مقالات

ایجاد وفاداری مشتریان در CRM

وفاداری مشتریان CRM و ایجاد وفاداری مشتری در سی آر م و مدیریت مشتریان

وفاداری مشتریان CRM و مدیریت مشتری در CRM یکی از اصول مهم و ضروری یک سازمان در CRM سی آر ام است.  ایجاد وفاداری مشتری در سیستم سی آر ام نیاز به اجرای نکات مهمی است. بین انواع مختلف مشتریان همیشه دو دسته مشتری بیشترین توجه سازمان را به خود جلب می نماید. یکی مشتری وفادار و یکی مشتری ناراضی.
سازمان ها همواره در تلاش هستند مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. و همواره تلاش می کنند تا مشتریان ناراضی را به سازمان برگردانند.

ارزش مشتری در CRM

 

راه های وفادارسازی مشتریان چیست؟

وفاداری مشتریان CRM و مدیریت مشتری زمانی به وجود می آید که سازمان در نظر و ذهن مشتری به بهترین شکل ممکن نقش ببندد و مشتری با تمام وجود احساس کند سازمان شما بهترین امکانات را به آنها ارائه می دهید. به طوریکه مشتری به تمامی رقیبان شما بی توجه باشد و فقط شرکت شما را برای خرید قبول داشته باشد.
مشتری وفادار بیشتر از شما خرید می کند و معمولا ابزار تبلیغات به صورت دهان به دهان مورد مثبتی محسوب میشوند. درنتیجه سازمان ها در تلاش هستند با مدیریت روش های موثر در جذب مشتری ایجاد وفاداری نمایند.

این مطلب را هم بخوانید  تاثیرات تبلیغات در پیج اینستاگرام

کاربرد مدیریت فروش در CRM

 

انواع وفاداری مشتری در سی آر ام

نحوه راه اندازی CRM

 

وفاداری معاملاتی

وفاداری معاملاتی که در آن تغییر یافتن رفتار خرید مشتریان مد نظر قرا میگیرد. هرچند ممکن است انگیزه های مشتری برای تغییر نظر مشخص نباشد. این نوع وفاداری یکی از رایج ترین انتخاب های یک سازمان محسوب می شود. چون وفاداری معاملاتی به نتایج تجاری نزدیک تر می باشند. ایجاد وفاداری مشتری و وفاداری معاملاتی از طریق: فروش کالاهای جدید، فروش جانبی، تکرار خرید و اصرار ایجاد می شود.

این مطلب را هم بخوانید  ویژگی های یک وب سایت خوب

مدیریت مشتریان شاکی در CRM

 

وفاداری ادراکی

در وفاداری ادراکی نکته مهمی که وجود دارد عقاید مشتریان است که باید به آن توجه نمود. وفاداری ادراکی از طریق رضایت و آگاهی در مشتری به وجود می آید. ولی این را هم در نظر داشته باشید هیچ نوع تضمینی برای اثربخش بودن برای خرید در مشتری وجود ندارد.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

 

وفاداری مرکب

این نوع وفاداری ترکیبی از وفاداری ادراکی و معاملاتی است. وفاداری مرکب از طریق ارزش مدت حیات و ارزش نام تجاری به وجود می آید:

ارزش مدت حیات: این نوع وفاداری یعنی اهمیت و فایده تجارت با مشتریان در طی زمان معلوم می شود تا به مفهوم ارزش مدت زمان پی ببرید.

ارزش نام تجاری: کسب و کارهایی که نام تجاری قوی و برندی پر امتیاز و معتبر دارند از نام تجاری خود برای ارتباط با مشتریان و آگاهی دادن به مشتری استفاده می کنند.

این مطلب را هم بخوانید  حفظ مشتری و ایجاد وفاداری مشتریان در CRM 

 

تاثیر گذارترین عوامل بر وفادار سازی مشتریان چیست؟

برای کسب مشتری وفادار باید فراتر از نیازها و خواسته های مشتری قدم بردارید تا بتوانید در این بازار رقابتی به بهترین شکل ممکن عمل نمایید و موفق باشید. در غیر این صورت ممکن است مشتریان به سمت رقیبان شما بروند و احتمالا در مورد کیفیت کالا و خدمات دریافتی خود بر روی رفتار دیگران نیز تاثیر بگذارند.

عامل دیگر وفاداری در مشتریان تصورات و نحوه درک سازمان توسط مشتریان می باشد. نوع محصولات شما می تواند اثری مستقیم بر روی مشتریان بگذارد که این خود عاملی بر وفادار سازی مشتری در بلند مدت می باشد.

دسترسی راحت به عرضه کننده نیز معیار مهمی برای انتخاب خرید مشتری است. که باید به آن توجه نمایید تا بتوانید به راحتی مشتریان وفادار برای سازمان خود کسب نمایید.

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

1 فکر در مورد “ ایجاد وفاداری مشتریان در CRM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *