بهترین زمان برقراری تماس تلفنی فروش

بهترین زمان تماس تلفنی برای فروش

اکثر فروشندگان به شدت به دنبال آن هستند که بدانند بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی فروش و هماهنگ‌نشده با مشتریان بالقوه خودشان چه زمانی است. ایده جالب این است، به جای این که منتظر یک زمان یا رویداد ایده آل باشند. در مورد خریدار تحقیق و جستجو کنند و یک ایده شخصی سازی شده را تدارک ببینند.

تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید تا با بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی فروش آشنا شوید.

شاید برای شما مفید باشد:

 

اثر گذارترین زمان برای تماس تلفنی

نماینده مورد نظر تنها نیاز به دانستن بهترین روز و ساعت در طی آن روز برای برقراری یک تماس تلفنی از قبل هماهنگ نشده با مشتری را دارد. متاسفانه این شیوه برای فروشندگان قدیمی و با تجربه‌تر جوابگو نمی‌باشد و آن را به عنوان یک شیوه تاثیر گذار و اثربخش قبول ندارد.

همینطور در این زمینه تحقیقی توسط دانشگاه بیلور انجام شده است که نشان می‌دهد تنها ۱% از تماس تلفنی هماهنگ نشده با مشتریان بالقوه منجر به قرار ملاقات رسمی می‌شود.

نتیجه این امر این است که “هیچ بهترین زمانی برای برقراری تماس تلفنی هماهنگ نشده” وجود ندارد. اما برای تماس تلفنی که از قبل هماهنگ و دریافت‌کننده تماس منتظر دریافت آن می‌باشد، قضیه فرق می‌کند.

اگر تکالیف خود را به عنوان یک فروشنده به خوبی انجام بدهید. و فرد مناسبی را به عنوان مشتری بالقوه انتخاب کنید. اطلاع از این که چه زمانی گوشی را بردارید، می‌تواند منجر به دریافت تماسی مجدد یا یک پیام صوتی از طرف مشتری و تعیین یک قرار ملاقات شود.

 

 

روش های پیشنهادی برای برقراری بهترین تماس تلفنی

 

بهترین روز برای تماس‌ فروش

مطالعه‌ای که توسط مجموعه LeadResponseManagement انجام گرفته است. می‌گوید که دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها بهترین روزهای هفته برای برقراری تماس تلفنی با مشتریان بالقوه می‌باشد.

این تحقیق خیلی هم تعجب آور نیست، زیرا که عموما افراد مختلف در روزهای چهارشنبه مشغول برنامه‌ریزی برای آخر هفته خود هستند. و علاقه‌ای به ایجاد یک ارتباط جدید با یک فروشنده را ندارند. در روزهای شنبه، خریداران شما عموما در حال آماده‌شدن برای شروع یک هفته کاری و برنامه ریزی برای آن هستند.

در وسط هفته، افراد معمولا زمان کافی برای پرداختن به کارها و امور مهم و ضروری خود دارند و تماس شما با آنها دیگر حکم یک مزاحمت را نخواهد داشت.

 

برقراری تماس در صبح

برقراری تماس تلفنی با مشتریان بالقوه در ساعات ابتدایی روز اجازه می‌دهد تا پیش از طولانی شدن لیست کارها راحت‌تر بتوانید با آن‌ها صحبت کنید. اما زمان‌بندی در این کار خیلی اهمیت دارد. اگر خیلی زود تماس بگیرید، ممکن است هیچ کس در دفتر نباشد، اگر هم خیلی دیر تماس بگیرید، عموما مشتریان بالقوه شما در جلسات اداری خود حضور دارند.

مطالعه‌ای که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، به یاد دارید؟ این تحقیق اشاره می‌کرد که برقراری تماس تلفنی بین ساعات ۸ تا ۹ صبح از بیشترین میزان اثربخشی برخوردار می‌باشد.

اگر کمی به ساختار کلی یک دفتر اداری توجه داشته باشید. به راحتی متوجه می‌شوید که اغلب مدیران ارشد و کارکنان هم‌رتبه آنها قبل از بقیه وارد دفاتر کاری و اداری می‌شوند. و پس از آن‌ها کارکنان سطوح پایین تر وارد سازمان می‌شوند.

یعنی اگر تماس تلفنی فروش خود را قبل از ۹ صبح برقرار کنید. احتمال برقراری ارتباط با تصمیم گیرندگان سازمان که قدرت خرید دارند، بیشتر می‌باشد. این افراد هستند که برای فروش به آن‌ها نیاز دارید.

بدترین زمان برقراری تماس فروش

عموما افراد متخصص در بین فاصله زمانی ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر مشغول چه کاری هستند. اغلب ممکن است مشغول ناهار باشند. به همین خاطر، نمایندگان فروش در این بازه زمانی معمولا دارای کم‌ترین نرخ تماس تلفنی هستند. از این زمان بهتر است بیشتر برای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با مشتریان بالقوه و آماده سازی تماس‌های بعد از ظهر خود استفاده کنید.

 

عصر زمانی مناسب برای تماس تلفنی فروش

نمایندگان فروش اغلب در فاصله زمانی بین ۴ تا ۵ بعد از ظهر شاهد بیشترین نرخ تعامل هستند. در آن زمان اغلب مشتریان شما پروژه‌ها و برنامه‌های روزانه خود را به اتمام رسانده‌اند. و این زمان بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی با یک خریدار می‌باشد. هنگامی که مشتری کارهای مهم خود را انجام داده‌باشد، اصولا زمانی کافی برای گفتگو با شما و گوش به پیشنهاد شما را خواهد داشت.

همچنین از آن‌جایی که اغلب کارکنان نهایت تا ساعت ۵ بعد از ظهر امور شرکت را رها و از آن خارج می‌شوند. تماس بین ساعت‌های ۵ تا ۷ بعد از ظهر شانس صحبت شما با تصمیم گیرندگان اصلی در شرکت هدف را بیشتر می‌کند.

 

داشتن فعالیت‌های بازاریابی پس از اولین ارتباط

مشاهده ورود سرنخ‌ها به قیف فروش، اغلب برای نمایندگان فروش بسیار هیجان‌انگیز است. اما مدت زمانی که برای پاسخ به این سرنخ‌ها صرف می‌شود، خیلی حیاتی می‌باشد.

بر اساس همان تحقیقی که در ابتدای این مقاله هم به آن اشاره شد. زمان‌بندی برای پاسخ به سرنخ‌ها نقشی اساسی و مهم در موفقیت و تاثیرگذاری یک تماس تلفنی  حائز شرایط فروش ساخت یک سرنخ را دارد.

در نهایت، انتخاب زمان مناسب در برقراری تماس تلفنی فروش برای موفقیت شما در فروش از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می‌باشد. به طوری که ۵ قانون در این مطلب نقطه مناسبی برای شروع است.

ممکن است باز هم به این نتیجه برسید که برخی استراتژی‌های دیگر برای شما نتیجه بهتری در بر دارد. پس توصیه می‌شود حتما استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف را تست کنید و بهترین نتیجه را برای خود انتخاب کنید. در نهایت ممکن است از افزایش تعداد سرنخ‌های واجد شرایط خود با اجرای چند تغییر کوچک و ساده متعجب شوید.

مزایا و معایب دروپال

دروپال چیست مزایا و معایب دروپال

دروپال (drupalیک نوع سیستم مدیریت محتوا است، که به شما کمک می‌کند بدون داشتن دانش فنی لازم، در سایت خود، امکان درج مقاله، خبر، آگهی فروش و.. را داشته باشید. در حقیقت دروپال، یک cms انعطاف‌پذیر، رایگان و منبع‌باز (open source) با یک جامعه فعال و بسیار بزرگ است. امروزه میلیون‌ها ارگان، سازمان و شرکت، از دروپال برای سایت خود بهره می‌گیرند بدون اینکه نیازی به طراحی داشته باشند.

اولین ایده ساخت سیستم دروپال، در سال ۲۰۰۱ شکل گرفت و اکنون این سیستم به نسخه پایه ۸ به همراه هزاران افزونه کاربردی و متنوع رسیده است. تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید تا با مزایا و معایب دروپال آشنا شوید.

شاید برای شما مفید باشد:

 

ویژگی‌های دروپال

دروپال، نرم افزاری است که می‌توانید از آن برای ساختن یک ‌سایت استفاده کنید مانند  وردپرس و جوملا . این نرم افزار به‌عنوان یک سیستم مدیریت محتوای مدرن و پیشرفته، از ویژگی‌های خیلی خوبی برای مدیریت سایت برخوردار می‌باشد. البته معایبی هم دارد. اما ویژگی‌‌های این CMS چیست؟ در ادامه به برخی ویژگی‌های مثبت و منفی این نرم افزار اشاره می‌کنیم.

 

مزایا دروپال چیست؟

پشتیبانی از زبان فارسی

در حال حاضر قالب دروپال برای انواع زبان‌ها در دسترس است، از جمله این زبانها ‌می‌توان به زبان‌های راست‌چین نظیر عربی و فارسی اشاره کرد.

 

امکان ساخت هر نوع وب‌سایت

انعطاف‌پذیری بالا در ساختار دروپال، به‌گونه‌ای است که قادر هستید به‌وسیله آن هر نوع سایتی را ایجاد کنید.

 

متن باز و رایگان بودن نرم افزار دروپال

نرم افزار دروپال به صورت متن باز (Open Source) و رایگان، طراحی و منتشر شده است. اما نکته مهم این است  که رایگان بودن، تنها در صورتی است که نیاز به یک سایت خیلی ساده داشته باشید. شما قادر خواهید بود با پرداخت هزینه و ایجاد تغییرات در هسته سیستم، از آن به صورت سفارشی سازی شده، بهره بگیرید.

 

دسترسی به قالب‌های متنوع

نرم افزار دروپال، دارای قالب‌های رایگان و تجاری مختلفی برای راه‌اندازی هر نوع وب‌سایتی می‌باشد. اما توجه به این نکته لازم است که، تنوع قالب‌های موجود در این سیستم نسبت به سایر cms ها از تعداد و تنوع کم‌تری برخوردار هستند. بنابراین هزینه طراحی سایت با دروپـال اختصاصی و متنوع، نسبت به بقیه سیستم‌ها بیشتر است.

 

دسترسی به ماژول‌های گوناگون

ماژول‌ها یا همان  افزونه ها در نرم افزار دروپال، امکان افزودن امکانات متفاوت و همچنین شخصی سازی را برای این سیستم فراهم می‌کنند. با افزودن ماژول‌ها، قابلیت مد نظر مانند یک بسته نرم افزاری جانبی به سایت افزوده خواهد شد.

 

امنیت بالا

از نظر امنیتی می‌توان گفت دروپال یکی از ایمن ترین سیستم های مدیریت محتوا به حساب می‌آید. تیم امنیتی که دروپال دارد به دقت پیگیر هرگونه گزارش و مشکلات امنیتی آن می‌باشد.

غیر از فوایدی که گفتیم، توانایی cash سازی و اوپن سورس بودن، نیز از دیگر ویژگی‌های خوب آن به‌شمار می‌آیند.

 

معایب دروپال چیست؟

عدم پشتیبانی تخصصی

دروپال یک سیستم رایگان است که هیچ گروه یا شرکتی، وظیفه پشتیبانی از تک تک استفاده‌کنندگان آن را ندارد. این سیستم در تلاش است به کمک ارزش آفرینی توسعه پیدا کند.اما اگر وقتی داریم از قالب دروپال در یک سایتی استفاده میکنیم با مشکلی رو به رو شدیم  ، باید هزینه نیاز به یک پشتیبان را پرداخت کنیم تا مشکل سایت ما را حل کند.

 

مشکل امنیتی به‌دلیل محبوبیت بالا

هسته سیستم دروپال، بخاطر رایگان و open source بودن، برای هر فردی قابل مشاهده و تغییر است. درنتیجه، دروپـال را فقط از سایت رسمی دانلود کنید. همینطور اگر مشکل امنیتی در یک قالب به وجودبیاید، هر سایتی که در حال استفاده از آن است، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و قابلیت هک شدن  را خواهد داشت.

 

نمونه‌های مبتنی بر سیستم دروپال

شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی در دنیا، برای انجام پروژه‌های خود از سیستم دروپال استفاده می‌کنند و پروژه‌ها و سرویس‌های نرم افزاری مختلف ومتنوعی را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند.

 

نمونه‌های جهانی

پورتال اصلی ناسا:  gov

وزارت بهداشت آمریکا:  gov

دانشگاه آکسفورد:  ac.uk

دانشگاه هاروارد:  edu

شرکت نفت توتال:  com

شرکت تسلا:  com

پایگاه جهانی لینوکس:  com

جنرال الکتریک:  com

برنامه جهانی غذا:  org

 

نمونه‌های ایرانی 

  • وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران:  ir
  • پلیس فضای مجازی (فتا):  ir
  • شرکت ارتباطات زیرساخت:  ir
  • شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی:  ir
  • شرکت مبین نت:  ir
  • خبرگزاری رجانیوز:  com
  • خبرگزاری هسته‌ای ایران:  ir
  • پورتال های بیمارستان فارابی:  tums.ac.ir
  • پژوهشگاه ملی مخابرات:  ac.ir

 

دلایل استفاده از دروپال چیست؟

همان‌طور که قبلا گفتیم، سیستم دروپـال انعطاف‌پذیری بالایی دارد و همچنین می‌تواند سایت‌های گوناگون، با شرایط منحصربه‌فرد را نیز طراحی و ایجادکند. سیستم مدیریت این cms ، خیلی ساده است شما بدون گذراندن دوره‌های تخصصی آموزش دروپال، قادر خواهید بود از آن استفاده کنید و وب‌سایت خود را طراحی نمایید. چونکه هزینه استفاده از این سیستم خیلی پایین است بسیاری از شرکت ها این سیستم را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خودشان برمی‌گزینند.

نرم افزار دروپال، مستندات بسیاری به زبان انگلیسی دارد.شما می‌توانید با کمک ویدئوهای آموزشی، داکیومنت‌های مختلف، مقالات متعدد و.. به‌راحتی پاسخ خیلی از سوال‌های خود را بیابید. نکته مهم اینکه، بسیاری از همین آموزش‌ها در ایران با زیرنویس هستند که شما می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

همه ما می‌خواهیم سایتی را راه‌اندازی کنیم که سئوی خوب و قابل قبولی داشته باشد. سیستم دروپال در کدهای خودش، قوانین سئو را به‌خوبی رعایت کرده است. درنتیجه می‌توانید با خیال راحت، برای طراحی سایت، این سیستم را انتخاب کنید تا سایتی با سئوی خوب و قوی داشته باشید.

 

ویژگی‌های مهم برای انتخاب دروپال چیست؟

حال دانستیم دلایل استفاده از دروپ_ال چه می‌باشد، اما در هنگام انتخاب دروپال، چه مواردی را باید مورد توجه قرار دهیم؟ در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

  • امکانات متنوع
  • سئوی بهبود یافته
  • ظاهر خوب
  • ادغام با API
  • وجود ماژول‌های فراوان
  • کد نویسی استاندارد
  • قابلیت اندازه‌پذیری
  • امنیت بالا

 

نصب دروپال

تا اینجا با مفهوم این CMS و همچنین ویژگی‌های مثبت و منفی آن آشنا شدیم و فهمیدیم امکاناتی همچون: ماژول‌ و کدنویسی سفارشی در دروپال، این امکان را فراهم می‌کند که هر نوع سایتی را با هر نوع کارکردی را به‌خوبی ایجاد کنید.

برای استفاده از سیستم دروپـال مثل هر سایت ‌ساز دیگر، نیاز به خرید هاست مناسب دروپال و همچنین یک دامنه اینترنتی دارید. این سیستم سایت ساز با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از پایگاه داده mySQL یا mariaDB  برای پردازش اطلاعات در آن استفاده می‌شود.

 

برای نصب دروپـال در هاست سی پنل، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ساخت پایگاه داده دروپـال در هاست
  2. دانلود دروپـال از سایت رسمی و آپلود آن در هاست
  3. خارج کردن دروپـال از حالت فشرده و انتقال آن به مسیر نصب
  4. مراجعه به آدرس دامنه و شروع نصب دروپـال

بی شک، دروپال یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، برای طراحی و مدیریت سایت‌های اینترنتی در دنیا به حساب می‌آید. اگر شما به‌دنبال پلتفرمی هستید که همراه با بودجه و کسب‌وکار شما رشد کند، سیستم دروپـال، بسیار مفید و بهینه است. این سیستم بر اساس نیاز هم می‌تواند به شکل ساده طراحی شود و هم می‌تواند ساختار پیچیده‌ای داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که دروپال چیست، استفاده از آن چه ضرورتی دارد و همچنین ویژگی‌های آن به چه صورت است.

مزایا و معایب طراحی سایت با جوملا

مزایا و معایب طراحی سایت با جوملا

برای راه اندازی و طراحی سایت دو روش وجود دارد یکی راه اندازی سایت با وردپرس و دیگری استفاده از cms جوملا (Joomla) . پس از ثبت دامنه و خرید هاست، باید تصمیم بگیرید که با کدام سیستم مدیریت محتوا می‌خواهید سایت خود را راه اندازی و ایجاد کنید. تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید در این مقاله در مورد جوملا صحبت می‌کنیم.

شاید برای شما مفید باشد:

 

سیستم مدیریت محتوا جوملا  (joomla )چیست؟

اینکه سیستم مدیریت محتوا جوملا (joomla) چیست باید گفت نرم افزاری است برای مدیریت محتوای رایگان که بصورت متن باز (open source) در اختیار کاربران قرار دارد که برای هر نوع سایتی چه ساده و چه پیچیده قابل بهره گیری است. زبان برنامه نویسی جوملا PHP است و از بانک اطلاعاتی MySQL استفاده می‌کند. از ویژگیهای آن می‌توان به ذخیره گاه صفحه اشاره نمود که به افزایش قدرت اجرای آن کمک می‌کند.

این cms بسیار قدرتمند دارای توانایی های خیلی زیادی می‌باشد که به برخی از انها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد فروشگاه اینترنتی
  • راه اندازی فروم
  • چت و پشتیبانی
  • مدیرت فایل‌ها
  • سیستم‌های پیشرفته تبلیغات
  • امکان ساخت انواع فرم‌ها
  • امکانات مقالات و اخبار
  • گالری و مولتی مدیا
  • تفویم شمسی و میلادی
  • ادیتور (ویرایشگر)
  • مدیریت و ثبت نام حرفه‌ای از کاربران سایت
  • وضعیت هواشناسی
  • قالب‌های متنوع و زیبا
  • دانلود و اشتراک فایل‌ها

 

مزایا جوملا چیست؟

 

رایگان و نصب آسان

جوملا یک سیستم عامل منبع باز می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد بدون داشتن نگرانی در مورد هزینه‌های صدور مجوز از کد آزادانه استفاده کنید، همچنین به همراه خود صدها قالب الحاقی رایگان را ارائه می‌دهد. نصب جوملا فقط چند دقیقه طول می‌کشد و خیلی راحت می‌توانید صفحه وب Joomla خود را بارگیری و نصب کنید.

پشتیبانی از تجارت الکترونیکی

مخاطبان جوملا به جای استفاده از سیستم عامل‌های مختلف می‌توانند به مدیریت محتوای خود و فروشگاه آنلاین خود در همان مکان بپردازند. جوملا از بعضی مولفه‌های تجارت الکترونیک پشتیبانی می‌کند که برای راه اندازی فروشگاه‌های خرید مانند : VirtueMart  ، JoomShopping   ، K2Store بسیار عالی هستند.

اسکریپت PHP

جوملا از اسکریپت نویسی کامل PHP بهره می‌گیرد. زمانی که از این  چارچوب استفاده می‌کنیم، موارد سازگاری باید محدود باشد.

 

در دسترس بودن برنامه های افزودنی

یکی از مولفه‌ها یا افزونه جوملا می‌تواند عملکردهای مختلفی را ارائه بدهد که نیازی به نصب آن در افزونه‌ها برای ساخت وب سایت خود ندارد.

 

انج

صفر تا صد طراحی وب سایت

صفر تا صد طراحی وب سایت

طراحی وب سایت به مهارت ها و فعالیت هایی گفته می‌شود که ساختار صفر تا صد یک سایت را می‌سازد. تمام این فعالیت ها توسط فردی به نام طراح وب سایت و بر اساس یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به روی متون، عکس ها، فایل‌های صوتی و فایل‌های تصویری انجام می‌شود.

طراحی وب سایت انواع مختلفی دارد که قبل از طراحی باید مشخص شود که از کدام نوع می‌خواهید استفاده کنید. برای اینکه به طور کلی با مراحل طراحی وب سایت آشنا شوید پس تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید. در این مقاله ما سعی کردیم همه چیز را درباره طراحی وب سایت که شما را با مفهوم های وب، زبان های برنامه نویسی تحت وب، انواع سایت و مراحل طراحی سایت آشنا می‌کند در اختیارتان قرار دهیم.

شاید برای شما مفید باشد:

 

طراح وب سایت به چه کسی گفته می‌شود؟

برای اینکه یک سایت طراحی کنیم به متخصصین زیادی نیاز داریم مانند برنامه نویس، گرافیست، سئو کار، پشتیبانی و .. که از مهم ترین آنها طراح وبسایت، برنامه نویس و سئو کار می‌باشد.

در واقع طراح وب به کسی گفته می‌شود که در ایجاد و طراحی وب سایت خلاقیت و سلیقه به خرج می‌دهد و با استفاده از طرح‌های زیبا به سایت شما ارتقا می‌بخشد و هر آنچه که کاربر به طور مستقیم با  آن در ارتباط است را طراحی می‌کند.

 

طراحی وب سایت به چند بخش تقسیم می‌شود؟

Frontend developer: طراحی و دیزاین قسمت های ظاهری سایت را با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب و دقیقا چیزی را طراحی می‌کند که کاربر می‌تواند ببیند.

Backend developer: بدنه  سایت را طراحی می‌کند  و شامل هر آن چیزی را که کاربر آن را نمی‌بیند مانند بانک اطلاعاتی، محل نگهداری فایل ها، اطلاعات کاربران و ..

 

وب چیست؟

وب یا همان شبکه جهانی یا  World wide web که به اختصار www همان چیزی است که امروزه به آن اینترنت می‌گوییم. در حال حاضر از طریق یک مرورگر و با اتصال به این شبکه جهانی می‌توانیم به تمام اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشیم  یعنی با وارد کردن آدرس سایت موردنظر خود در مرورگر می‌تواند به صفحه وب مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

 

بخش های مختلف آدرس سایت

  • (http یا ftp) پروتکل
  • www (محیط خدماتی اینترنت )
  • نام دامنه یا نام سایت
  • پسوند دامنه ( com  ،.org ، .ir ، .net و ..)
  • اطلاعات سایت

به صفحه اصلی سایت  را Index.html می‌گویند که شامل عکس‌ها و متن‌هایی می‌شود که خود طراح سایت با ترکیب کردن آنها نحوه چیدمان صفحه اصلی سایت را مشخص می‌کند.

 

دامنه چیست؟

با یک مثال توضیح می‌دهیم تا کاملا متوجه شوید:

آدرس وب سایت قاصدک سافت www.ghasedak-soft.ir است.

در این آدرس نام دامنه  Ghasedak-soft است و پسوند دامنه .ir  است.

شما برای اینکه یک وب سایت راه‌اندازی کنید، اول باید نام دامنه و پسوند دامنه خود را مشخص کنید که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید وب‌سایت‌هایی که خدمات ثبت دامنه انجام می‌دهند را پیدا کنید و دامنه مورد نظرتان را از آن‌ها بخرید.

 

هاست چیست؟

خب در قسمت قبلی برای کسب و کارتان نامی انتخاب کردید. حالا نوبت به خرید یک مغازه است که بتوان محصولات/خدمات‌تان  را در آن قرار داد تا مشتری ببیند. وگرنه یک اسم خالی به درد نمی‌خورد.

هاست برای شما دقیقاً مانند یک فضای خالی عمل می‌کند که می‌توانید محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید را در آن بگذارید تا وقتی مشتری گذرش به آدرس مغازه شما افتاد، با محتوای زیاد هیجان انگیز روبرو شود. خرید هاست هم مثل خرید دامنه اصلاً کار سختی نیست.

باز تکرار می‌کنیم که از هر روشی که برای ایجاد سایت استفاده کنید، اولین قدم انتخاب هاست و دامنه است. بعد از آن، باید تصمیم بگیرید که کدام روش به درد شما می‌خورد.

 

آیا تولید محتوا از وظایف طراح سایت می باشد یا خیر ؟؟

مطابق با استاندارد هایی که برای طراحی و طراحان سایت تعیین شده، تولید محتوا به عهده طراح وب سایت نمی‌باشد.  بلکه طراح سایت فقط وظیفه ساخت و ایجاد سایت را به عهده دارد. اما  اگر اقدام به عقد قرارداد جدا در این زمینه بشود طراح سایت می‌تواند به تهیه و تولید محتوا برای سایت بکند.

 

 

علت اهمیت طراحی وب سایت چیست؟

در عصر حاضر هر کسب و کار آنلاینی برای رونق و گسترش تجارت خود باید دارای یک وب سایت خوب باشد. وب سایت شما یا هرشرکتی یا ..  می‌تواند دلیل و باعث موفقیت تجارت شما باشد یا دلیل شکست تجارت که این عامل بستگی به توانایی تاثیرگذاری وب سایت به روی مخاطب دارد. پس در نتیجه داشتن یک وب سایت بدون جذب مشتری و بازدیدکننده حتی اگر خوب هم باشد کمک چندانی به رونق کسب و کار نمی‌کند. نکته مهم اینجاست که طراحی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که هم مطالب مفید و جذاب داشته باشد و هم بازدیدکننده زیادی داشته باشد.

طراحی سایت شامل ویژگی‌هایی مثل: صرفه جویی زمان، معرفی محصولات  و خدمات بدون داشتن محدودیت مکانی و زمانی دارد که به رونق در کسب و کار ما کمک می‌کند.

روش های طراحی وب سایت

۱٫ روش استاتیک (ثابت)

طراحی استاتیک با استفاده از HTML به طراحی صفحات می‌پردازد و توسط طراح اطلاعات وارد می‌شود. در این روش طراحی سایت اطلاعات ثابت هستند. مدیر سایت بدون داشتن علم طراحی سایت استاتیک نمی‌تواند در محتوا و اطلاعات دست ببرد. هزینه این نوع طراحی ها اغلب بر اساس تعداد صفحات حساب می‌شود که اگر تعداد صفحات مد نظر شما بیش از ۳ صفحه باشد به صرفه نخواهد بود. و در آخر باید بگوییم که این روش طراحی منسوخ شده است.

۲٫ روش داینامیک (پویا)

در روش داینامیک برخلاف روش قبلی مدیر وب سایت می‌تواند بدون نیاز به علم طراحی سایت و شخص طراح سایت محتویات سایت را تغییر دهد. طراحی وب سایت به روش داینامیک انواع مختلفی دارد

  • استفاده از سیستم های کد باز (open source)

تعدادی سیستم های کد باز مانند جوملا، وردپرس، PHPnuke ، dotnetnuke و… در اینترنت وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید طراحی وب سایت انجام دهید که کاملا مجانی است. بخاطر اینکه این سیستم ها و کدها برای رفع نیاز شما ایجاد نشده‌اند در مدت زمان زیاد پاسخ گوی شما نخواهند بود و مجبور می‌شوید سایت خود را تغییر بدهید.

  • طراحی سایت اختصاصی

در این روش شما با مراجعه به شرکت طراحی وب سایت،  طراحان سایت آن شرکت سایتی بر اساس خواسته‌های شما طراحی می‌کنند. توجه داشته باشید شرکتی که انتخاب می‌کنید اصول بهینه سازی طراحی سایت را رعایت کند و گرنه نتیجه دلخواه‌تان را بدست نمی‌آورید.

 

۳٫ روش فلش (منسوخ شده)

فلش یک استاندارد در وب است که به شما اجازه می‌دهد تا در طراحی سایت خود تصاویر را با صدا، افکت‌های تصویری و حرکت همراه کنید و بازدیدکننده نیز از طریق مرورگر خود که به فلش پلیر Flash Player مجهز است می‌تواند فایل‌های فلش را مشاهده کند. این روش منسوخ شده است.

 

 

کدام روش طراحی وب سایت برای کسب ‌و‌کار من مناسب‌ تر است؟

روش‌های طراحی وب سایت هر کدام برای هدفی خاصی مناسب هستند، که قبل از انتخاب روش مناسب شما باید این چند مسئله را مشخص کنید:

  • هدف و استراتژی وب سایت شما چیست؟ و تعاملی با کاربر دارد یا خیر؟
  • تعداد صفحات سایت شما چند تا است؟
  • زمان مدنظر شما برای طراحی وب سایت چقدر است؟
  • برای طراحی سایت چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

اگر وب سایت شما صرفا محتوایی است، مثلا یک وب سایت معرفی محصول یا ..، بهتر است از نوع استاتیک باشد  تا هزینه‌های طراحی و نگهداری آن کاهش یابد. اما، اگر یک سایت تعاملی دارید، که با کاربران تعامل دارد نوع طراحی داینامیک را باید انتخاب کنید.

بیشتر شرکت‌های طراحی وب سایت معتبر و حرفه‌ای، توانایی طراحی هر سه نوع وبسایت را دارند و بنا به نیاز مشتری و با توجه به اهداف وبسایت، اقدام به ساخت وبسایت به روش مناسب، می‌کنند. پس بهتر است که شما نیز پیش از تصمیم‌گیری درباره‌ی انتخاب روش‌های طراحی وب سایت، با مشاوران این حوزه مشورت کنید.

 

مراحل طراحی وب سایت

  • برنامه ریزی برای ساخت سایت
  • تحقیق محتوا
  • طراحی گرافیکی قالب سایت
  • کد نویسی
  • Cmsیا  نصب سیستم مدیریت محتوا
  • وارد کردن اطلاعات اولیه سایت
  • تست و بازبینی سایت

 

زبان های طراحی وب

افرادی که قصد و علاقه به طراحی سایت دارند خیلی مهم است که بدانند کدام زبان برنامه نویسی تحت وب را یاد بگیرند و در آن حیطه فعالیت داشته باشند.

۱٫HTML یا HTML5 : اولین زبانی که شما باید آنرا در برنامه نویسی تحت وب یاد بگیرید این زبان است که قادر به نمایش دادن اطلاعات متنی و تصویری است.

۲٫ CSS  یا CSS3: می‌توان گفت تکمیل کننده زبان HTML است زیرا بسیاری از قالب هایی که درHTML وجود دارد درCSS  وجود ندارند.

۳٫ Java Script: برای افزایش پویایی صفحات و ارزیابی فرم های HTML، ایجاد انواع منو ها و .. از زبان جاوا اسکریپت استفاده می‌شود.

۴٫ Jquery: از فریم ورک‌های زبان جاوا اسکریپت است، این زبان اصلا دخالتی در کدهای زبان HTML  ندارد. به طور کلی می‌توان گفت این زبان خیلی از کارهایی که با Java Script انجام می‌شود را تسهیل می‌بخشد.

مهارت های اصلی برای طراحی وب

  • تسلط کامل بر HTML
  • تسلط کامل بر CSS
  • یادگیری Java Script
  • آشنایی با  Jquery
  • یادگیری BootStarp
  • آشنایی با نرم افزار های طراحی وب مانند   ++DreamWeaver ،PHP Storm، Note Pad
  • آشنایی با نرم افزار های بانک اطلاعاتی مانند  MySql
  • یادگیری استانداردهای طراحی وب

 

طراحی سایت خود را به ما بسپارید

اگر می خواهید یک وب سایتی مطابق با استاندارد های گوگل داشته باشید قاصدک سافت بر اساس نیازها و هدف های تجاری مشتریان تلاش می‌کند تا بهترین فعالیت را با استفاده از خلاقیت ها و ایده های نو و استفاده به جا از تکنولوژی در طراحی سایت پیاده و اجرا کند.

در عصر حاضر با گسترش اینترنت و دسترسی آسان به آن، بیشتر کسب‌و‌کارها به فکر طراحی وب‌سایت افتاده‌اند. روشهای طراحی سایت مختلفی وجود دارد که براساس هدف وب‌سایت، شما باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در انتخاب روش طراحی سایت شما علاوه ‌بر در نظر گرفتن زمینه‌ی کاری وب سایت و زمان و هزینه، باید به نکات دیگری مثل ساختار سایت، شناسایی توسط موتور جستجو، مباحث سئو و… توجه کنید.

در این مقاله ما هر کدام از این روش‌ها و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین روش طراحی سایت را براساس نیازها و اولویت‌های خود انتخاب کنید، از افراد خبره و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

مقایسه وردپرس و جوملا

مقایسه وردپرس WordPress و جوملا Joomla

وردپرس و جوملا سایت‌های تولید محتوا و طراحی سایت که بر مبنای CMS هستند که تفاوت هایی با هم دارند. برای اینکه بدانید کدام یک از این CSM ها برای شما مناسب هستند ما اینجا هستیم تا با مقایسه در چهار مرحله به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید.

شابد برا شما مفید باشد:

مقایسه وردپرس با جوملا

تفاوت اساسی وردپرس و جوملا در این است که جوملا به عنوان CMS به معنای سرویس دهی به سایت های پرتال می‌باشد. در صورتی که وردپرس در اصل یک پلتفرم وبلاگ می‌باشد. اما در عصر کنونی هر دو این سایت‌ها یعنی هم وردپرس و هم جوملا کاملا قادر هستند که هر نوع سایتی را اجرا و راه اندازی کنند.  از لحاظ  فنی هم ورد پرس و هم جوملا جزو نرم افزارهای مستقل نیستند زیرا آنها هنگام نصب روی وب سرور کار می‌کنند.

اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید  و می‌خواهید یک سایتی بسازید جنبه اصلی که باید برای آن در نظر گرفت این می‌باشد که شما با پیکربندی نرم افزار وب، کار با سرورها و به طور کلی با جنبه‌های فنی این فرآیند راحت هستید.

برای مثال مسیر مشترک برای شروع یک وب سایت با وردپرس به شرح زیر می‌باشد:

میزبان وب را برای سایت خود تعیین و انتخاب کنید و برای ثبت نام در یک حساب کاربری اقدامات لازم را انجام دهید.

در طول مراحل ثبت نام، گزینه‌ای را انتخاب کنید تا وردپرس به طور خودکار روی حساب میزبان شما نصب شود. (درست است، لازم نیست وردپرس را خودتان نصب کنید)

مراحل نصب را تکمیل کنید و وارد داشبورد وردپرس خودتان شوید.

سایت خود را پیکربندی کنید، یک تم و برخی از افزونه‌های مورد نیاز را نصب کنید.

از طرف دیگر جوملا برای شما چنین امکانی را به صورت دستی نمی‌دهد.

 

تفاوت های وردپرس و جوملا چیست؟

درست است، هنوز مطمئن نیستید که بین وردپرس و جوملا کدام یک برای شما بهتر است؟ در اینجا یک مقایسه دقیق تر بین جوملا با وردپرس وجود دارد:

بهینه سازی موتور جستجو

بیایید از نظر بهینه سازی موتور جستجوگر (SEO) هر دو سیستم عامل وردپرس و جوملا را مقایسه کنیم. قابلیت‌های واقعی سئو در هر یک از این پلتفرم ها به راحتی آشکار نیست. مگر اینکه نگاهی به افزونه ها (یا همان ماژول‌ها) یا برنامه های افزودنی موجود برای این کار بیاندازیم.

در وردپرس ما یک افزونه فوق العاده محبوب به نام Yoast SEO داریم که بسیار قدرتمند است و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد.

افزونه  Yoast با استفاده از سیستمی که چراغ راهنمایی دارد با رنگ های قرمز، زرد یا سبز نمره سئو شما را در مراحل متفاوت طبقه‌بندی می‌کند. افزون بر این، این افزونه دقیقا به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید نمره سئو خود را در هر مرحله بهبود ببخشید و همچنین به خوانا بودن پست شما نیز امتیاز می‌دهد.

در جوملا  EFSEO: Easy Frontend SEO  بهترین معادل  با Yoast است. EFSEO این امکان را به شما می‌دهد تا بسیاری از کارهای مشابه مثل ویرایش اطلاعات را مستقیم در سایت خود انجام دهید. همچنین شامل یک حالت خودکار مفید برای تولید این اطلاعات بدون ورودی شما است.

اما باز هم وردپرس در مقایسه با جوملا در این زمینه قوی تر عمل می‌کند.

امنیت

زمانی که صحبت از امنیت می‌شود نکته مهم این است که هر سیستمی فقط به اندازه ضعیف ترین پیوند خود قوی خواهد بود. یعنی نمی‌توانیم بگوییم مثلا امنیت وردپرس در مقایسه با جوملا صد در صد شده زیرا امنیت اکتسابی است.  بنابراین حال سوال این است که کدام  یک امن تر است؟

وردپرس به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در هنگام آسیب پذیری‌های امنیتی، هدف بزرگی در پشت خود دارد. نصب وردپرس به لطف هزاران افزونه و تم‌های موجود برای CMS بی نظیر است. درست است این یک نکته مثبت است اما از نظر امنیتی نیز یک کابوس است. نمی‌توان مطمئن بود که هر افزونه آیا از استاندارد ایمنی مناسب استفاده می‌کند و با نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل سازگار است یا خیر.

علاوه بر این وردپرس ویژگی‌های اساسی مانند اتصال  SSL: Secure Socket Layer را روی داشبورد خود ارسال نمی‌کند. برای فعال کردن آن باید فایل‌های اصلی خود را تغییر دهید و یا تأیید هویت دو عاملی (۲FA) داشته باشید. در حقیقت بسیاری از ویژگی های امنیتی پیشرفته آن کاملا به افزونه‌ها متکی است.

از طرف دیگر جوملا هر دو گزینه را برای اتصالات بر SSL و دیگری برای (۲FA)  را ارسال می‌کند. افزون بر این مجموعه‌ای از پسوند‌های امنیتی خود را ارائه می‌دهد و توسعه دهندگان آن لیستی از آن پسوندها را با آسیب پذیری‌های شناخته شده حفظ می‌کنند.

پتانسیل سفارشی سازی

ما در بالا در مقایسه ای در مورد افزونه‌های وردپرس و جوملا برخی از موارد را اشاره کردیم. هر دو سیستم مدیریت محتوا دارای یک لیستی از پلاگین های مخصوص در موارد استفاده هستند. با این حال وقتی به افزونه‌های برتر در هر CMS مربوطه نگاه می‌کنیم احساس می‌کنیم که پیشنهادات وردپرس بهتر هستند.

نیازی نیست که حرف ما را برای آن به کار بگیرید، یک مقایسه ساده در کنار دو ابزار (Yoast SEO) و ( EFSEO) نشان دهنده:

حالت دوم ویژگی های زیادی با همتای وردپرس خود ارائه می‌دهد، اما (Yoast SEO) در کل تجربه بهتری را ارائه می‌دهد.

وقتی صحبت از شخصی سازی سبک سایت می‌شود از یک طرف تم‌های وردپرس وجود دارد و از طرف دیگر قالب‌های جوملا و همین داستان در اینجا مانند پلاگین‌ها تکرار می‌شود. در وردپرس نه تنها پیداکردن تم‌های با کیفیت بالا آسانتر است بلکه غالبا سطح بالاتری از پشتیبانی و تجربه‌ای بهتر را نیز ارائه می‌دهد.

 

مدیریت محتوا و پتانسیل ها

هم وردپرس و هم جوملا CMS های چندمنظوره‌ای هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تقریباً هر نوع وب سایتی را ایجاد و مدیریت کنند.

اگر چه وردپرس غالباً با وبلاگ‌های ساده همراه است. اما یک انتخاب بسیار عالی برای صفحات فرود و حتی سایت‌های پیچیده تر است. از طرف دیگر جوملا بخاطر پیچیدگی مشهور است. هرچند که مستندات فوق العاده‌ای ارائه می دهد. سایتی که با جوملا ایجاد می‌شود می‌تواند در هر موردی که می‌خواهید تکامل یابد. اما یادگیری وردپرس برای کاربرانی که تجربه‌ای در توسعه وب و برنامه نویسی ندارند بسیار سریع تر است.

با وجود مساوی بودن با پتانسیل مطلق باید بگوییم وردپرس به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را با آسانی نسبی مدیریت کنند. هر کسی می‌تواند آن را نصب کند و نحوه ایجاد صفحه یا انواع پست‌های سفارشی را در چند دقیقه انتخاب کند. در حالی که جوملا اینطوری نیست. با در نظر گرفتن همه این مواردی که گفتیم، باید بگوییم که در مرحله چهارم این مقایسه نیز وردپرس برنده شد، بنابراین می‌توان گفت که وردپرس بهتر از جوملا می‌باشد!

البته از بعضی جهات جوملا از وردپرس انعطاف پذیرتر است. این سیستم یک سیستم فوق العاده قابل تنظیم را ارائه می‌دهد که می‌تواند تقریبا به هر شکلی که می‌خواهید به آن شکل و شمایل ببخشید و این امکان را به شما می‌دهد تا بدون تکیه بر پسوندها، بسیاری از تنظیمات کوچک را پیاده سازی کنید.

 

جوملا یا وردپرس کدام بهتر است ؟

هم جوملا و هم وردپرس در مقایسه با هم مزیتی دارند و هیچ کدام ۱۰۰ درصد از دیگری برتر نیست. در عوض باید بپرسید که کدام پلتفرم برای نیازهای خاص وبسایتی را که من ایجاد کردم، بهتر است؟

وردپرس به احتمال زیاد برای اکثریت قریب به اتفاق وب سایت‌ها بهتر است، و باید برای بسیاری از موارد، انتخاب پیش فرض شما باشد، زیرا:

این سیستم مدیریت محتوا، بسیار مناسب است، مخصوصا برای افرادی که توسعه دهنده نیستند.

شما می‌توانید بدون نیاز به ساعات زیاد و هزینه توسعه بالا، به سرعت با یک وب سایت جذاب، کار کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی؛ می‌توانید به آسانی به یک کمک رایگان و حرفه‌ای دسترسی پیدا کنید.

اما اگر شما یک توسعه دهنده هستید یا مایل به استخدام هستید، جوملا می‌تواند انعطاف پذیری بیشتری برای نمایش انواع مختلف محتوا و مدیریت کاربران، ارائه دهد.

یکی دیگر از مباحثی که باید در نظر بگیریم این است که بازار جوملا در حال کاهش است در صورتی که این مشکل در مورد وردپرس وجود ندارد.  با وجود این که جوملا هنوز رتبه دوم را دارد، و در آینده به زودی در دسترس نخواهد بود. اما زمانی که به سمت آینده نگاه می‌کنید، جوملا چیزهایی برای گفتن در زمینه سیستم های مدیریت محتوا دارد.

با این حال در مقایسه وردپرس با جوملا فقط یک برنده وجود دارد و آن هم وردپرس می‌باشد.

طراحی سایت داینامیک

مزایا و معایب طراحی سایت داینامیک پویا

طراحی سایت داینامیک یا همان پویا یکی از روش‌های طراحی سایت است که بعد از روی کار آمدن سیستم مدیریت محتوا (Cms) به وجود آمد. سایت‌های داینامیک، بر مبنای نیازهای مشتری طراحی می‌شوند و برخلاف سایت‌های استاتیک به‌ آسانی توسط مدیر سایت قابل تغییر هستند.

مدیران سایت‌های داینامیک بدون نیاز به داشتن دانش فنی، از طریق پنل مدیریت محتوا، به‌طور مداوم اطلاعات و محتوای سایت را تغییر می‌دهند. همین کار باعث شده که محبوبیت سایت‌های داینامیک هر روز بیشتر و بیشتر شود. تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید تا با مزایا و معایب سایت‌های داینامیک آشنا شوید.

شاید برای شما مفید باشد:

 

سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک نیاز به دانش بالایی دارد و شرکت‌های طراحی سایت حرفه‌ای، در بهبود این روش طراحی و ایجاد وب سایت‌های کاربر محور، با یکدیگر در رقابت هستند. سایت‌های پویا علاوه‌ بر برنامه‌نویسی سمت کاربر یک قسمت برنامه نویسی سمت سرور و دیتابیس هم دارند.

در برنامه نویسی سمت سرور معمولا از Php ،asp  و javascript  بهره گیری می‌شود. این نوع سایت تعاملی می‌باشد و کاربر می‌تواند در بخش‌های مختلف سایت عملیاتی انجام دهد. ذخیره‌ی اطلاعات و پردازش عملیات در این نوع سایت، در سمت سرور انجام شده و نتایج در قالب یک سری صفحات HTML  به کاربر نشان داده می‌شود.

 

مزایا وب سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک به‌ عنوان یکی از روش‌های طراحی سایت، مزیت‌های زیادی دارد که عبارتند از:

  • در این نوع طراحی می‌توان تعداد صفحات بی شماری به وجود آورد.
  • پنل مدیریت محتوای سایت‌های داینامیک کاملا اتوماتیک عمل می‌کند.
  • تغییر در ساختار و ظاهر و محتوای سایت به‌ راحتی امکان‌پذیر است.

 

مدیر وب‌سایت داینامیک می‌تواند به‌ صورت آنلاین در هر زمان و هر مکانی به‌ راحتی و آسانی اطلاعات و محتوای سایت خود را تغییر دهد.

ایجاد تغییرات در سایت به دانش حرفه‌ای نیاز ندارد و کارشناسانی که ورود اطلاعات این وب ‌سایت‌ها را برعهده دارند به‌‌ آسانی می‌توانند این کار را انجام دهند.

کل داده‌ها در دیتابیس ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید در آن جست و جو  و بررسی انجام دهید.

به طور همزمان چندین کاربر می‌توانند در پنل مدیریت سایت فعالیت کنند.

 

معایب وب ‌سایت داینامیک یا پویا

به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین روش های طراحـی سایت، طراحی سایت داینامیک می‌باشد اما معایب هایی هم نیز دارد که عبارتند از:

  • طراحـی این گونه سایت ها کار ساده ای نیست و اغلب لازم است طراحی آن را به یک شرکت معتبر و نیروهای متخصص و حرفه ای بسپارید تا این سایت بی نقص باشد.
  • در این سایت‌ها  هزینه بالاتر و زمان بیشتری برای طراحـی نسبت به سایت های استاتیک صرف می‌شود.
  • زمان توسعه‌ اولیه‌ سایت در این روش، نسبت به روش استاتیک طولانی‌تر است.
  • مدیران و کاربران باید برای کار با سیستم مدیریت محتوا آموزش ببینند.
  • سرعت بارگزاری این نوع سایت‌ها کمتر از سایت‌های استاتیک است.

 

روش‌های طراحی داینامیک

طراحی سایت به روش داینامیک را به دو شیوه می‌توان انجام داد. در روش اول از CMS ها استفاده می‌شود.

این روش یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های طراحی سایت می‌باشد و دلیل محبوبیتش سادگی و کارآمد بودن آن است. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس نام دارد و نزدیک به ۴۰ درصد سایت‌های دنیا با این سیستم طراحی شده‌اند. البته CMS های دیگری مثل جوملا و دروپال نیز وجود دارند؛ اما، به‌اندازه‌ی وردپرس محبوبیت ندارند و رایج نیستند.

روش دیگر طراحی سایت داینامیک، برنامه نویسی است. برای این روش باید دانش تخصصی در زمینه‌ی برنامه نویسی دارا بود. برای دو بخش سمت سرور و سمت کاربر باید کدهای مجزا نوشت. در سمت سرور از زبان‌های برنامه‌نویسی PHP ، ASP یا جاوا اسکریپت و در سمت کلاینت از زبان‌های CSS ،HTML و .. برای طراحـی صفحات استفاده می‌شود.

مزایا و معایب طراحی سایت استاتیک

مزایا و معایب طراحی سایت استاتیک

یکی از روشهای طراحی سایت، طراحی استاتیک است. یک سایت استاتیک، تعداد صفحات مشخصی دارد و معمولا این صفحات هیچ گونه ارتباطی با کاربران ندارند و واکنشی به فعالیت‌های بازدید کنندگان، نشان نمی‌دهند و فقط جنبه معرفی به کاربر را دارند. وب سایت های استاتیک اکثرا برای فعالیت‌های خاصی کاربرد دارند مثل معرفی شخصیت یا  شرکت و .. این سایت ها  یک حالت به اصطاح  showing  دارند یعنی فقط نشان داده می‌شوند.

وب سایت های استاتیک به آسانی  قابل تغییر نیستند و قالبا اطلاعات محتوایی ثابتی دارند. صفحات ثابت سایت با استفاده از کدهای HTML و CSS نوشته می‌شوند و همین‌کار را می‌توان حتی در یک صفحه‌ی Notepad ویندوز هم  انجام داد.

شاید برای شما مفید باشد:

طراحی سایت استاتیک (ثابت)

سایت‌های استاتیک هیچ‌ برنامه‌نویسی سمت سرور و پایگاه داده‌ای ندارند. از سایت های استاتیک بیشتر زمانی استفاده می‌شود که سایت ما نهایتا  ۳ صفحه داشته باشد. از آنجا که تغییرات صفحات بیشتر باید توسط وب مستر و به ‌صورت دستی انجام شود، بنابراین، در سایت‌های بزرگ که تعداد صفحات زیادی دارند، این‌کار خیلی آسان نیست. اگر در وب سایت، نیاز به ارسال  و دریافت نظر یا ثبت نام کاربران باشد، قطعا این وب‌سایت به درد نخواهد خورد.

طراحی سایت به روش استاتیک خیلی سریع تر و راحت تر از روش داینامیک، انجام می‌شود؛ چونکه، می‌توان کدهای HTML یک صفحه را برای بقیه صفحات نیز کپی کرد و تغییرات موردنظر را در آنها اعمال کرد. محتوا این نوع ‌سایت می‌تواند متن، تصویر، ویدیو و.. باشد.

 

مزایا استاتیک

طراحی سایت به روش استاتیک مزایا منحصر به فردی دارد که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • در مقایسه با روش داینامیک این نوع سایت معمولا زمان کمتری برای دیزاین نیازدارد و همینطور هزینه‌ها پایین‌تری خواهد داشت.
  • میزبانی این نوع سایت آسان تر از داینامیک است و به علت تعداد صفحات کم ، نیاز به فضای هاست چندانی ندارد.
  • بهترین روش برای طراحی سایت‌ها کوچک همین سایت استاتیک است.
  • ایندکس گذاری این سایت‌ها توسط موتور جستجو آسان تر انجام می‌شود.
  • سرعت بارگذاری آن، حتی در سرعت اینترنت پایین نیز قابل قبول است.

 

معایب استاتیک

اگرچه روش استاتیک به‌عنوان یکی از سریع‌ترین و به‌صرفه‌ترین روشها طراحی سایت به حساب می‌آید، اما معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • در مدت زمان بالا هزینه‌های زیادی در پی دارد.
  • در بعضی مواقع خاص که ضرورت تغییری در سایت وجود داشته باشد، حتما به یک متخصص طراحی سایت نیازخواهد بود. و هر شخصی قادر نخواهد بود این گونه سایت ها را به روز رسانی کند.
  • وب سایت های استاتیک همیشه وابسته به شرکت طراح خواهند بود و برای همین امروزه کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.
  • فعالیت این نوع وب‌سایت خیلی محدود است و معمولا برای سایت‌های اطلاع‌رسانی مناسب است.
  • مسلط بودن به اجرای وب‌سایت براساس قابلیت‌ها پیشرفته و مدرن، نیازمند مهارت بالای وب مستر شما است. و این‌کار معمولا زمان و هزینه‌ زیادی را در بر می‌گیرد.

 

روش‌های طراحی سایت استاتیک

برای طراحی سایت به روش استاتیک شما باید کدهای HTML خود را اجرا کنید. اما، به روش‌های مختلفی می‌توانید این کدها را به وجود بیاورید. یکی از روش‌های طراحی استاتیک، کدنویسی و پیاده‌سازی مستقیم کدهای HTML است.

همان‌طور که قبلا گفته شد این کدها را می‌توان در یک محیط ساده‌ی Notepad ویندوز هم نوشت. اما، خوب است برای کنترل بهتر کدها از ویرایشگرهای کد نظیر Bluefish یا Dreamweaver استفاده شود. ابزار دیگری که می‌توان برای کدنویسی HTML به‌کار برد، Microsoft Front Page است.

این نرم‌افزار، یک سری کدهای آماده دارد که می‌توانید در طراحی و دیزاین صفحات از آن‌ها استفاده کنید. همچنین امکان اتصال مستقیم به صفحه‌‌ روی سایت و اعمال تغییرات به‌صورت آنلاین را برای شما فراهم می‌کند.

روش دیگر طراحی سایت استاتیک، استفاده از قالب‌ها HTML آماده‌ی موجود در بازار است. مزیت این روش این است که می‌توان قالبی متناسب با سایت انتخاب کرد. قالب‌های زیادی برای انواع سایت‌ها در اینترنت وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. اما، باید توجه کنید که در این روش نیز شما نیاز به علم برنامه نویسی HTML و  CSS خواهید داشت تا بتوانید تغییرات لازم را در کد اعمال کنید.

فاکتور های مهم در انتخاب هاست

فاکتور های مهم در انتخاب هاست

هاست در واقع فضای خالی برای وارد کردن اطلاعات وب سایت می‌باشد. هاست، سرور های اجاره‌ای یا اختصاصی را برای استفاده مشتریان فراهم می‌کند که از طریق دیتاسنتر به‌صورت آنلاین باهم ارتباط برقرار می‌کنند. برای خرید یک هاست خوب باید با ویژگی های آن آشنا باشیم تا فریب نخوریم! برای آگاهی از ویژگی‌های هاست میزبان وب و درک بهتر، بهتر است آن ها را در دو دسته‌ی خصوصیات سخت افزاری و نرم افزاری دسته‌بندی کنیم، که در ادامه این مطلب از قاصدک سافت به توضیح فاکتور های مهم هاست و ویژگی های آن می‌پردازیم.

شاید برای شما مفید باشد:

 

ویژگی های هاست با کیفیت چیست؟

فضای هاست Disk Space

فضای هاست مانند حجم هارد دیسک یا حافظه موبایل می‌باشد. و حجمی از سرور است که به شما تعلق می‌گیرد تا بتوانید فایل‌ها، محتوا، قالب و .. را روی آن آپلود کنید.

تنوع فضای هاستی که شرکت های هاستینگ به ما ارائه می‌دهند از  ۵۰ مگابایت  تا ۱۰۰۰۰ مگابایت هستش. و حجم مورد نیاز شما بستگی به سایتتان دارد.

نکته مهم اینجاس که قبل از خرید سایت باید به داینامیک بودن یا استاتیک بودن سایت، سیستم مدیریت سایت، ماژول های مورد استفاده، دیتابیس ها، قالب سایت و .. توجه کرد. برای تخمین زدن اینها می‌توانید از یک طراح کمک بخواهید.

 

پهنای باند Bandwidth

می‌خواهم یک داستانی برایتان بگویم که همه افراد آن را تجربه کردن! یادتان هست موقع اعلام نتایج کنکور چه اتفاقی می‌افتاد؟ با دست‌های لرزان نفس های حبس شده در سینه آدرس سایت سنجش را وارد می‌کردیم و با چی مواجه می‌شدیم؟ سایت برایمان باز نمی‌شد! دوباره و دوباره میزدیم در حالی که از استرس کبود شده بودیم این کار را انجام می‌دادیم! تا بالاخره بعد از صدها مرتبه موفق می‌شدیم نتایجمان را مشاهده کنیم.

پهنای باند همین است. مثل خیابانی می‌ماند که هرچه عرض آن بیشتر باشد ماشین ها و مسافران در ترافیک نمی‌مانند و زودتر به مقصد خود می‌رسند. شما هم برای اینکه چند کاربر به طور همزمان بتوانند محتوای سایتتان را ببینند به یک هاست با پهنای باند بالا نیاز دارید

پهنای باند به ۲ عامل اصلی بستگی دارد : ۱- حجم اطلاعات سایت  و ۲- میزان بازدید مورد انتظار.

سایت‌هایی که اجازه دانلود و آپلود فایل می‌دهند نیاز به پهنای باند خیلی بالا دارند و احتمالا مجبور به استفاده از هاست دانلود شوند. اما برای سایت‌های معمولی می‌توان اندازه متوسط هر صفحه را حساب کرد. فرض کنید هر صفحه سایت شما ۱۰۰ کیلوبایت باشد و در روز میانگین ۵۰۰ بازدید کننده دارید، که هر کدام ۴ صفحه از سایتتان را ببینند. ترافیک روزانه شما ۱۰۰*۵۰۰*۴ برابر با ۲۰۰ مگابایت خواهد بود. حالا این اندازه را در ۳۰ روز ماه ضرب کرده و پهنای باند مورد نیاز ماهانه را حساب کنیم که می‌شود ۶۰۰۰ مگابایت برابر با  ۶ گیگ.

 

کنترل پنل Control panel

کنترل پنل یک رابط گرافیکی، برای مدیریت هاست شماست، این ساده ترین تعریفی بود که گفتم. شرکت‌های هاستینگ بعد از خرید به شما رمز و دسترسی یک کنترل پنل تحت وب را ارائه می‌دهد. بعد از ورود به این پنل شما می‌توانید بدون کدنویسی، از طریق آیکون‌های گرافیکی هاست خود را مدیریت، و موارد زیر را کنترل کنید:

  • مدیریت حساب کاربری
  • مشاهده میزان حجم مصرفی و حجم باقی مانده
  • میزان مصرف پهنای باند
  • مدیریت مراکز داده (database)
  • افزودن دامنه به هاست
  • نصب سیستم مدیریت محتوا
  • و امکانات متنوع دیگر

یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها CPANEL است که اکثر شرکت‌های هاستینگ به دلیل محیط ساده و کاربردی همین پنل را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. البته کنترل پنل‌های دیگری هم مانند Direct admin  و  Plesk  برای هاست قابل استفاده هست.

 

ویژگی های سخت افزاری هاست

یکی دیگر از ویژگی‌های Host با کیفیت استفاده از سخت افزارهای قدرتمند و به روز است که باعث بالا رفتن سرعت، پایداری و امنیت سایت می‌شود. برخی از ویژگی های سخت افزاری که بهتر است سرویس شما داشته باشد، عبارتند از: هارد درایوهای SSD، رم‌های DDR4 و پردازنده‌های نسل جدید.

 

ویژگی های نرم افزاری هاست

در سرور میزبان شما بهتر است برخی از ویژگی‌های نرم افزاری رعایت شده باشد. استفاده از نسخه‌های جدید و Stable پکیج‌های نرم افزاری و استفاده از برخی نرم افزار‌های امنیتی مانند Clam AV و یا exploit scanner با کانفیگ مناسب آنها باعث بالا رفتن امنیت سرور خواهد شد.

حتما توجه داشته باشید که بر روی میزبان شما، آنتی دیداس، آنتی ویروس و آنتی شلر نصب باشد و بک آپ گیری‌های منظم انجام بگیرد.

 

افزودن دامین Addon domain

افزودن دامنه یا اد ان دامین به ما این امکان را می‌دهد دامنه‌های بیشتری را در هاست خودمان ثبت کنیم که می‌شود و می‌توانیم با هر کدام از دامنه‌ها یک سایت جدید راه اندازی کنیم.

فرض کنید هنگام خرید هاست روی یکی از آنها نوشته شده که ۲ تا اد ان دامین دارد. این یعنی شما که قصد ایجاد سایت “فروش لباس زنانه” دارید، شاید در آینده که کسب و کارتان کارتان گرفت و پر رونق شد بخواهید سایت دیگری برای فروش ” کیف زنانه” هم به آن اضافه کنید. در اینصورت دیگر نیازی نیست هاست جدیدی بخرید بلکه می‌توانید از طریق کنترل پنل، روی همین هاست یک دامنه جدید وارد کنید.

 

آپ تایم Up time

سرور باید بتواند در هر ثانیه از ۲۴ ساعت سایت شما را در دسترس نگه دارد. وگرنه کاربران قادر به دیدن سایت شما نخواهند بود. گاهی ممکن است به دلیل مشکلات فنی این دسترسی قطع بشود. (downtime) (مخصوصا برای سایت‌های فروشگاهی که با قطعی سایت، در واقع مشتری خود در آن لحظات را از دست  می‌دهند) که خب اتفاق خوبی نیست! برای همین یکی از موارد قابل توجه، آپ تایم هاست است.

شرکت‌های هاستینگ آپ‌تایم را معمولا به صورت درصدی بیان می‌کنند. مثلا رقم ۹۹٫۹۹% به این معنی است که در یک سال، سایت ممکن است فقط یک ساعت از کار‌افتادگی موقت داشته باشد.

 

بکاپ گیری Back up

امروزه حتی بکاپ‌گیری از گوشی های خودمان هم بسیار اهمیت دارد، چه برسد به اطلاعات سایتمان! هنگام خرید هاست حتما از سرویس‌هایی استفاده کنید که بکاپ‌گیری دائم و منظمی دارند. بذارید راحتتان کنم شرکت‌های هاستینگ که معجزه نمی کنند! اتفاق‌هایی مثل مشکلات فنی، خرابی و سوختگی سخت‌افزاری و.. همیشه احتمال پدیدآمدن دارند. اگر شرکت هاستینگ از اطلاعات موجود روی هاست سایت شما بکاپ نداشته باشد، اطلاعاتتان به سمت نابودی کامل می‌رود.

البته مزیت بکاپ‌گیری فقط هنگام خرابی سرور نیست. اگر خود شما هم هنگام توسعه و ویرایش سایتتان اشتباها یک فایل و پوشه را پاک کنید، ممکن است کل سایت شما با خطای جدی مواجه شود. در این‌صورت نسخه بکاپ هاستتان به کمک شما می‌آیند.