مقالات

هماهنگی دیتابیس با اهداف مدیریت ارتباط با مشتری در CRM

مدیریت و پیاده سازی دیتابیس در CRM سی آر ام

مدیریت ارتباط با مشتری در CRM امری مهم است. ارتباط با مشتری و هماهنگ کردن دیتابیس در سی آر ام به مدیریت نیازمند است. مرحله انبار کردن داده ها در سی آر ام مهم است. و در جریان فرآیند های انتخاب و پیاده سازی فناوری باید مدیریت برقرار شود. باید بین اهدا پروژه و پیاده سازی CRM و فرآیند های سنتی مدیریت هماهنگی های لازم برقرار شود.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید. تا با مدیریت ارتباط با مشتری و یکپارچه سازی دیتابیس در سیستم سی آر ام آشنا شوید.

اهداف مدیریت ارتـباط با مشتری و هماهنگی دیتابیس

۱٫ شناسایی کارکردهای سود آور و بهره برداری از آنها.

۲٫ تعیین نرخ بازگشت سرمایه هر برنامه نرم افزاری (ROI)

۳٫ شناسایی کارکرد های هزینه زا و حذف یا انتقال آنها در صورت لزوم.

۴٫ اندازه گیری هزینه کلی مالکیت.

۵٫ ارائه گزارش های فصلی و سالیانه در مورد نتایج حاصل از سرمایه گذاری شرکت.

این مطلب را هم بخوانید  مدیریت فروش در CRM چه کاربردی دارد؟

 

معیارهای پیاده سازی دیتابیس در CRM

کاهش هزینه: استفاده اثربخش از دارایی ها، کمک به افزایش درآمدها و نیز سودآوری کسب و کار.

شناسایی فرصت: تأمین منابع برنامه های سازمانی برای گسترش محصولات و بازارهای جدید.

حفظ مشتری: شناسایی مشتریان وفادار و برنامه حمایتی و تشویقی برای آنها با تخفیفات، جوایز و…

مدیریت کسب و کار: مقایسه عملکرد جاری با عملکرد دوره های زمانی متفاوت، مقایسه عملکرد سازمان با رقبا و مقایسه عملکرد جاری سازمان در مقایسه با اهداف، بودجه سازمان، سودآوری و هزینه.

تشخیص: ارزیابی مخارج صرف شده در مورد تبلیغات، خریدها، کاهش موقت قیمت ها، تخفیفات و .. به منظور افزایش سودآوری و تأمین منابع خطاهای سیستماتیک.

بازرسی تخلفات: تحلیل داده های سازمانی برای شناسایی تخلفات بالقوه با توجه به بازرسی های موفق گذشته.

 

طراحی ساختار دیتا بیس در مدیـریت ارتـباط با مشـتری در سی آر ام

بعد از شناسایی الزامات و نیازمندی های کسب و کار، بایستی ساختارو طرح کلی یک دیتابیس را مشخص کرد. در این مرحله فرآیندهای چندگانه برای تعیین ساختار دیتابیس طی می شود تا در نهایت طرح جامعی ایجاد شود. تصمیمات عمده ای که در این مرحله گرفته می شود شامل موارد زیر است:

این مطلب را هم بخوانید  اصول بازاریابی پارتیزانی (چریکی)

موقعیت و ترکیب دیتابیس

منبع داده ها، یکپارچگی داده ها، قواعد تجاری

مدیریت دیتابیس، نیازمندی ها و الزامات مربوط به سخت افزار و نرم افزار و…

ابزارهای کارکردی، روش های دسترسی و انواع کارکردها

مدل سازی ریاضی

 

 

پیاده سـازی دیتـا بیس در ارتباط با مشتری

مدیریت بهتر در دیتابیس باعث سود دهی بیشتر در سازمان می شود. این امر در کاهش هزینه ها مهم است. مدیریت ارتباط با مشتری نیازمند موارد مهمی است. این موارد عبارتند از:

 

مخزن اطلاعات مشتری

ابزارهای تحلیلی

ارتباط با سیستم های عملیاتی

این مطلب را هم بخوانید  چرا باید تجارت شما در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کند؟

سیستم تعامل با محوریت مشتری

کارکنان موردنیاز جهت مدیریت پیاده سازی دیتابیس

 

بسیاری از سازمان های بزرگ اقدام به پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری کرده اند. ممکن است هفت خطا در توسعه دیتابیس ایجاد شود.

این هفت خطا عبارتند از:

۱٫ عدم جامعیت تحلیل ها

۲٫ بروز اختلاف مابین گروه IT و کاربران تجاری

۳٫برآورده نشدن اهداف سازمان در کوتاه مدت

۴٫ اتکا به نرم افزار و سخت افزارهایی که تایید نشده اند.

۵٫ تاکید بیش از حد به بهینه کاوی و ارزیابی قیمت و عملکرد.

۶٫ برنامه های آموزشی نادرست.

۷٫ نبود ابزار های مهم در دیتابیس.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا شما هم از سیستم CRM استفاده می کنید؟ از ویژگی های بی نظیر سی آر ام اطلاعاتی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مدیریت در کسب و کار

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *