بهترین زمان تماس تلفنی برای فروش
اکثر فروشندگان به شدت به دنبال آن هستند که بدانند بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی فروش و هماهنگنشده با مشتریان بالقوه خودشان چه زمانی است. ایده جالب این است، به جای این که منتظر یک زمان یا رویداد ایده آل باشند. در مورد خریدار تحقیق و جستجو کنند و یک ایده شخصی سازی شده را تدارک ببینند.
تا انتها با قاصدک سافت همراه باشید تا با بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی فروش آشنا شوید.
شاید برای شما مفید باشد:
- بازاریابی تلفنی چیست؟
- مزایا و معایب بازاریابی تلفنی
- چرا باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید
- ویژگی های یک وب سایت خوب
- کاربرد مدیریت فروش در CRM
- ADSL چیست؟
اثر گذارترین زمان برای تماس تلفنی
نماینده مورد نظر تنها نیاز به دانستن بهترین روز و ساعت در طی آن روز برای برقراری یک تماس تلفنی از قبل هماهنگ نشده با مشتری را دارد. متاسفانه این شیوه برای فروشندگان قدیمی و با تجربهتر جوابگو نمیباشد و آن را به عنوان یک شیوه تاثیر گذار و اثربخش قبول ندارد.
همینطور در این زمینه تحقیقی توسط دانشگاه بیلور انجام شده است که نشان میدهد تنها ۱% از تماس تلفنی هماهنگ نشده با مشتریان بالقوه منجر به قرار ملاقات رسمی میشود.
نتیجه این امر این است که “هیچ بهترین زمانی برای برقراری تماس تلفنی هماهنگ نشده” وجود ندارد. اما برای تماس تلفنی که از قبل هماهنگ و دریافتکننده تماس منتظر دریافت آن میباشد، قضیه فرق میکند.
اگر تکالیف خود را به عنوان یک فروشنده به خوبی انجام بدهید. و فرد مناسبی را به عنوان مشتری بالقوه انتخاب کنید. اطلاع از این که چه زمانی گوشی را بردارید، میتواند منجر به دریافت تماسی مجدد یا یک پیام صوتی از طرف مشتری و تعیین یک قرار ملاقات شود.
روش های پیشنهادی برای برقراری بهترین تماس تلفنی
بهترین روز برای تماس فروش
مطالعهای که توسط مجموعه LeadResponseManagement انجام گرفته است. میگوید که دوشنبهها و سهشنبهها بهترین روزهای هفته برای برقراری تماس تلفنی با مشتریان بالقوه میباشد.
این تحقیق خیلی هم تعجب آور نیست، زیرا که عموما افراد مختلف در روزهای چهارشنبه مشغول برنامهریزی برای آخر هفته خود هستند. و علاقهای به ایجاد یک ارتباط جدید با یک فروشنده را ندارند. در روزهای شنبه، خریداران شما عموما در حال آمادهشدن برای شروع یک هفته کاری و برنامه ریزی برای آن هستند.
در وسط هفته، افراد معمولا زمان کافی برای پرداختن به کارها و امور مهم و ضروری خود دارند و تماس شما با آنها دیگر حکم یک مزاحمت را نخواهد داشت.
برقراری تماس در صبح
برقراری تماس تلفنی با مشتریان بالقوه در ساعات ابتدایی روز اجازه میدهد تا پیش از طولانی شدن لیست کارها راحتتر بتوانید با آنها صحبت کنید. اما زمانبندی در این کار خیلی اهمیت دارد. اگر خیلی زود تماس بگیرید، ممکن است هیچ کس در دفتر نباشد، اگر هم خیلی دیر تماس بگیرید، عموما مشتریان بالقوه شما در جلسات اداری خود حضور دارند.
مطالعهای که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، به یاد دارید؟ این تحقیق اشاره میکرد که برقراری تماس تلفنی بین ساعات ۸ تا ۹ صبح از بیشترین میزان اثربخشی برخوردار میباشد.
اگر کمی به ساختار کلی یک دفتر اداری توجه داشته باشید. به راحتی متوجه میشوید که اغلب مدیران ارشد و کارکنان همرتبه آنها قبل از بقیه وارد دفاتر کاری و اداری میشوند. و پس از آنها کارکنان سطوح پایین تر وارد سازمان میشوند.
یعنی اگر تماس تلفنی فروش خود را قبل از ۹ صبح برقرار کنید. احتمال برقراری ارتباط با تصمیم گیرندگان سازمان که قدرت خرید دارند، بیشتر میباشد. این افراد هستند که برای فروش به آنها نیاز دارید.
بدترین زمان برقراری تماس فروش
عموما افراد متخصص در بین فاصله زمانی ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر مشغول چه کاری هستند. اغلب ممکن است مشغول ناهار باشند. به همین خاطر، نمایندگان فروش در این بازه زمانی معمولا دارای کمترین نرخ تماس تلفنی هستند. از این زمان بهتر است بیشتر برای تحقیق و جمعآوری اطلاعات در رابطه با مشتریان بالقوه و آماده سازی تماسهای بعد از ظهر خود استفاده کنید.
عصر زمانی مناسب برای تماس تلفنی فروش
نمایندگان فروش اغلب در فاصله زمانی بین ۴ تا ۵ بعد از ظهر شاهد بیشترین نرخ تعامل هستند. در آن زمان اغلب مشتریان شما پروژهها و برنامههای روزانه خود را به اتمام رساندهاند. و این زمان بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی با یک خریدار میباشد. هنگامی که مشتری کارهای مهم خود را انجام دادهباشد، اصولا زمانی کافی برای گفتگو با شما و گوش به پیشنهاد شما را خواهد داشت.
همچنین از آنجایی که اغلب کارکنان نهایت تا ساعت ۵ بعد از ظهر امور شرکت را رها و از آن خارج میشوند. تماس بین ساعتهای ۵ تا ۷ بعد از ظهر شانس صحبت شما با تصمیم گیرندگان اصلی در شرکت هدف را بیشتر میکند.
داشتن فعالیتهای بازاریابی پس از اولین ارتباط
مشاهده ورود سرنخها به قیف فروش، اغلب برای نمایندگان فروش بسیار هیجانانگیز است. اما مدت زمانی که برای پاسخ به این سرنخها صرف میشود، خیلی حیاتی میباشد.
بر اساس همان تحقیقی که در ابتدای این مقاله هم به آن اشاره شد. زمانبندی برای پاسخ به سرنخها نقشی اساسی و مهم در موفقیت و تاثیرگذاری یک تماس تلفنی حائز شرایط فروش ساخت یک سرنخ را دارد.
در نهایت، انتخاب زمان مناسب در برقراری تماس تلفنی فروش برای موفقیت شما در فروش از اهمیت خیلی زیادی برخوردار میباشد. به طوری که ۵ قانون در این مطلب نقطه مناسبی برای شروع است.
ممکن است باز هم به این نتیجه برسید که برخی استراتژیهای دیگر برای شما نتیجه بهتری در بر دارد. پس توصیه میشود حتما استراتژیها و تاکتیکهای مختلف را تست کنید و بهترین نتیجه را برای خود انتخاب کنید. در نهایت ممکن است از افزایش تعداد سرنخهای واجد شرایط خود با اجرای چند تغییر کوچک و ساده متعجب شوید.