بهترین افزونه فروشگاهی وردپرس برای سایت و ووکامرس

بهترین افزونه های فروشگاهی وردپرس

افزونه فروشگاهی وردپرس برای ساخت سایت ها فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از مشاغل برای آزمایش و مقایسه افزونه‌ها فروشگاهی وردپرس تحقیق و برنامه ریزی می کنند تا زمانی که مورد مناسب خود را بیابند. ما در این مطلب یک ارزیابی جامع و کاملی از افزونه ها فروشگاهی وردپرس انجام دادیم. بهترین افزونه ها فروشگاهی وردپرس عبارتند از: ووکامرس،  Open Cart ، WP ،  Easy Digital Download و  Magento می‌باشند.

قابل ذکر است که این مطلب برای کسانی مناسب است که زمان کافی برای آزمودن افزونه‌ها را ندارند و همچنین به دنبال بهترین افزونه‌ها هستند. پس با قاصدک سافت همراه باشید تا این افزونه‌ها را بررسی کنیم.

شاید برای شما مفید باشد:

 

بهترین افزونه ها فروشگاهی وردپرس

 

افزونه فروشگاهی وردپرس: ووکامرس

۱٫ فروشگاه کوچک الزامی به دادن پول برای استفاده از ووکامرس را ندارند. همچنین افزونه‌ها جانبی آن آنقدر گران نیستند. در نتیجه افزونه ووکامرس Woo Commerce یک راه اقتصادی برای شروع یک فروشگاه آنلاین می‌باشد.

۲٫ اغلب توسعه دهندگان یکی سری پسوند‌ها ایجاد می‌کنند برای برطرف کردن مشکلاتی که ممکن است دارندگان فروشگاه ایجاد کنند. این افزونه ها به شما این امکان را می دهند تا مزایای مدرن تر تجارت الکترونیکی را بدون برنامه نویسی سفارشی اضافه کنید.

۳٫ شما با این افزونه فروشگاهی وردپرس قادر خواهید بود تقریبا هر چیزی را که می‌خواهید بفروشید. هرچیزی شامل کالاهای دیجیتال، حق اشتراک سایت ها و حق مشاوره ای آنلاین و .. می‌باشد. اکثر افزونه‌های جانبی تجارت الکترونیک که برای وردپرس ساخته می‌شوند در اطراف ووکامرس Woo Commerce  ساخته شدند.

۴٫ یکی از نکات خوبی که این افزونه دارد این است که هم مبتدیان و هم کاربران پیشرفته می‌توانند  کار با افزونه فروشگاهی ووکامرس در وردپرس را به راحتی یاد بگیرند و همینطور از آن برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی خود استفاده کنند.

 

افزونه فروشگاه ساز Open Cart

۱٫ تیم پشتیبانی مشتری در این افزونه فروشگاهی وردپرس به عنوان یکی از بهترین تجارت الکترونیک برای سایت شناخته می‌شود.

۲٫ در این افزونه همه مزایای خوب برای سایت طراحی شده اند، یعنی شما نیازی به جستجوی پلاگین‌ها و پیکربندی پلاگین‌های اضافه نخواهید داشت. همچنین اصلا لزومی ندارد که یاد بگیرید که چطوری محصولات خودتان را کد گذاری کنید یا یک توسعه دهنده استخدام کنید.

۳٫ یکی از نکاتی که در این افزونه از برخی رقبا قوی تر است بازاریابی ایمیل Open Cart می‌باشد.

۴٫ این افزونه هم از محصولات فیزیکی و هم از محصولات دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر می‌خواهید چند محصول را در سایت باهم بفروشید مثلا چند کتاب الکترونیکی و کفش و خوراکی، به راحتی امکان پذیر است.

۵٫ افزونه اوپن کارت بر خلاف خیلی از افزونه تجارت الکترونیکی که برای استفاده از درگاه‌های پرداخت نیاز به نصب دارند، بیش از ۱۰۰درگاه پرداخت داخلی را برای شما دارد.

 

فروشگاه ساز WP

۱٫ همانطور که می‌دانید پشتیبانی مشتری در سایت یک کاری است که واقعا نیاز به صرف وقت و هزینه ی بسیاری دارد. اما با این حال افزونه فروشگاهی WP در وردپرس به آسانی از عهده انجام این کار برآمده است.

۲٫ شما و هر کاربر دیگری این توانایی را دارید که سایت فروشگاه خود را با افزونه جانبی گسترش بدهید. شاید بعضی از افراد این نیاز به افزونه جانبی را به عنوان یک نقطه ضعف تلقی کنند. ولی با این حال خیلی از کاربران از انعطاف پذیری این افزونه لذت می‌برند.

 

 

افزونه فروشگاهی وردپرس: Easy Digital Download

۱٫ کاربردی ترین افزونه فروشگاهی در وردپرس  افزونه فروشگاه ساز Easy Digital Download می‌باشد. این افزونه برای فروش محصولات دیجیتال در سایت می‌باشد، چون مزایای محصولات فیزیکی را پاک می‌کند و راه حل‌های پیشرفته تری برای فروش محصولات و فایل‌های موسیقی دارد.

۲٫ در این افزونه گزینه‌های زیادی برای انتخاب درگاه پرداخت شخصی وجود دارد.

۳٫ افزونه‌های اولیه کاملا رایگان است و مشاغل کوچک یا اشخاص هنرمند به راحتی می‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

 

 

فروشگاه ساز Magento

۱٫ افزونه فروشگاهی Magento در وردپرس اجازه می‌دهد تخفیف‌ها و تبلیغات مختلفی را در حین ورود به سیستم قرار دهید

۲٫ این افزونه بیش از ۵۰ درگاه پرداخت ارائه می‌دهد.

۳٫ فناوری متن باز (open source) که راه حل‌های تجارت الکترونیکی انعطاف پذیر و مقیاس پذیر را ارائه می‌دهد.

۴٫ یک برنامه حساس و مقرون به صرفه است.

۵٫ نصب و اضافه کردن طرح‌ٔهای اضافی و افزونه در آن آسان است.

خدمات مشتریان CRM چه کاربردی دارد؟

خدمات مشتریان CRM چه کاربردی دارد؟
سیستم CRM تمامی جنبه های فرآیند خدمات مشتریان در سازمان را از پاسخگویی اولیه مشتری، پیشنهاد قیمت و پردازش آن، سفارش گیری، تعیین مناسب ترین فرد در سازمان برای ارتباط داشتن با مشتری گرفته تا تایید نهایی خدمات و ارسال صورت حساب خدامت انجام شده برای مشتری پشتیبانی می کند.

بخوانید: مخاطبتان را بشناسید

مدیریت شکایات و درخواست های مشتریان

شناسایی و پاسخگویی مناسب و به موقع به درخواست ها و شکایات مشتریان یکی از الزامات و واجبات برای هر سازمانی است. تصویر برند یک شرکت وابسته به تجربه مشتریان از نحوه رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان می باشد.
تحقیقات نشان داده مشتریان وفادار، کسانی بوده اند که در ابتدا از خرید خود ناراضی بودند و با رسیدگی مناسب سازمان به شکایت آنها، اقدام به خرید مجدد کرده اند.

بخوانید: اهمیت داشتن یک وب سایت خوب

امکانات CRM ‌برای مدیریت خدمات مشتریان

۱٫ دسته بندی درخواست ها و شکایات مشتریان در قالب های مختلف و ارجاع آنها به یک تیم یا شخص خاص.

۲٫ ارزیابی عملکرد پرسنل در ارتباط با رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان.

۳٫ تخصیص سیستماتیک منابع انسانی سازمان به درخواست ها و شکایات با الگوهای مختلف.

۴٫ پیش بینی درخواست ها و شکایات مشتریان و برنامه ریزی منابع سازمان در جهت رسیدگی به آنها

۵٫ ثبت درخواست ها و شکایات مشتریان از طریق کانال های ارتباطی سازمان مثل وب سایت.

۶٫ اطلاع مشتریان از روند رسیدگی به درخواست ها و شکایات.

۷٫ ارزیابی رضایتمندی مشتریان در نحوه رسیدگی به درخواست ها و شکایات.

۸٫ ثبت خدمات به مشتریان و دسترسی سریع کاربران به پروفایل مشتریان.

۹٫ امکان ایجاد گردش کارها و فرآیندهای اتوماتیک در ارتباط با رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان.

۱۰٫ امکان استفاده از گزارش های تحلیلی آنلاین.

۱۱٫ اندازه گیری زمان رسیدگی به درخواست ها و شکایات به مشتریان.

 

تنظیم قراردادها در CRM‌

CRM به کارشناسان و مدیران این امکان را می دهد. تا به آسانی و به صورت خودکار قراردادهای سفارشی برای هر مشتری را تنظیم، تایید، تصحیح و ارسال نمایند. انجام این کار سرعت تنظیم و ارسال قراردادها را به مشتریان بالا می برد. و در نتیجه هیچ فرصت فروشی را به دلیل تاخیر در ارائه قرارداد از دست نخواهید داد.

CRM‌ سی آر ام و بخش های اصلی آن

CRM‌ سی آر ام و بخش های اصلی آن
CRM سی آر ام از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این سه بخش شامل مشتری، ارتباطات و مدیریت می باشد. انتخاب بهترین کانال های ارتباطی برای هر سازمانی متفاوت است.

سازمان ها باید با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارند بهترین کانال های ارتباطی را شناخته و برای پیاده سازی آن سرمایه گذری کنند. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، سازمان ها باید خود را به این تکنولوژی ها مجهز نمایند تا موفق شوند.

برای یافتن بهترین کانال های ارتباطی در سازمان ها باید حتما نظر مشتریان خود را بپرسید و بر اساس نظرات و راحتی بیشتر مشتری بهترین کانال ارتباطی را انتخاب نمایید.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با بخش های مختلف سی آر ام (CRM) آشنا شوید.

 

انواع کانال های ارتباطی

در سی آر ام کانال هایی که یک سازمان با مشتریانش ارتباط برقرار می کند عبارتند از: تلفن، ارتباط شخصی و رودر رو، ایمیل، روابط عمومی، تلویزیون، وب سایت، پیام کوتاه، روزنامه، دورنگار، خبرنامه، رادیو، چت می باشد.
در انتخاب بهترین کانال های ارتباطی رضایت بخش، فاکتور های زیر مهم هستند:

توان پاسخگویی بهتر
آسانی به کار گیری بهتر
اتلاف زمان کمتر
هزینه کمتر

 

نکات مهم جلسات حضوری در CRM

جلسات حضوری مهمترین کانال ارتباطی سازمان ها با مشتریان است. امروزه در اکثر موارد، حتی بعد از ارتباطات تلفنی و اینترنتی، نیاز است که جلساتی حضوری با مشتریان داشته باشیم.

اصول و نکاتی که باید در جلسات حضوری رعایت شود، بسیار مهم است. موارد مهمی که باید در یک جلسه حضوری با مشتری رعایت کنید تا به اهداف سی آر ام CRM برسید عبارت است از موارد زیر:

۱٫ باید اصول و هنر سخنرانی را بدانید و با اشتیاق صحبت کنید تا مشتری هم به وجد آید.

۲٫ باید اصول پوشش لباس، ظاهر و تیپ تجاری را یاد بگیرید. هر رنگی مناسب کت و شلوار تجاری نیست.

۳٫ دانستن زبان بدن در تجارت امری مهم و ضروری است. اصول زبان بدن را یاد بگیرید.

۴٫ از کلمات فنی بسیار تخصصی و متلک های ناراحت کننده استفاده نکنید.

۵٫ باید اصول دکوراسیون و چیدمان محل ملاقات را بدانید.

۶٫ دانست اصول تشریفات امر مهمی در تجارت و CRM ‌است.

 

فن آوری های سی ار ام

استراتژی های سازمانی مدیریت ارتباط با مشتری در سی آر ام، به زیرساخت اطلاعاتی از فناوری های گوناگون وابسته است. این فناوری ها سازمان ها را قادر می سازند تا حجم عظیمی از اطلاعات های مربوط به مشتریان را ذخیره، تحلیل و کنترل نمایند.
سازمان هایی که مشتریان زیادی دارند. برای پیاده سازی سی آر ام CRM نیازمند ترکیبی از فناوری های پیچیده می باشند.
چهار عامل مهم فناوری در پیاده سازی موفق  سی آر ام (CRM‌) عبارتند از:

۱٫ انبار اطلاعات
۲٫ سیستم های مدیریت پایگاه اطلاعات
۳٫ اطلاعات کاوی
۴٫ نرم افزار تحلیل کسب و کار

سامانه سی آر ام و مدیریت پایگاه اطلاعات

سامانه سی آر ام و مدیریت پایگاه اطلاعات
بیشتر تصمیمات اجرایی در شرایط سنتی و توسط کاربران بی تجربه و ابزارهای خودکار صورت می پذیرد. این در حالی است که پردازش اطلاعات های جامع نیازمند یک پایگاه اطلاعات وسیع و با مدیریت عالی است که این خود یکی از اهداف سیستم سی آر ام را برآروده می سازد.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا اطلاعاتی راجع به سامانه سی آر ام و مدیریت پایگاه اطلاعات به دست آورید.

قابلیت های سیستم مدیریت پایگاه اطلاعات چیست؟

در سامانه سی آر ام قابلیت یک سیستم مدیریت پایگاه اطلاعات ارتباطی (RDBMS) در استفاده از اطلاعات به چهار ویژگی زیر بستگی دارد:

پیچیدگی مدل جمع آوری اطلاعات
تعداد کاربران هم زمان
حجم اطلاعات ها
میزان پیچیدگی محیط پردازش و فنون اطلاعات کاوی

اطلاعات کاوی در سامانه سی آر ام به معنای اکتشاف و تحلیل حجم عظیمی از داده ها، به منظور استخراج الگوها و قواعد معنادار می باشد. از متداول ترین فنون تحلیلی در عملیات داده کاوی عبارتند از: طبقه بندی، مرتبط سازی، تحلیل توالی، خوشه سازی، برآورد می باشد.

بخوانید: ثبت درخواست مشاوره رایگان

طبقه بندی در سی آر ام

متداول ترین روش اطلاعات کاوی در سامانه سی آر ام می باشد که برای ایجاد مدل طبقه بندی اطلاعات ها در مقیاس وسیع به کار می رود. استفاده از الگوریتم های طبقه بندی با نمونه ای از تراکنش های از قبل طبقه بندی شده شروع می شود.

مرتبط سازی

در سامانه سی آر ام مرتبط سازی روشی است که در مورد مجموعه ای از اقلام، رکوردها و تراکنش هایی به کار می رود که در دارای وجوه اشتراک و ویژگی های یکسان می باشند. در این حالت سیستم بیشتر به این وجود اشتراک توجه می کند. تحلیل سبد بازار یکی از متداول ترین مواردی است که از روش های مرتبط سازی استفاده می کند.

تحلیل توالی در سی آر ام

اغلب به عنوان شکل دیگری از مرتبط سازی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن اطلاعاتی از قبیل توالی خریدهای انجام شده، شماره حساب، کارت اعتباری و…در اختیار کاربران قرار می گیرد.

خوشه سازی

یک پایگاه اطلاعات را به گروه های مختلفی بخش بندی می کند. هدف خوشه سازی شناسایی و تفکیک گروه هایی است که با یکدیگر متفاوت هستند.

برآورد یا تخیمن

شکل دیگری از طبقه بندی می باشد و دارای امتیازاتی است که با توجه به ابعاد گوناگون به اطلاعات ها تعلق می گیرد.

 

اطلاعات کاوی چیست؟

اطلاعات کاوی فرآیندی است که: تحت تاثیر فناوری های انبار اطلاعات، مخزن اطلاعات و سیستم های مدیریت پایگاه اطلاعات و ابزارهای تحلیل کسب و کار می باشد. و برای شناسایی الگوها و روابط ناشناخته در پایگاه های اطلاعات بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
هدف نهایی از اطلاعات کاوی کسب نتایج جامع و معنادار از تحلیل های گسترده اطلاعات می باشد.
فرآیندهای اطلاعات کاوی شامل دو مرحله انتخاب و جداسازی اطلاعات و تحلیل و تفسیر آنها می باشد.

انتخاب و جداسازی اطلاعات ها

ایجاد یک پایگاه اطلاعات مناسب در سامانه سی آر ام گام مهمی در فرآیند اطلاعات کاوی است. که یک پایگاه اطلاعات بازاریابی می تواند دربرگیرنده جدول اطلاعات ثبت شده خرید، اطلاعات مربوط به سبک زندگی مشتریان و پیشرفته ترین اطلاعات جمعیت شناختی باشد.

تحلیل و تفسیر اطلاعات در سامانه سی آر ام

در سامانه سی آر ام در یک محیط انبار اطلاعات ، گزارش ها و تفسیر ها بعد از تلفیق با سیستم های اکتشافی برای استخراج اطلاعات به کار می رود.
برای استفاده کامل از فرآیند اطلاعات کاوی انجام اقدامات زیر ضروری است:
ایجاد مدل های پیش بینی و طبقه بندی
تحلیل ارتباطات و پیوندها
بخش بندی پایگاه اطلاعات
شناسایی انحرافات

ابزارهای اطلاعات کاوی

۱٫ شبکه های عصبی
۲٫ درخت های تصمیم
۳٫ استخراج قواعد
۴٫ واقعیت بخشی به اطلاعات

کاربردهای اطلاعات کاوی

در سامانه سی آر ام با استفاده از اطلاعات کاوی می توان از طریق الگوهای موجود در پایگاه اطلاعات، مشتریان به الگویی برای مشتریان بالقوه دست یافت و از این طریق می توان هدف گذاری جذب مشتریان را به صورت دقیق تری انجام داد.
به عنوان مثال مدیران بازاریابی می توانند با شناسایی افراد مناسب برای تبلیغات ایمیلی و نیز ارسال کاتالوگ و…هزینه های مربوطه را کاهش دهند و اقدامات منجر به فروش خود را افزایش دهند.
یکی دیگر از کاربردهای اطلاعات کاوی تشخیص سوءاستفاده های احتمالی است.

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟
در تهیه طرح و رویکرد در CRM باید از سیستم مناسبی جهت مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید. همچنین با برگزاری جلسه با تیم مدیریت پیشنهادات مختلف را دریافت نمایید.
سازمان هایی که تصمیم می گیرند سیستم سی آر ام خود را از بیرون تهیه کنند لازم است که در مورد برخی ویژگی های آن اطلاعاتی را به دست آورند.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا اطلاعاتی راجع به سیستم مناسب در سی آر ام به دست آورید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

ویژگی های سیستم مناسب در CRM چیست؟

سیستم مناسب در سی آر ام دارای ۶ ویژگی است که در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم.

شروع

در CRM داشتن سیستم منطبق با سازمان نیازمند تعریف نیازها، توجیه هزینه ها و نشان دادن ارزش سرمایه گذاری است. برای اینکه نتایج بهتری گرفته باید نظر افراد کلیدی سازمان جلب شود تا بینش واحدی نسبت به مدیریت ارتباط با مشتریان به دست آید. در اینجا لازم است کارکنان دارای هدفی یکسان باشند و با کاری که صورت می گیرد موافقت نمایند.

 

درگیر کردن افراد

استراتژی صحیح CRM نیازمند همکاری و پشتیبانی گروه های متعددی در سراسر سازمان است. برای انجام چنین کاری باید افردی را در تیم گنجاند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی سیستم جدید تأثیر می گذارند. این امر نیازمند همکاری و هم فکری کامل : کاربران سیستم، مدیران سیستم، گروه یکپارچه کننده سیستم، مشتریان سیستم، متولیان سیستم می باشد.

 

انتخاب مشاور

با وجود اینکه بسیاری از کارکنان داخلی سازمان دارای زمان لازم جهت اجرای سیستم جدید CRM می باشند، اما باز میتوان از متخصصان بیرونی برای تجزیه و تحلیل، نصب و نگهداری سیستم استفاده کرد. شرکت های فروشنده نرم افزار می توانند در برخی موارد بهترین مشاور سی آر ام باشند.

 

محدود ساختن انتخاب

بهترین نرم افزار CRM آنهایی هستند که فراتر از تأمین کارکردهای اصلی در سیستم  سی آر ام می روند. اطمینان حاصل کنید که سیستم موردنظر:

از هر محلی قابل دستیابی باشد،از دفتر مرکزی تا مکان های دوردست.
با سیستم حسابداری پیشخوان سازمان ادغام شود.
در دامنه وسیعی از نرم افزارهای دیگر با سیستم های داخلی یک پارچه شود.

 

انتخاب سیستم مناسب در سی آر ام

بعد از ارزیابی گزینه های مختلف در CRM باید در مورد سیستم مناسب تصمیم گیری کرد. مصاحبه با شرکت های فروشنده، از فروشندگان سیستم های موجود در بازار اطلاعاتی بگیرید مثل:

هزینه های برآوردی مجوز اجرا.
برآوردی هزینه ساخت سیستم برای انطباق آن با نیازهای خاص سازمان چارچوب زمانی اجرا.
هزینه های سالیانه پشتیبانی و نگهداری.
هزینه های آموزش و متدولوژی آموزش.
امکان ادغام سیستم های پیشخوان، در موارد لزوم.

 

اجرا سیستم در CRM

زمانی که محصول و فروشنده مربوطه را انتخاب و نرم افزار مربوطه را خریدرای کردید نوبت نصب آن می رسد. در اینجا برای موفقیت در فرآیند اجرای موارد زیر مفید است:

ایجاد یک طرح کاری
برگزاری جلسه تماس اول
اماده شدن برای اصلاح
همه افراد را درگیر کن
تست قبل از راه اندازی
دادههای پیشخوان را یکپارچه کنید
طرح ارزیابی مستمر

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟
هر فعالیتی که در حوزه بازاریابی در فضای فیزیکی انجام می شود، تقریبا در دنیای اینترنت هم قابل پیاده سازی و اجرا می باشد. مثلا اگر شما در یک اتوبان بیلبوردی نصب نمایید تا به افراد مختلف محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. می توانید همان بنر را در اینترنت به همان تعداد مخاطب با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نمایش دهید. به انواع روش هایی که شما برای بازاریابی در فضای مجازی استفاده می کنید دیجیتال مارکتینگ می گویند.
در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

 

بخوانید: استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ روش های مختلفی دارد. اصول دیجیتال مارکتینگ در همه جا یکسان می باشد و فقط ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فرق می کند. انواع دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

۱٫ بازاریابی محتوایی
۲٫ اینستاگرام مارکتینگ
۳٫ آپارات مارکتینک
۴٫ بازاریابی موتورهای جست و جو
۵٫ بازاریابی ایمیلی
۶٫ باورهای غلط در دیجیتال مارکتینگ

 

بخوانید: سوشیال مارکتینگ

چند اصل مهم در بـازاریابی دیجـیتالی

شناسایی هدف

مهم ترین امر در بازاریابی دیجیتال شناسایی هدف می باشد. شما باید بدانید چه می خواهید و یا می خواهید به کجا برسید.

 

شناسایی روش ها

بعد از شناسایی هدف باید مشخص نمایید که از کدام روش ها می خواهید به هدفتان در کسب و کار برسید. شناسایی راه های مختلف برای رسیدن به هدف در کسب کار کمک زیادی به شما می کند.

 

آزمایش روش ها

برای رسیدن به هدف در بازاریابی دیجیتال باید روش های مختلف را ازمایش و عملی کنید. درست است که یافتن روشها مختلف کمک زیادی به ما می کند. ولی اگر نتوانیم به درستی این روش ها را عملی کنیم کار ما بسیار سخت می شود.

 

ارزیابی

بعد از انجام هر کدام از این روش ها باید به ارزیابی آنها بپردازید و ببینید که شما از کدام یک از روش هایی که در بازاریابی استفاده کرده اید سود بیشتری را برده اید. در مرحله آخر هم شما باید مراحلی را که موجب افزایش هزینه ها و کاهش بازدهی می شود را حذف کنید.