مقالات

روش های تولید محتوا با کیفیت در سایت

تولید محتوا با کیفیت و روش های تولید محتوا

تولید محتوا با کیفیت و روش های تولید محتوا جذاب برای سایت ها و شبکه های اجتماعی برای همه مهم است. کاربرد تولید محتوا برای جذب مخاطب بیشتر و دیده شدن سایت و شبکه های اجتماعی مهم است. تولید محتوا در اصل با ارزش فرآیندی طولانی و پویا می باشد که ممکن است از یک ایده ساده و خلاقانه که دریک لحظه به ذهن میرسد، یک مقاله جالب و یا مطلب روز در اینترنت آغاز شود. در نتیجه تولید محتوای فرمول ثابتی ندارد، اما در این مقاله روش ها و توصیه هایی که به منظور تولید محتوای خوب است، به شما می گوییم.

تولیـد محـتوا شبکه های اجتماعی

 

تولید محتوا با کیفیت برای همه افراد مهم است. همه ما هر روز با انبوهی از محتوا و اطلاعات در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی رو به رو هستیم. فرض کنید در شبکه های اجتماعی که هریک از ما در آنها عضو هستیم، روزانه چندین پست توسط افراد و کسب و کارهای مختلف منتشر می شود. قطعاً مشاهده و وقت گذاشتن برای تک تک این پست ها ناممکن است. در نتیجه با هر هدفی که به تولید محتوای می پردازید، صفحه شخصی یا یک کسب و کار یا ..، باید بدانید که محتوای شما بایستی به اندازه ای با کیفیت و جذاب باشد که مخاطب را به سمت خود جذب کند.

بنابراین باید برای تولید محتوای خود وقت و انرژی کافی اختصاص دهید و به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید محتوایی با کیفیت، خوب و با ارزش تولید کنید. مطمئن باشید که اگر محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید، موتورهای جستجو نیز با الگوریتم های خود، به افزایش بازدید و حجم ترافیک و در نتیجه پیشرفت صفحه شما کمک خواهند کرد.

این مطلب را هم بخوانید  مدیریت وظایف و فرآیندهای سازمانی در CRM

تولید محتوای وب سایت

 

محتوا و تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی چی؟ اگر همین حالا بروید و از کسی که کارش تولید محتوای است بپرسید تولید محتوا یعنی چی، به احتمال زیاد جواب خودش را می‌دهد؛ چون دنیای بازاریابی محتوا (Content Marketing) خیلی گسترده است به طوری که هرکسی تعریف خودش را از آن دارد.

اما ما می‌خواهیم به یک تعریف درست و مختصر از تولید محتوا برسیم. محتوا همان چیزی است که شما هر روز با آن سر و کار دارید و به آن برمی خورید. کلیپ‌های خنده‌دار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام مشاهده می کنید.  ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که مشاهده می‌کنید، کتاب‌های دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر می‌خوانید و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خواندن آن هستید همه محتوا به حساب می‌ آیند. پس هر چیزی که در دنیای دیجیتال مشاهده می کنید، می‌شنوید یا می‌خوانید به نوعی محتوا حساب می‌شود.

تولید محتوا در اینستاگرام، سایت و.. نیاز به دقت بالا دارد.  حالا اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای محتوا بدون مثال زدن از انواع محتوا بنویسیم به این تعریف می رسیم:
به هر چیزی که برای انسان قابل درک و فهم باشد و در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل منتشر کردن هستند محتوا می‌گویند. پس در جواب سوال تولید محتوا چیست می‌توانیم بگوییم:

این مطلب را هم بخوانید  استانداردهای CRM چیست؟ 

تولید محتوا یعنی به وجود آوردن یا خلق هرچیزی که قابل درک برای انسان‌ها باشد. این تعریف خیلی فارسی و دانشگاهی است؛ این تعریف خیلی کلی است و ربط مستقیمی هم به بازاریابی ندارد.

در نهایت تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بستر های مختلف منتشر می‌کنیم تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و .. برسیم.

 

کاربرد های تولید محتوا

محتوا هسته اصلی کار شما می باشد.

محتوای شما با مخاطب هدف، ارتباط برقرار خواهد کرد.

محتوا یک روش مطمئن برای افزایش بازدید سایت یا صفحه شما می باشد.

 

محتوای با کیفیت بالا چیست؟

اگر شما از کارشناسان سئو جواب این سوال را بخواهید جواب های مختلفی را دریافت می کنید یکی از این پاسخ های اشتباه استفاده از طول محتوا برای تعیین کیفیت محتواست. اما محتوایی با کیفیت است که ابتدا ما را به هدف بازاریابی برساند.

تولید محتوای با کیفیت به فروش تبدیل می شود. و مشتریان را در دوره پس از فروش پرورش می دهد. و در سایت یا کسب و کار شما ماندگار می‌کند. تولید محتوای عالی باعث ارتقا برند شما می‌شود که می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کرده و باعث پیشرفت بیشتر تجارت شما می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید  استراتژی های مختلف انتخاب بازار هدف

برای شما ممکن است این اهداف در تولید محتوای در اولویت باشد:

افزایش آگاهی از نام تجاری

رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو

افزایش کلیک

سهام اجتماعی

تولید محتوا با کیفیت محتوایی است که شما را به همه یا یکی از اهداف بازاریابی برساند.

هنگام ایجاد تولید محتوا با کیفیت و کاربردی باید به موارد زیر توجه کنید:

مخاطبین شما

اهداف تجاری شما

سازمان شما

شاید نکته اول در تولید محتوا مانند دوم و سوم شبیه به هم باشند، اما در واقعیت اینطوری نیست و جدا هستند. محتوای کیفیت بالا با اطلاع رسانی، سرگرمی یا تغییر طرز تفکر خوانندگان محتوا، با تمام مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند. با قادر بودن بر حل مشکلات، قلب و مغز مخاطب درگیر می‌شود.

 

نتیجه گیری

نوشتن محتوای با کیفیت هرگز آسان نیست اما زمانی که درباره یک مطلب با اشتیاق بنویسید ، آسان می شود. نکته فوق العاده ای که درباره محتوا وجود دارد این است که انتهایی ندارد. مطالب شما می تواند تا چندین سال بیننده داشته باشد. و ترافیک را به سایت شما منتقل کند.

همچنین ممکن است امروز مطلبی را بنویسید که بعد از سه سال هم اصلا بازدید کننده نداشته باشد. پس نکته ای که در این میان مهم است تولید محتوا می باشد که باعث موفقیت یا عدم موفقیت شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *