مقالات

مدیریت مشتری چه گام هایی دارد؟

مدیریت بازاریابی مشتری در سی آر م CRM

طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای چند گام در بازاریابی است. این گام ها در سیستم سی آر ام عبارتند از: تجزیه و تحلیل نیازمندی ها، اختصاص سازی و نمونه سازی، استقرار برنامه، حسابرسی بعد از اجرا می باشد.
در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا به طور کامل درباره بازاریابی مدیریت مشتری در CRM اطلاعات بیشتری به دست آورید.

۸ گام برای پیاده سازی بازاریابی چریکی

گام های طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سی آر ام

بخوانید: مخاطبتان را بشناسید

تجزیه و تحلیل نیازمندی ها برای مدیریت مشتری

اولین پروژه طراحی سیستم CRM با برگزاری جلسه بررسی و توافق بر سر اهداف و حیطه پروژه، کسب و کاردر سطح بالا شروع میشود. در این گام باید وظایف زیر انجام شود:

این مطلب را هم بخوانید  فاکتور های مهم در انتخاب هاست

۱٫ برگزاری جلسه هایی با مدیریت جهت بازبینی اهداف، شناسایی موانع و فرصت ها.
۲٫ بازبینی و مستند سازی فرآیندهای فعلی کسب و کار فروش و خدمات به مشتری.
۳٫ شناسایی گزارشات، درخواست ها، قالب های اسناد، تنظیم وقت و توزیع.
۴٫ شناخت شکاف ها و اصلاح آنها، تهیه رویکرد راه حل، اخذ تاییدیه مشتری.
۵٫ شناسایی و مستند سازی نقاط، یکپارچه سازی سیستم CRM با سایر سیستم ها.
۶٫ شناخت نیازهای کاربران و مشتری راه دور برای دسترسی و همگامی.
۷٫ برگزاری جلسات طراحی اینترفیس با کاربر و مستند سازی طرح های اختصاصی سازی لازم ارزیابی محیط فنی فعلی، تهیه توصیه های خرید، ارتقای سیستم.
۸٫ تهیه و ارائه مستندات مربوط به حیطه پروژه، طرح نهایی پروژه و بودجه بندی، اخذ، تاییدیه و…

 

اختصاصی سازی و نمونه سازی

هدف این گام نصب نرم افزار و اختصاصی سازی آن برای هر دسته از نیازهای مشتری است. این مرحله شامل تست، انتقال داده ها و یکپارچه سازی با سایر سیستم ها نیز می باشد. نتایج این مرحله سیستم جامع CRM است که نیازهای سازمان را در حوزه کاری خود برآورده سازد. در این مرحله باید وظایف زیر برای مدیریت مشتری  انجام شود:

این مطلب را هم بخوانید  بهترین افزونه ها فروشگاهی ووکامرس

۱٫ استقرار سخت افزار، پایگاه داده ها.
۲٫ نصب نرم افزار و انجام تنظیمات ایمنی اولیه.
۳٫ تکمیل اختصاصی سازی اینترفیس با کاربر، جدول ها و جریان کاری پردازش.
۴٫ تهیه و تنظیم گزارشات و درخواست ها در صورت لزوم.
۵٫ اجرای هرگونه برنامه نویسی لازم جهت یک پارچه سازی با سیستم های قبلی برای مدیریت مشتری.
۶٫ تست برنامه کاربردی و اخذ تاییدیه مشتری و…

 

استقرار برنامه

در این مرحله برنامه کاربردی طراحی شده در محیط خود قرار گرفته، کاربران نهایی آموزش داده می شوند و تمام فرم های پذیرش نتایج کار تکمیل می شوند. در این مرحله وظایف زیر انجام می شود:

این مطلب را هم بخوانید  چرا باید تجارت شما در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کند؟

۱٫ ارائه آموزش به کاربر نهایی
۲٫ بازدید مجدد از روش های عملیاتی داخلی
۳٫ اجرای تست پذیرش کاربر، آزمایش در اتاق کنفرانس
۴٫ مدیریت مشتری با تصمیم گیری ادامه کار یا توقف و آماده شدن برای اتمام طرح
۵٫ تدوین طرح پشتیبانی و معرفی تیم و ساز و کارهای پشتیبانی
۶٫ اجرای کار انتقال و پاکسازی داده های نهایی و…

 

حسابرسی بعد از اجرا

حسابرسی معمولا دو تا سه ماه بعد از تاریخ شروع پروژه اجرا می شوند. در این مرحله باید وظایف زیر برآورده شوند:
۱٫ انجام حسابرسی استفاده از سیستم.
۲٫ شناسایی فرصت های توسعه بیشتر.

 

مدیریت ارتباط با مشتری

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *