مقالات

جملات مخرب در فروش تلفنی

جملات مخرب در فروش تلفنی

این روزها با وجود پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شیوه‌های جدید، هنوز هم بسیاری از تلفن برای بازاریابی، فروش و برقراری ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند. اگرچه شاید این شیوه برقراری ارتباط بسیار آسان به نظر برسد ولی همیشه اینطور نیست و باید مراقب برخی از عباراتی که هنگام صحبت با مشتریان به کار می‌بریم باشیم و از جملات مخرب استفاده نکنیم.

این عبارات ممکن است در ظاهر بی‌عیب و نقص باشند ولی ممکن است برداشت‌های بدی از آنها توسط مشتری صورت بگیرد، در صورتی که شما هیچ منظوری نداشته‌اید! تا انتها با قاصدک پیام همراه باشید تا با انواع جملات مخرب در فروش تلفنی آشنا شوید.

شاید برای شما مفید باشد:

 

جملات مخرب در فروش تلفنی

هرگز از این جملات مخرب در تماس تلفنی استفاده نکن

هیچ کس به اندازه ما ارزان نمی‌فروشد

اولین جمالات مخرب این ادعا است که هیچکس به اندازه ما ارزان نمی‌فروشد، پس در فروش تلفنی جمله‌ای نگویید که نتوانید از پس آن بر بیایید. هیچوقت از یاد نبرید که در عصر ارتباطات و اینترنت به سر می‌بریم و مشتری خیلی راحت و با یک سرچ ساده می‌تواند متوجه ادعای غلط شما بشود.

پس خیلی بهتر است که به جای این کار در فروش  تلفنی، از مزایا محصولات یا خدمات خود و سودی که برای مشتریان دارد که باعث رشد کسب و کارشان می‌شود صحبت کنید.

 

جملات مخرب در فروش تلفنی: پیام من را دریافت نکردید؟

هنگامی که تلفن‌ها را خود اشخاص جواب می‌دادند و فناوری عرصه ارتباطات را قبضه نکرده بود، افراد همیشه به نحوی می‌توانستند ادعا کنند که پیامی به دست‌شان نرسیده است. اما امروزه با پیشرفت فناوری و با وجود دستگاه‌هایی که این پیام‌ها را نمایش می‌دهند، این امر در فروش تلفنی امکان پذیر نمی‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید  چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟

همینطور نمی‌توان زمانی که پیامی وجود ندارد تظاهر به پاسخ گویی به یک پیام کرد. اگر نمی‌توانید به پیامی به موقع و مودبانه پاسخ دهید، شایسته ترین کار عذرخواهی می‌باشد. و بهتر است از این جملات مخرب هرگز در فروش تلفنی استفاده نکنید.

این روش بیشتر درمورد کسانی صدق می‌کند که عادت دارند در هنگامی که افراد به شبکه متصل نیستند مانند ساعت ۷ صبح و هنگام ناهار و ساعت ۱۰ شب؛ آن هنگام که احتمال حضور نداشتن فرد در شبکه زیاد است، پیام بفرستند.

اما صحبت کردن از پیامی که هرگز ارسال نشده است، در فروش تلفنی بسیار باورنکردنی است؛ چرا؟ چون که دستگاه پیام نما همه پیام‌ها را به نمایش می‌گذارد.

 

هرگز از این جملات مخرب در تماس تلفنی استفاده نکن

جملات مخرب در فروش تلفنی: اگر بخواهم صادقانه بگویم

کمی دقت کنید، فکر نمی‌کنید که با گفتن این جمله در فروش تلفنی، مشتری این برداشت را کند که تا الان داشتید به او دروغ می‌گفتید که الان می‌گویید اگر بخواهم صادقانه بگویم؟!!! در نتیجه هیچگاه از این عبارت استفاده نکنید. زیرا به جای اینکه اعتماد را در مشتری به وجود بیاورید، باعث سلب اعتماد و به وجود آوردن شک در او می‌شوید.

 

واقعیتش سیاست شرکت ما این است که..

با گفتن این عبارت و جملات مخرب در فروش تلفنی به صورت غیرمسقیم به مشتری این پیام را القا می‌کنید که درسته شما کار x را از ما می‌خواهید، ولی برای ما راحت‌تر است که کار y را انجام دهیم! و از طرفی این حس را به مشتری القا می‌کنید که تو برای ما مهم نیستی!

 

جملات مخرب در فروش تلفنی: برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه کنید

بر خلاف تصورتان، شما با‌ گفتن‌ این جمله در فروش تلفنی نه تنها به مشتری کمک نمی‌کنید. بلکه این حس را القا می‌کنید که حتی حاضر نیستید برای پاسخ به سوالات او وقت بگذارید. شایسته است این فرض را داشته باشید که او ممکن است قبل از این تماس به وب سایتتان مراجعه کرده و جواب سوالش را پیدا نکرده است. که با خود شما تماس گرفته!

این مطلب را هم بخوانید  چرا باید تجارت شما در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کند؟

پس بهتر است به جای اینکه او را در وب سایتتان سردرگم کنید. لینک مربوطه که مستقیما او را به جواب می‌رساند برایش ایمیل کنید.

 

اجازه بدهید شما را به مسئول مربوطه وصل کنم

یکی از دلایل ناراضی بودن مشتریان هنگام برقرای تماس و فروش تلفنی این می‌باشد که آنها را مدام به افراد مختلف شرکت‌تان وصل کنید و مجبور شوند هر دفعه سوالشان را برای فرد جدیدی مطرح کنند و باز هم پاسخشان را دریافت نکنند!

برای جلوگیری از این اتفاق در فروش تلفنی بهتر است که فرد پاسخ دهنده را به نحوی آموزش دهید که بتواند پاسخگوی ۹۰% سوالات مشتریان شود. و برای آن ۱۰% بقیه، به جای وصل کردن به فردی دیگر، اطلاعات مربوط به مشتریان را یادداشت برداری کند. تا بعدا در اسرع وقت با آنها برای پاسخ گویی به سوالشان تماس بگیرد.

 

جملات مخرب در فروش تلفنی: همانطور که قبلا نیز عرض کرده بودم

معمولا از این جمله برای یادآوری موضوعی خاص در ابتدای صحبت‌ها استفاده می‌شود. وقتی شما از این جملات مخرب در فروش تلفنی خود استفاده می‌کنید. این نکته را به مشتری القا می‌کنید که آنقدر هوشمند نیستید. که صحبت‌های چند دقیقه پیش را به خاطر بیاورید و باید دوباره این جمله را تکرار کنم!

توصیه می‌شود هیچگاه از این عبارت در فروش تلفنی محصولات خود استفاده نکنید. و به جای آن با رویی گشاده مجددا صحبت‌های خود را تکرار کنید.

 

از حوزه اختیارات من خارج است

همان طور که می‌دانیم تک تک اشخاص مشغول به کار در یک موسسه، باید همیشه‌ آماده‌ پاسخ گویی به نیازهای مراجعان باشند. یا دست کم اطلاعات اندکی درمورد نیازهای یک مشتری را بدانند. برای این کار می‌توانید ابتدا شماره تماس مشتری را دریافت کنید. سپس با مدیر مربوط در مورد موضوع مشورت کنید و پس از‌ یافتن‌ راه حل در سریعترین زمان با مشتری تماس بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید  انواع سی آر ام در ارتباط با مشتری

 

جملات مخرب در فروش تلفنی: مطمئنم او با شما تماس می‌گیرد

هیچوقت در فروش تلفنی از طرف دیگران قول ندهید. به عقیده من این کار بدین تنها برای اثبات وفاداری و خوش خدمتی انجام می‌شود. شما فقط باید در مورد اطلاع پیام به شخص مورد نظر وفادار و متعهد باشید نه این که درباره تماس او با مشتری قولی دهید.

قول‌ دادن‌ در مورد توجه دیگران به پیام مشتری به شما هیچ ربطی ندارد. چرا که اگر شخص با مشتری تماس نگیرد، شما مشتری را به گونه‌ای از خدمات خود ناامید کرده‌اید. چه بسا که موجب رنجش او نیز شده‌اید.

 

صبر کنید تا صدای شما را بر روی بلند گوی تلفن بگذارم

برای این کار هم چون کلید انتظار تلفن می‌باشد باید از مشتری کسب اجازه کنید. بسیاری از متخصصان گمان می‌کنند که اگر مشتری به آنها اجازه این کار را بدهد دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد. اما ما با این گونه مکالمات تلفنی مخالفیم و آنها را خیلی زشت و ناپسند می‌دانیم.

چون در فروش تلفنی با استفاده از بلندگو به هر حال به خوبی نمی‌توان صدای مشتری را شنید و یا حتی تشخیص داد که چه کسی در حال صحبت است. به علاوه هیچ گاه متوجه نمی‌شوید که آیا کسی به صحبت‌های شما گوش می‌کند یا نه؟

فراموش نکنید که مشتری در موقعیت بالاتری از شما قرار دارد. بنابراین به کاربردن جملاتی این‌چنینی به هیچ وجه نتایج مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *