مقالات

راه اندازی CRM و نکات قبل از خرید آن چیست؟

نکات راه اندازی سیستم CRM سی آر ام

راه اندازی CRM و نکات قبل از خرید آن چیست؟
قبل از خرید سیستم CRM سی آر ام دانستن و عملی کردن نکاتی مهم و ضروری است. رعایت این نکات کمک زیادی به سازمان ها می کند. تا به راحتی CRM را نصب و اجرا کنند و موجب موفقیت و حفظ مشتری در سازمان شوند.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با راه اندازی سی آر ام آشنا شوید.

 

اصول سی ار ام چیست؟

 

نکات کلیدی برای راه اندازی CRM

تست قبل از خرید

از فرصت آزمایش به صورت رایگان به مدت چند روز یا هفته استفاده کنید. بعضی از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه نسخه های آزمایشی را در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید در طول مرحله آزمایش و تصمیم گیری با آن ها مشورت کنید. از عملکرد فعلی سیستم سر اطلاعاتی به دست آورید و نحوه پیاده سازی سیستم را در سازمان خود برحسب اولویت ها بفهمید.

این مطلب را هم بخوانید  DSL

 

سازمان های استفاده کننده از CRM

مشخص کنید که چه سازمان هایی در سطح جهانی و محلی فعالیت تجاری مشابه با شما دارند. و سیستم CRM راه اندازی کرده اند و چه منافعی از آن برده اند. این امر برای استقرار فعالیت تجاری شما در مسیر درست ضروری و مهم است.

 

پرهیز از راه اندازی دو سیستم

زمانی که CRM نصب و شروع به کار کند باید تنها سیستمی باشد. که تماس های مشتری، سوابق او، پرونده ها و طرح های پیشنهادی و به همین ترتیب سایر موارد را مدیریت می کند. استفاده از CRM به تنهایی باعث می شود که سازمان شما نتایج سریع تری به دست آورد و بازگشت سرمایه آن سریعتر رخ دهد.

این مطلب را هم بخوانید  ارزیابی وفادری در مشتری چیست؟

شناسایی پذیرفتگان سیستم CRM

باید بفهمید چه کسانی پذیرندگان اولیه هستند،.کسانی که زودتر از بقیه همیشه مشتاق تست و آزمایش چیزهای مختلف هستند افرادی هستند. که مایل به استفاده از CRM هستند و به بهترین حامیان سازمان شما تبدیل می شوند.

 

انتخاب افراد حرفه ای

کلید موفقیت در پیاده سازی سیستم CRM انتخاب یک مشاور حرفه ای است. یک شریک تجاری که از روز اول از شما پشتیبانی کند. حتی اگر هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارید. باعث می شود که شما زودتر به نتیجه برسید.

این مطلب را هم بخوانید  روش‌های برتر SEO برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک سال 2020

 

به دنبال بازگشت سرمایه باشید

تحقیقات نشان داده است که افزایش ظرفیت تولید تا ۱۰ یا ۳۰ درصد و یا حتی بیشتر به آسانی به دست می آید. مدت های رسیدن به نتیجه می تواند حداقل چندین ماه و حداکثر کمتر از یک سال باشد.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. و با نکات کلیدی راه اندازی سیستم CRM آشنا شده باشید. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ با راه اندازی سی ار ام آشنایی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مدیریت ارتباط با مشتری

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

1 فکر در مورد “ راه اندازی CRM و نکات قبل از خرید آن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *