچنین در این بخش می توان میزان کل فروش های جاری یا فروش سال جاری را نمایش دارد.

 

فعالیت ها

تعداد فعالیت های در حال انجام را نمایش می دهد. در این بخش منظور از فعالیت کارهایی است که در راستای فروش انجام می شود.

 

هدف

تعداد آخرین هدف های ثبت شده  در سیستم سی آر ام را در تاریخ جاری و همچنین تعداد فروش های موفق در یک بازه زمانی مشخص را نمایش می دهد.

این مطلب را هم بخوانید  ضرورت و فواید وب سایت برای کسب و کارها

 

تعداد فروش

تمامی تعداد فروش ها در سیستم ثبت می شود.

 

پیشرفت فروش

میانگین پیشرفت فروش های ثبتی را نمایش می دهد.

 

فروش سال جاری

تعداد فروش ثبتی (موفق + جاری + ناموفق) در سال جاری

 

فروش موفق سال جاری

تعداد فروش های موفق سال جاری را نمایش می دهد.

 

فروش ماه جاری

تعداد فروش ثبتی (موفق + جاری + ناموفق) در ماه جاری را نمایش می دهد.

 

فروش موفق ماه جاری

تعداد فروش های موفق ماه جاری را نشان می دهد.

 

 

گزارش ها و نمودارهای مدیریت فروش

 

بلاک پیشرفت فروش مشتری

در این بلاک برای دسترسی راحت تر کاربر فروش به لیست مشتریان، نام مشتری های فروش و میزان پیشرفت فروش را نشان می دهد.

 

بلاک گزارش فروش

تعداد فروش های ثبت در سال را بر اساس ماه، تعداد فروش موفق، فروش جاری، فروش ناموفق، (موفق و ناموفق) را گزارش می دهد.

این مطلب را هم بخوانید  هماهنگی دیتابیس با اهداف مدیریت ارتباط با مشتری در CRM

 

بلاک مشتری

در این بلاک کاربر لیست تمامی مشتریانی که برای انها فروش ثبت را نمایش می دهد.

 

بلاک نسبت فروش

در سی آر ام نمودار فروش سال را مطابق با مبلغ فروش، میزان مبلغ موفق و ناموفق در فروش را نمایش دهد.

 

بلاک آخرین فروش

وضعیت آخرین فروش ثبت به همراه درصد پیشرفت فروش و روزهای گذشته از زمان ثبت فروش را نمایش می دهد.

 

بلاک فروش به تفکیک کالا

تعداد فروش کالاها از فروش های ثبت را نمایش می دهد.

 

بلاک نقشه فروش

در سی آر ام تعداد فروش های موفق یا ناموفق را با تفکیک شهرستان نمایش می دهد. برای نمایش فروش ها در شهرها باید مکان مشتری ثبت باشد.

 

بلاک تحقق پیش بینی فروش

در سی آر ام میزان هدف گذاری فروش و میزان تحقق این هدف را نمایش می دهد.

 

بلاک درآمد فروش

میزان درآمد هر کالا را نمایش می دهد.

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *