مقالات

خدمات مشتریان CRM چه کاربردی دارد؟

خدمات مشتریان CRM چه کاربردی دارد؟
سیستم CRM تمامی جنبه های فرآیند خدمات مشتریان در سازمان را از پاسخگویی اولیه مشتری، پیشنهاد قیمت و پردازش آن، سفارش گیری، تعیین مناسب ترین فرد در سازمان برای ارتباط داشتن با مشتری گرفته تا تایید نهایی خدمات و ارسال صورت حساب خدامت انجام شده برای مشتری پشتیبانی می کند.

بخوانید: مخاطبتان را بشناسید

مدیریت شکایات و درخواست های مشتریان

شناسایی و پاسخگویی مناسب و به موقع به درخواست ها و شکایات مشتریان یکی از الزامات و واجبات برای هر سازمانی است. تصویر برند یک شرکت وابسته به تجربه مشتریان از نحوه رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان می باشد.
تحقیقات نشان داده مشتریان وفادار، کسانی بوده اند که در ابتدا از خرید خود ناراضی بودند و با رسیدگی مناسب سازمان به شکایت آنها، اقدام به خرید مجدد کرده اند.

این مطلب را هم بخوانید  ویژگی ها افزونه سئو Yoast SEO

بخوانید: اهمیت داشتن یک وب سایت خوب

امکانات CRM ‌برای مدیریت خدمات مشتریان

۱٫ دسته بندی درخواست ها و شکایات مشتریان در قالب های مختلف و ارجاع آنها به یک تیم یا شخص خاص.

۲٫ ارزیابی عملکرد پرسنل در ارتباط با رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان.

۳٫ تخصیص سیستماتیک منابع انسانی سازمان به درخواست ها و شکایات با الگوهای مختلف.

این مطلب را هم بخوانید  کابل UTP

۴٫ پیش بینی درخواست ها و شکایات مشتریان و برنامه ریزی منابع سازمان در جهت رسیدگی به آنها

۵٫ ثبت درخواست ها و شکایات مشتریان از طریق کانال های ارتباطی سازمان مثل وب سایت.

۶٫ اطلاع مشتریان از روند رسیدگی به درخواست ها و شکایات.

۷٫ ارزیابی رضایتمندی مشتریان در نحوه رسیدگی به درخواست ها و شکایات.

۸٫ ثبت خدمات به مشتریان و دسترسی سریع کاربران به پروفایل مشتریان.

۹٫ امکان ایجاد گردش کارها و فرآیندهای اتوماتیک در ارتباط با رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان.

این مطلب را هم بخوانید  تاثیرات تبلیغات در پیج اینستاگرام

۱۰٫ امکان استفاده از گزارش های تحلیلی آنلاین.

۱۱٫ اندازه گیری زمان رسیدگی به درخواست ها و شکایات به مشتریان.

 

تنظیم قراردادها در CRM‌

CRM به کارشناسان و مدیران این امکان را می دهد. تا به آسانی و به صورت خودکار قراردادهای سفارشی برای هر مشتری را تنظیم، تایید، تصحیح و ارسال نمایند. انجام این کار سرعت تنظیم و ارسال قراردادها را به مشتریان بالا می برد. و در نتیجه هیچ فرصت فروشی را به دلیل تاخیر در ارائه قرارداد از دست نخواهید داد.

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

1 فکر در مورد “ خدمات مشتریان CRM چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *