انواع CRM و نحوه پیاده سازی سی آر امچیست؟

انواع CRM و نحوه پیاده سازی آن

انواع CRM و نحوه پیاده سازی آن
انواع CRM‌ شامل سی آر ام عملیاتی، تحلیلی، مشترک می باشد. در ادامه انواع CRM را به طور کامل توضیح می دهیم و نحوه پیاده سازی CRM‌ را می گوییم. پس با قاصدک سافت همراه باشید تا با انواع CRM ونحوه پیاده سازی آن آشنا شوید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

 

آشنایی با انواع CRM

عملیاتی (operational)
شامل بخشی از اپلیکیشن هایی می شود که برای CRM لازم و ضروری است. به عبارتی شرکت را برای مسئولیت هایش در قبال مشتری آماده می نماید.
اینطور به نظر می رسد که سیستم های داخلی یک شرکت در این بخش قرار می گیرند. مثلا فرض کنید تمام بخش های یک شرکت مانند خدمات، سفارش، صورت حساب و… در این بخش قرار می گیرند.

 

تحلیلی (analytical)
مهم ترین نوع CRM‌ نوع تحلیلی می باشد. این سیستم شامل داده هایی است که برنامه ها جهت برقراری ارتباط با مشتری به آن نیاز دارند. به عبارت دیگر این داده های خام در اختیار برنامه های سی آر ام قرار می گیرند.
پس از کار بر روی این داده ها ،نتیجه مناسب در اختیار شرکت و مشتری قرار داده می شود.

 

مشترک (collaborative)
این سی آر ام نقطه ارتباط با مشتری می باشد. این مهم نیست که نحوه ارتباط با مشتری از کدام یک از راه های ارتباطی مثل: ایمیل، فکس، تلفن، وب سایت و… باشد. این نرم افزارها را (management partner relationship) یا PRM می نامند.

نحوه پیاده سازی سی آر ام

ارزیابی آمادگی سازمان ها برای اجرای سی آر ام به این منظور طراحی شده است که از سه بعد فکری، اجتماعی و فناورانه و در نه گروه تشکیل شده است.

فکری شامل گروه های استراتژی، ساختار و برنامه ریزی است.
اجتماعی شامل گروه های فرهنگ، تعاملات ذینفع، دانش قلمرو کاری است.
فناورانه شامل گروه های برنامه کاربردی CRM ، توانمندی های IT ، مدیریت دانش است.

بعد فکری در CRM

استراتژی

بازارهای امروزی محیطی بسیار رقابتی دارند. برای همین همواره فشارهایی بر روی سازمان ها قرار دارد برای کاهش هزینه ها و متمایز بودن محصولات با دیگر رقبا برای بهبود خدمت رسانی به مشتریان و کسب درآمد بیشتر برای سازمان وجود دارد.

تک بودن و متمایز بودن از بقیه رقبا با بهبود خدمات بهتر به مشتری ایجاد می شود. ارتباط درست با مشتریان باعث افزایش بهره وری، رضایت مشتری و عملکردهای بهتر در سی آر ام می شود.

در نظریه های بازاریابی اصل بر این است که اگر سازمانی بخواهد  در سیستم سی آر ام موفق باشد باید تمام تلاش خود را به سمت برطرف کردن نیازها و خواسته های مشتریان کند تا موفق شود.

حمایت مدیریت عالی سازمان به صورت ضمانت گسترده از نوآوری بوده و زمانی که مدیریت عالی سازمان تعهداتی را در مقابل تغییر در بستر طرح های CRM و نیز تعهداتی را در مقابل اجرای سی آر ام نشان دهد پیاده سازی نوآوری با موفقیت حاصل می شوند.

عامل موفقیت در سی آر ام، داشتن سبک رهبری برای ایجاد طرح های جدید است. برخی از محققان چهار سبک رهبری مدیریت تغییر را به صورت سبک دستور دهی، سبک مهندسی، سبک آموزش دهی و سبک جامعه پذیری یا ترکیبی از سبک های فوق حساب می کنند.

 

ساختار

مدیریت مؤثر ارتباط با مشتری (CRM) باید فرآیندهای کسب و کار را با هم یک پارچه کند و از آن حمایت کند. که باعث ایجاد تجربیات مثبت مشتریان با سازمان شود.
این فرآیندهای کاری شامل: کل سازمان یعنی فرآیندهای تعامل با مشتریان، بازاریابی، فروش و خدمت به مشتریان و .. می شود.

 

برنامه ریزی

زمانی می توان گفت برنامه ریزی برای سازمان عملی و مفید است که مجموعه ای از طرح های مرتبط دارای کیفیت بالا مثل کیفیت بالای طرحهای واحد تجاری، طرحهای کل سازمان و طرحهای IT به وجود می آید. برنامه استراتژیک کل سازمان باید محرک طرحهای واحدهای کاری و طرحهای IT باشد.

 

بعد اجتماعی در سی آر ام

فرهنگ در سی آر ام، در سه دیدگاه فرهنگ یکپارچه، فرهنگ متمایز و فرهنگ جزءجزء شده تقسیم بندی می شود.

فرهنگ یکپارچۀ سازمانی دارای نقطه نظر مشترکی حول ارزشها، فرضیات و رفتارهاست.

اصول متمایز سازمانی مجموعه ای از خرده فرهنگ هاست که به موجب آن در هر گروه، فرهنگ سازمانی به وجود می آید.

جز جز فرهنگ سازمانی، محیط فرهنگی پر از نشانه ها و رفتارها متناقض و مبهم باشد.

 

تعاملات ذینفع
ذینفع گروه یا فردی است که می تواند بر تحقق اهداف سازمان تأثیر بگذارد و از آن تاثیر بگیرد. این آگاهی با ابزار تجزیه و تحلیل ذینفعان به بهترین وجه محقق می شود. که وسیله ای برای شناخت ذینفعان یا بازیگران کلیدی درون سازمان می باشد.
تجزیه و تحلیل نقش بالقوه هر ذینفع نسبت به طرحهای سی آر ام و تدوین طراحی برای مدیریت فوق فعال ارتباط با ذینفعان است.

 

دانش قلمرو کاری
این دانش در سی آر ام به معنای احترام مشتریان و واحدها کسب و کار به اهداف و طرح ها سازمان است.
برخی از صاحب نظران دانش مشترک قلمرو کاری را مقدمه موثر در ارتباطات در سیستم سی آر ام می دانند. و به مدیران پیشنهاد می دهند که روش هایی را که در آنها دانش مشترک قلمرو کاری ایجاد می شود را بررسی کنند.

 

بعد فناورانه در CRM

برنامه های کاربردی سی آر ام
بسته های نرم افزاری سه بخشی سی آر ام مجموعه جامعی از فناوری ها را برای مدیریت ارتباط و بقا مشتریان فعلی و بالقوه شرکای سازمان در بازاریابی، تجارت، فروش، خدمات به مشتری، بدون توجه به کانال ارتباطات فراهم می آورند.
احتمال موفقیت در برنامه های کاربردی بستگی به کاهش حیطه پروژه، پیچیدگی و سفارشی سازی برنام کاربردی دارد.

 

ظرفیت IT سازمان
برای موفقیت طرحهای سی آر ام، وجود گروه هایی مرکب از متخصصین واحدهای کسب و کار، IT و همینطور متخصصانی از مشاوران و فروشندگان حیاتی و واجب است.

 

مدیریت دانش
مدیریت دانش فرآیند مدیریت جمع آوری و تخصص های موجود در سازمان است. سازمان ها نیازمند به جست و جو و اصلاح روش مدیریت اطلاعات از سی آر ام می باشند. تا اطلاعات ارزشمندی را از مشتریانشان به دست آوردند.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا شما با انواع سی آر ام آشنایی داشته اید؟ آیا از سیست CRM برای جذب مشتری و توسعه بیزینس خود استفاده می کنید؟ از چه نوع سیستم سی آر ام استفاده می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. یا در صورت داشتن هر گونه سوالی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع سی آر ام (CRM) و مدیریت مشتری چیست؟

انواع سی آر ام در ارتباط با مشتری

انواع سی آر ام CRM در ارتباط با مشتری و مدیریت مشتری بسیار است. مدیریت ارتباط با مشتریان در CRM  مهم است. سی آر ام این امکان را در اختیار سازمان ها قرار می دهد تا فرصت های بالقوه در ارتباط با مشتریان را به منبع درآمد تبدیل کند. در واقع CRM یک استراتژی کسب و کار است که هدف آن بهینه سازی فرآیندهای سازمان، افزایش سود و درآمدزایی و مدیریت اثربخش از طریق سیستم یک پارچه سازی می باشد. در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با انواع سی آر ام در ارتباط با مشتری آشنا شوید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

انواع CRM

انواع سی آر ام در ارتباط با مشتری  و مدیریت مشتری در CRM به ۴ دسته تقسیم می شود.  معیار انتخاب هر کدام بستگی به اهداف سازمان دارد. هر کدام از انواع CRM بر یکی از جنبه های مدیریت ارتباط با مشتری نظارت دارد.

(Prospecting or Acquisition)

این نوع از CRM به جذب مشتریان جدید تمرکز دارد. این نوع مشتریان بالقوه را به گروه هایی با مشخصات و خصوصیات مشترک تقسیم بندی می کند.

 

(Loyalty Focused)

هدف این CRM به دست آوردن و نگه داشتن مشتریان وفادار است. در این نوع سازمان سی آر ام مشخص می شود چه مشتریانی می خواهند وفادار سازمان بمانند. به دست آوردن این اطلاعات ویژه سازمان ها را در رسیدن به سطح مورد نظر و وفادار سازی مشتری با هزینه پایین کمک می کند.

استفاده از این نوع CRM عبارتند از:

Value – Based Analysis

برای تعیین کردن مشتریانی که از نظر سازمان سود آورند اجرا می شود. شرکتی که از Loyalty Focus استفاده می کند هر مشتری را بر اساس سودی که می رساند تقسیم بندی می کند.

 

Needs – Based Analysis

این تجزیه و تحلیل به سازمان کمک می کند که برنامه اختصاصی وفاداری برای نگهداشتن مشتریان سودآور اجرا و عملی کند.

 

Prediction Analysis

این تجزیه وتحلیل برای جمع آوری اطلاعات قدیمی مشتریان است. این اطلاعات به سازمان ها کمک می کند تا بفهمند کدام مشتریان تمایل به ترک کردن سازمان دارند و اینکه چه زمانی اینکار را انجام می دهند.

 

سی آر ام (Wallet- Shared increase)

استفاده از این CRM برای نشان دادن میزان پولی که هر مشتری مایل به خرج کردن در سازمان دارد می باشد. دو نوع برنامه در این راستا وجود دارد که عبارتند از:

Cross – Selling

برای فروش محصولات و خدمات مکمل است. برای مثال یک شرکت ارتباطات مخابراتی ممکن است یک ثبت نام اولیه رایگان برای تلویزیون کابلی برای مشتریان وفادارش در مسافت های دور انجام دهد. این ثبت نام ممکن است نظر مشتریان قدیمی وفادار را برای ثبت نام قطعی جلب نماید.

 

Up-Selling

استفاده از این نوع برای شناسایی مشتریانی است که توان بالقوه مالی مناسب برای افزایش خرید دارند این برنامه معمولا برای بخش های Life Stage استفاده می شود. Life Stage بخش های چرخه عمر مشتری است. این برنامه برای افزایش فروش و ارئه خدمات به یک مشتری استفاده می شود.

 

(Retention-Win back)

عملکرد این سیستم CRM برای حفظ و نگهداری مشتری، مدیریت مشتری و بازگرداندن مشتریانی که سازمان را ترک کرده اند می باشد. با شناسایی مشتریانی که تمایل به ترک دارند و مشتریانی که تمایل به ماندن دارند. یک شرکت می تواند بر چالش های نگهداری مشتریان وفادار تمرکز نماید.
این نوع CRM بر بازاریابی و بازگرداندن مشتریانی که قبلا سازمان را ترک کرده اند تمرکز می کند. گاهی اوقات نگهداری برخی مشتریان خاص صرفه اقتصادی ندارد. حتی ممکن است هزینه زمانی و مالی که این مشتریان تحمیل می کنند از سودی که می رسانند بیشتر باشد. این نوع CRM به سازمان کمک می کند که مشتریان وفادار و سودآور را از مشتریان که فایده ای برای سازمان ندارد تفکیک کرد.

 

امیدواریم این مطلب از قاصدک سافت برای شما مفید بوده باشد. آیا شما با انواع سی آر ام در ارتباط با مشتری آشنایی دارید؟ یا از سیستم CRM برای حفظ مشتریان خود استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. و یا در صورت داشتن هر گونه سوالی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

وفاداری مشتریان CRM و ایجاد وفاداری مشتری در سی آر م و مدیریت مشتریان

ایجاد وفاداری مشتریان در CRM

وفاداری مشتریان CRM و مدیریت مشتری در CRM یکی از اصول مهم و ضروری یک سازمان در CRM سی آر ام است.  ایجاد وفاداری مشتری در سیستم سی آر ام نیاز به اجرای نکات مهمی است. بین انواع مختلف مشتریان همیشه دو دسته مشتری بیشترین توجه سازمان را به خود جلب می نماید. یکی مشتری وفادار و یکی مشتری ناراضی.
سازمان ها همواره در تلاش هستند مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. و همواره تلاش می کنند تا مشتریان ناراضی را به سازمان برگردانند.

ارزش مشتری در CRM

 

راه های وفادارسازی مشتریان چیست؟

وفاداری مشتریان CRM و مدیریت مشتری زمانی به وجود می آید که سازمان در نظر و ذهن مشتری به بهترین شکل ممکن نقش ببندد و مشتری با تمام وجود احساس کند سازمان شما بهترین امکانات را به آنها ارائه می دهید. به طوریکه مشتری به تمامی رقیبان شما بی توجه باشد و فقط شرکت شما را برای خرید قبول داشته باشد.
مشتری وفادار بیشتر از شما خرید می کند و معمولا ابزار تبلیغات به صورت دهان به دهان مورد مثبتی محسوب میشوند. درنتیجه سازمان ها در تلاش هستند با مدیریت روش های موثر در جذب مشتری ایجاد وفاداری نمایند.

کاربرد مدیریت فروش در CRM

 

انواع وفاداری مشتری در سی آر ام

نحوه راه اندازی CRM

 

وفاداری معاملاتی

وفاداری معاملاتی که در آن تغییر یافتن رفتار خرید مشتریان مد نظر قرا میگیرد. هرچند ممکن است انگیزه های مشتری برای تغییر نظر مشخص نباشد. این نوع وفاداری یکی از رایج ترین انتخاب های یک سازمان محسوب می شود. چون وفاداری معاملاتی به نتایج تجاری نزدیک تر می باشند. ایجاد وفاداری مشتری و وفاداری معاملاتی از طریق: فروش کالاهای جدید، فروش جانبی، تکرار خرید و اصرار ایجاد می شود.

مدیریت مشتریان شاکی در CRM

 

وفاداری ادراکی

در وفاداری ادراکی نکته مهمی که وجود دارد عقاید مشتریان است که باید به آن توجه نمود. وفاداری ادراکی از طریق رضایت و آگاهی در مشتری به وجود می آید. ولی این را هم در نظر داشته باشید هیچ نوع تضمینی برای اثربخش بودن برای خرید در مشتری وجود ندارد.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

 

وفاداری مرکب

این نوع وفاداری ترکیبی از وفاداری ادراکی و معاملاتی است. وفاداری مرکب از طریق ارزش مدت حیات و ارزش نام تجاری به وجود می آید:

ارزش مدت حیات: این نوع وفاداری یعنی اهمیت و فایده تجارت با مشتریان در طی زمان معلوم می شود تا به مفهوم ارزش مدت زمان پی ببرید.

ارزش نام تجاری: کسب و کارهایی که نام تجاری قوی و برندی پر امتیاز و معتبر دارند از نام تجاری خود برای ارتباط با مشتریان و آگاهی دادن به مشتری استفاده می کنند.

 

تاثیر گذارترین عوامل بر وفادار سازی مشتریان چیست؟

برای کسب مشتری وفادار باید فراتر از نیازها و خواسته های مشتری قدم بردارید تا بتوانید در این بازار رقابتی به بهترین شکل ممکن عمل نمایید و موفق باشید. در غیر این صورت ممکن است مشتریان به سمت رقیبان شما بروند و احتمالا در مورد کیفیت کالا و خدمات دریافتی خود بر روی رفتار دیگران نیز تاثیر بگذارند.

عامل دیگر وفاداری در مشتریان تصورات و نحوه درک سازمان توسط مشتریان می باشد. نوع محصولات شما می تواند اثری مستقیم بر روی مشتریان بگذارد که این خود عاملی بر وفادار سازی مشتری در بلند مدت می باشد.

دسترسی راحت به عرضه کننده نیز معیار مهمی برای انتخاب خرید مشتری است. که باید به آن توجه نمایید تا بتوانید به راحتی مشتریان وفادار برای سازمان خود کسب نمایید.

تولید محتوا با کیفیت و روش های تولید محتوا

روش های تولید محتوا با کیفیت در سایت

تولید محتوا با کیفیت و روش های تولید محتوا جذاب برای سایت ها و شبکه های اجتماعی برای همه مهم است. کاربرد تولید محتوا برای جذب مخاطب بیشتر و دیده شدن سایت و شبکه های اجتماعی مهم است. تولید محتوا در اصل با ارزش فرآیندی طولانی و پویا می باشد که ممکن است از یک ایده ساده و خلاقانه که دریک لحظه به ذهن میرسد، یک مقاله جالب و یا مطلب روز در اینترنت آغاز شود. در نتیجه تولید محتوای فرمول ثابتی ندارد، اما در این مقاله روش ها و توصیه هایی که به منظور تولید محتوای خوب است، به شما می گوییم.

تولیـد محـتوا شبکه های اجتماعی

 

تولید محتوا با کیفیت برای همه افراد مهم است. همه ما هر روز با انبوهی از محتوا و اطلاعات در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی رو به رو هستیم. فرض کنید در شبکه های اجتماعی که هریک از ما در آنها عضو هستیم، روزانه چندین پست توسط افراد و کسب و کارهای مختلف منتشر می شود. قطعاً مشاهده و وقت گذاشتن برای تک تک این پست ها ناممکن است. در نتیجه با هر هدفی که به تولید محتوای می پردازید، صفحه شخصی یا یک کسب و کار یا ..، باید بدانید که محتوای شما بایستی به اندازه ای با کیفیت و جذاب باشد که مخاطب را به سمت خود جذب کند.

بنابراین باید برای تولید محتوای خود وقت و انرژی کافی اختصاص دهید و به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید محتوایی با کیفیت، خوب و با ارزش تولید کنید. مطمئن باشید که اگر محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید، موتورهای جستجو نیز با الگوریتم های خود، به افزایش بازدید و حجم ترافیک و در نتیجه پیشرفت صفحه شما کمک خواهند کرد.

تولید محتوای وب سایت

 

محتوا و تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی چی؟ اگر همین حالا بروید و از کسی که کارش تولید محتوای است بپرسید تولید محتوا یعنی چی، به احتمال زیاد جواب خودش را می‌دهد؛ چون دنیای بازاریابی محتوا (Content Marketing) خیلی گسترده است به طوری که هرکسی تعریف خودش را از آن دارد.

اما ما می‌خواهیم به یک تعریف درست و مختصر از تولید محتوا برسیم. محتوا همان چیزی است که شما هر روز با آن سر و کار دارید و به آن برمی خورید. کلیپ‌های خنده‌دار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام مشاهده می کنید.  ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که مشاهده می‌کنید، کتاب‌های دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر می‌خوانید و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خواندن آن هستید همه محتوا به حساب می‌ آیند. پس هر چیزی که در دنیای دیجیتال مشاهده می کنید، می‌شنوید یا می‌خوانید به نوعی محتوا حساب می‌شود.

تولید محتوا در اینستاگرام، سایت و.. نیاز به دقت بالا دارد.  حالا اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای محتوا بدون مثال زدن از انواع محتوا بنویسیم به این تعریف می رسیم:
به هر چیزی که برای انسان قابل درک و فهم باشد و در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل منتشر کردن هستند محتوا می‌گویند. پس در جواب سوال تولید محتوا چیست می‌توانیم بگوییم:

تولید محتوا یعنی به وجود آوردن یا خلق هرچیزی که قابل درک برای انسان‌ها باشد. این تعریف خیلی فارسی و دانشگاهی است؛ این تعریف خیلی کلی است و ربط مستقیمی هم به بازاریابی ندارد.

در نهایت تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بستر های مختلف منتشر می‌کنیم تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و .. برسیم.

 

کاربرد های تولید محتوا

محتوا هسته اصلی کار شما می باشد.

محتوای شما با مخاطب هدف، ارتباط برقرار خواهد کرد.

محتوا یک روش مطمئن برای افزایش بازدید سایت یا صفحه شما می باشد.

 

محتوای با کیفیت بالا چیست؟

اگر شما از کارشناسان سئو جواب این سوال را بخواهید جواب های مختلفی را دریافت می کنید یکی از این پاسخ های اشتباه استفاده از طول محتوا برای تعیین کیفیت محتواست. اما محتوایی با کیفیت است که ابتدا ما را به هدف بازاریابی برساند.

تولید محتوای با کیفیت به فروش تبدیل می شود. و مشتریان را در دوره پس از فروش پرورش می دهد. و در سایت یا کسب و کار شما ماندگار می‌کند. تولید محتوای عالی باعث ارتقا برند شما می‌شود که می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کرده و باعث پیشرفت بیشتر تجارت شما می‌شود.

برای شما ممکن است این اهداف در تولید محتوای در اولویت باشد:

افزایش آگاهی از نام تجاری

رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو

افزایش کلیک

سهام اجتماعی

تولید محتوا با کیفیت محتوایی است که شما را به همه یا یکی از اهداف بازاریابی برساند.

هنگام ایجاد تولید محتوا با کیفیت و کاربردی باید به موارد زیر توجه کنید:

مخاطبین شما

اهداف تجاری شما

سازمان شما

شاید نکته اول در تولید محتوا مانند دوم و سوم شبیه به هم باشند، اما در واقعیت اینطوری نیست و جدا هستند. محتوای کیفیت بالا با اطلاع رسانی، سرگرمی یا تغییر طرز تفکر خوانندگان محتوا، با تمام مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند. با قادر بودن بر حل مشکلات، قلب و مغز مخاطب درگیر می‌شود.

 

نتیجه گیری

نوشتن محتوای با کیفیت هرگز آسان نیست اما زمانی که درباره یک مطلب با اشتیاق بنویسید ، آسان می شود. نکته فوق العاده ای که درباره محتوا وجود دارد این است که انتهایی ندارد. مطالب شما می تواند تا چندین سال بیننده داشته باشد. و ترافیک را به سایت شما منتقل کند.

همچنین ممکن است امروز مطلبی را بنویسید که بعد از سه سال هم اصلا بازدید کننده نداشته باشد. پس نکته ای که در این میان مهم است تولید محتوا می باشد که باعث موفقیت یا عدم موفقیت شما می شود.

تولید محتوا وب سایت و روش های تولید محتوا سایت

۲۰ روش تولید محتوای با کیفیت در وب سایت

تولید محتوا وب سایت و روش ها تولید محتوا ۲۰ نکات مهمی دارد که باید آن را رعایت کنید. شما می توانید انتخاب کنید که با اختصاص دادن زمان کافی و کار مناسب و دقیق ، یک محتوای با کیفیت و عالی تولید کنید و یک نام تجاری موفق داشته باشید و یا می توانید مسیر آسان را انتخاب کنید و محتوای ضعیفی بنویسید. مسیری که در نهایت شما را به جایی نخواهد رساند و فقط منجر به هدر دادن وقت، انرژی و منابع خواهد شد. مسیر برای بازاریاب های محتوا خیلی واضح است. روش ها تولید محتوا متفاوت است.

شاید شما برای دلایل مختلفی برای یک وب سایت تولید محتوا کنید. مثلا برای کسب و کار یا سرگرمی شخصی اما نکته مهم اینجاست که این کار را به درستی انجام دهید که ما در این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد برای ایجاد  تولید محتوا با کیفیت وب سایت پس با ما همراه باشید تا با انواع روش ها تولید محتوا آشنا شوید.

 

تولید محتوا وب سایت چیست؟

برای بالا بردن ترافیک سایت و ارتقا رتبه سایت، شما نیاز به تولید محتوا با کیفیت برای وب سایت یا وبلاگ خود دارید. روش ها زیادی برای تولید محتوا سایت وجود دارد. اگر شما یک محتوای تخصصی بنویسید موتورهای جستجو به سایت شما کمک خواهند کرد تا بیشتر نشان داده شود ولی اگر از محتوای تکراری و کپی شده استفاده کنید گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد. پس ایجاد محتوای با کیفیت و ارزشمند نه تنها یک وب سایت بهتر را فراهم می کند بلکه رتبه بندی سایت شما را هم رشد می دهد که این امر می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشد.

 

نکات مهم در تـولید مـحتوا وبسایت

تولید محتوا شبکه ها اجتماعی

۱- محـتوای خاص تولـید کنید

تولید محتوا خاص به بیشتر دیده شدن وب سایت شما کمک می کند. کپی کردن مطالب وب سایت های دیگر موجب جریمه از طرف گوگل می شود. که تاثیر منفی روی سئو سایت شما نیز ایجاد می کند.” الگوریتم پاندا ” گوگل نظارت شدیدی بر محتوای سایت ها دارد و اگر محتوای سایت کپی باشد، این سایت ها شامل جریمه سنگین می شوند. با دانشتن روش ها تولید محتوا، می توانید محتوایی جذاب تولید کنید.

برای مثال ایده ها و افکار شما خاص است. ولی کپی کردن یک محتوا و استفاده از مفاهیم مشابه محتواهای دیگر ، خاص محسوب نمی شود چرا؟ چون اگر محتوای شما پخش شود کسی به آن لینک نخواهد داد در حالی که این اولویت اول تولید محتوا به حساب می آید. این یک قطار فکر است که اکثر وب مسترها آن را دارند و سوالاتی که در ذهنشان مطرح می کنند:

ما باید محتوای زیادی ایجاد کنیم.

خب چطور می توانیم این کار را ساده و راحت انجام دهیم؟

آیا می توانیم مقالات را از سراسر وب جمع آوری کنیم و مجوز دریافت مجدد آن ها را داشته باشیم؟

به یاد داشته باشد که این دو قاعده در زندگی است:

شما چیزی را گرفته اید که قیمت آن را پرداخت کردید.

اگر چیز مهمی برای گفتن ندارید، آن را به هیچ وجه نگویید.

رعایت کردن این دو نکته ساده شما را در مسیر ایجاد محتواهای با کیفیت که درآمد سالیانه برای شما به همراه دارد ، قرار خواهد داد. همچنین رعایت این دو قاعده می تواند در دیگر جنبه های زندگی هم به شما کمک نماید.

 

اهمیت داشتن وبسایت در کسب و کار

 

۲- همیشه روی ایجاد تیترهای قوی تمرکز کنید

همیشه روی ایجاد و تولید تیترهای قوی تمرکز کنید. یک تیتر خوب یک جرقه جذاب است که خوانندگان را دعوت به خواندن مطلب می کند. به آمار زیر که از سایت معروف Copyblogger است دقت کنید:

۸۰ درصد از کاربران تیترهای شما را می خوانند ولی فقط ۲۰ درصد از این افراد بقیه محتوای شما را نیز می خوانند!

به همین علت است که تیتر مقاله به اندازه خود مقاله و حتی بیشتر دارای اهمیت می باشد. پس برای انتخاب تیترهای خود وقت بگذارید. شما می توانید در صورت امکان چند تیتر را گلچین کنید و از بین آن ها بهترین تیتر را برگزینید. تیترها اولین و مهم ترین چیزی هستند که کاربران آن را می خوانند و بر اساس آن تصمیم می گیرند که مقاله شما را بخوانند یا نه پس باید خیلی با دقت تیترها را انتخاب کنیم.

 

۳- محـتوای خود را قابل اجرا کنید

تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند برای وب سایت به کاربر می آموزد که چگونه اطلاعات را اعمال کند. یک محتوای خوب با گفتن به کاربران که چه کاری را انجام دهند ، آن ها را تخریب نمی کند بلکه به آن ها احترام می گذارد و به آن ها اطمینان می دهد که بهتر می دانند چگونه از منابع استفاده کنند. هنگامی که یک محتوا را نوشتید راهنمایی های کاملی را در مورد آن به کاربران ارائه دهید. اگر چند بار در مورد یک موضوع به خوبی بنویسید ، ایده های خوبی به خوانندگان خواهید داد. برای یادگیری و بهتر شدن، به خوانندگان خود برای یادگیری و بهتر شدن کمک کنید.

ویژگی های یک وبسایت خوب

 

۴- یک محـتوای خوب قادر به پاسخ دادن است

هدف نهایی یک موتور جستجو چیست؟ بیشتر مردم می گویند برای ارائه مجموعه ای از پاسخ ها این جواب درست است و گوگل هم در این زمینه عالی عمل می کند. شما می توانید سوالی را از گوگل بپرسید و سپس خواهید دید که لینک ها ، عکس ها و ویدئوها به سرعت ارائه می شود. زمانی که کاربران از یک موتور جستجو استفاده می کنند چیزی که در نهایت می خواهند پاسخ سوالشان است و کار موتور جستجو این است که پاسخ را جستجو کند و ارائه دهد.

این مانند وقتی است که افراد در حال خواندن یک پست وبلاگ ، دیدن یک اینفوگرافیک یا تماشای یک ویدئو هستند. آن ها به دنبال پاسخ هستند تا بتوانند اطلاعات را به دست بیاورند. البته یک نکته در اینجا وجود دارد، کاربران تنها به دنبال جواب نیستند ، آن ها به دنبال جواب های سریع می باشند. بنابراین محتوای خود را به صورتی تولید کنید که به آسانی قابل بررسی باشد تا کاربران بتوانند نکات مهم و پر اهمیت را سریعا انتخاب کنند.

هر عنوان یا زیرنویس یک کتاب یا مقاله غیر داستانی را بخوانید. در نهایت آن چه از ذهن یک خواننده می گذرد ، یک سوال یا حس کنجکاوی است. بنابراین کار نویسنده این است که پاسخ ها را ارائه دهد و اطلاعات را پشتیبانی کند.

 

۵- در ارائه گزارشات و منبع اطلاعاتی خود دقیق باشید

شما یک مقاله ای برای سایت شرکت خود می نویسید، هزاران نفر آن را می خوانند و سپس مشخص می شود برخی از چیزهایی که نوشته اید نادرست است. آیا می توانید فرض کنید که ارائه اطلاعات نادرست تا چه اندازه ای می تواند به شرکت و شهرت شخصی شما آسیب بزند و از اعتبار شما کم کند؟

سایت شما نمایی از شرکت شماست. مطالب سایت شما روی دید کاربران به محصولات شما اثر می گذارد. این نکته مهمی است که هر آماری که شما ارائه می دهید، قابل تایید باشد زیرا بسیاری از پست های وبلاگ ها به منابع و آمارهای درست لینک خواهد شد. اطلاعات صحیح و درست باعث به وجود آمدن اعتماد در خوانندگان می شود و برعکس! با دانستن روش ها تولید محتوا می توانید مخاطب بیشتری جذب کنید.

سعی کنید نکات و روش ها زیر را برای تولید محتوا رعایت کنید:
در نظر بگیرید به چه کسی لینک می زنید؟

آیا آن ها یک منبع قابل اعتماد و معتبر هستند؟
لینک زدن به وب سایت های با کیفیت دیگر اعتماد بیشتری در خوانندگان شما ایجاد خواهد کرد.

لینک زدن به محتوای بیشتر
هرچه بیشتر بتوانید از آن چه در حال نوشتن هستید پشتیبان بگیرید و اثبات کنید محتوای مورد نظر شما بیشتر مورد اعتماد قرار خواهد گرفت.

به موتورهای جستجو کمک کنید
لینک زدن به سایر منابع و محتواها به موتورهای جستجو کمک می کند که محتوای شما چیست و چگونه باید طبقه بندی شود.

سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا

 

۶- محتوایی ایجاد کنید که موجب تحریک تفکر کاربران شود

یک مخاطب متعهد به هر کلمه ای که شما می نویسید. و یا می گویید دقت می کند و آن را درک می کند. تولید محتوا با کیفیت به جذب مخاطب کمک زیادی می کند. همه این ها با شما و هر آن چه شما می نویسید آغاز می شود. در ادامه به چند نکته در مورد نوشتن محتوای جذاب اشاره می کنیم:

از خوانندگان سوال کنید

یک مقدمه مهم و امیدوار کننده داشته باشید
تاحالا فکر کرده اید که چگونه مردم در مورد پست های وبلاگ به سرعت قضاوت می کنند؟ا یک مقدمه حرفه ای تاثیر خیلی مثبتی روی محتوای شما می گذارد.

مردم داستان ها را دوست دارند
شما می توانید از یک داستان در مقدمه خود استفاده کنید. داستان همچنین می تواند به روشن کردن یک موضوع کمک کند. یک داستان به پست وبلاگ خود اضافه کنید. زیرا آن را جذاب تر می کند. و همچنین می تواند به خواننده کمک کند.

نکته نهایی در این مورد:
اگر محتوایی را ارائه کنید که موجب بیشتر شدن نظرات شود موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که پست شما مهم است و به طور منظم به روز می شود.

 

۷- با افزودن تصاویر و ویدئو ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنید

همانطور که شما می دانید افراد به روش های مختلفی یاد می گیرند. برخی از مردم با دیدن، بهتر یاد می گیرند. بعضی از افراد، با شنیدن بهتر یاد می گیرند.

نکته مهم اینجاست که هیچ کسی نیست که به کمک وسایل دیدنی کمتر یاد بگیرد. اینکه شما از تصاویر ، فیلم ها یا نمودارها استفاده کنید. شما را قادر می سازد تا نقاط قوت خود را نشان دهید. به هر چیزی که در مورد آن مطلب می نویسید تصاویر را هم اضافه کنید. هیچکس نمی خواهد به پاراگراف متن نگاه کند، مگر اینکه یک کتاب بنویسید.

 

۸- محتـوای کوتاه و کاربردی بنویسید

پست ها را مفید، مختصر و با هدف بنویسید. در نتیجه بر تعداد کلمات محتوا تمرکز نکنید. کیفیت یک محتوا هیچ ربطی یه طول محتوا ندارد.

 

۹- کلمات کلیدی کاربران و رقبا را شناسایی کنید

قبل از هر روش دیگری برای ایده پردازی تولید محتوا، باید با تحقیق کلمات کلیدی، بدانید که کاربران شما چه کلیدواژه هایی را مرتبط به کسب و کار شما جستجو می کنند و رقبای شما با کدام کلمات کلیدی بازدید بیشتری مجذوب خود می کنند. این اطلاعات، ایده های بسیار خوبی برای تولید محتوای با کیفیت و اثربخشی در اختیار شما قرار می دهد.

چرا تجارت شما باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کند؟

 

۱۰- محـتوا را برای یک خواننده بنویسید، نه برای یک الگوریتم

خیلی از شرکت‌ها می‌خواهند برای جذب مخاطب بیشتر بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوند یا از تکنیک spinning content استفاده می‌کنند (در این تکنیک محتوا را دوباره با انجام تغییراتی جزئی می‌نویسند و آن را کپی نمی‌کنند تا گوگل آن‌ها را نزول رتبه ندهد).

دلیل اصلی این کار افزایش تعامل بین کاربران است. اگر خوانندگان از محتوای باکیفیت لذت ببرند و شما را یک متخصص بدانند‌، به احتمال زیاد سایت شما را با همکاران یا دوستان به اشتراک می‌گذارند. اگر نویسندگان محتوا واقعاً نیاز جامعه هدف خود را درک کنند و به دغدغه مندی‌های آنها توجه کنند و راه حل‌ها را برایشان به صورت دقیق توصیف کنند‌، محتوا خیلی ارزشمندتر خواهد شد.

بسیاری از فعالات سایت با الگوی جدید سئو ارتباط برقرار نکرده اند. اما هرچه سریع تر باید این واقعیت را بپذیرند، که گوگل در تلاش است محتوای کاربر پسند‌تر را شناسایی کند‌. و توجه به این موضوع باعث موفقیت می‌شود.

 

۱۱- نیاز کاربر در تـولید محـتوا را در نظر بگیرید

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان هستند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبالش هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت های زیادی را دراینترنت هدر می دهند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا تحت پوشش قرار دهید، می توانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

 

۱۲- به موضوع اصلی سطحی نپردازید

یکی از مشکلات اصلی بیشتر مقالات وب سایت ها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح می شود.اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید تلاش کنید تمام اطلاعات و مسائل جزئی آن را بیان کنید. استفاده از جزئیات در تولید محتوا مهم است.

 

۱۳- نکات نگارشی را در تـولید محـتوا به درستی رعایت کنید

یکی از نکات پایه، مهم و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه ای داشت، نکات نگارشی است. استفاده درست از علائم نگارشی در تولید محتوا مهم است. استفاده اشتباهی هرکدام از این قواعد، باعث دیر فهمیدن و یا حتی نفهمیدن مطلب توسط خواننده می شود. و تمامی زحمات شما به هدر می رود.

 

۱۴- محتوای با کیفیت گوش کنید

نسبت به اتفاقات و روندهای روزانه محیط دور و اطرافتان و هرآن چیزی که ممکن است برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، هوشیار باشید و سعی کنید از آنها الهام بگیرید. بعضی سایت ها که کاربران فضای مجازی سوال و پاسخ های خود را در آنجا مطرح می کنند مثل Quora, Yahoo Answers,، Medium و Reddit باتوجه به مطرح کردن موضوعات روز و دغدغه های افراد، می توانند در پیدا کردن دغدغه های روزمره و نیاز مخاطبان شما برای تولید محتوای جدید الهام بخش باشند.

 

۱۵- محتوای با کیفیت بخوانید

مقالات، اخبار، وبلاگ ها و پست های جدید در حوزه مربوط به مخاطبان هدف خود را بصورت روزانه مطالعه کنید. صفحات رقبای خود را شناسایی و مطالبی که آنها منتشر می کنند را دنبال کنید. در این صورت می توانید از این مطالب برای تولید محتوای خود یا افزودن نظرات شخصی خود و انتشار آنها الهام بگیرید. Pocket،Feedly، Google News، RSS Feed Readers از ابزارهایی هستند که در این خصوص شما را بروز نگاه می دارند. از طریق این ابزارها می توانید مطالب و موضوعات روز را دنبال کنید و همچنین اگر مطلب جذابی خواندید آن را برای استفاده های بعدی ذخیره کنید.

 

۱۶- سعی نکنید سبک و سیاق خاصی را در حلق خلق‌ بچپانید

آدم‌های مختلف (کارمندان) مخاطبان (مشتریان) متفاوتی را درگیر می‌کنند، اما هیچکس با یونیفرم یک‌دست حال نمی‌کند. زور نزنید که همه به سبک یکسانی محتوا تولید کنند. بذارید کارمندان‌تان به شیوه‌های خودشان با موضوع ارتباط برقرار کنند. آدم‌های واقعی می‌خواهند با آدم‌های واقعی سر و کله بزنند. با اینکه حواستان هست که کارمندان‌‌تان محتوای حرفه‌ای تولید کنند، اما اجازه بدهید واقعی باشند.

 

۱۷- زمین بازی را کوچک نکنید

در بسیاری از شرکت‌ها فقط رئیس‌ «اجازه» دارد نوع ارتباط با مخاطبان را تعیین کند. بعضی جاها هم هستند که این امتیاز ویژه را برای دپارتمان بازاریابی هم قائل می‌شوند. اما ایرادش چیست که سایر دپارتمان‌ها نظیر خدمات مشتریان، مهندسی، فنی، توسعه‌ی محصول هم در این امر مشارکت داشته باشند؟ آدم‌های مختلف، سلیقه‌های مختلف دارند.هر چه آدم‌های بیشتری در ارتباط برقرار کردن دخیل باشند، شانس‌ بیشتری برای برطرف کردن نیازهای متفاوت و درگیر کردن مخاطبان متفاوت دارید.

 

۱۸- فراتر از بازاریابی فکر کنید

بلاگ می‌تواند ابزار مفیدی برای جذب نیروی کار باشد. چِفت شدن از نظر فرهنگی خیلی مهمی است. بگذارید کارمندان بالقوه‌تان، قبل از اینکه وارد شرکت‌تان شوند. به خوبی به فرهنگ شما جذب شوند. به کارمندان اجازه بدهید محتوایی با خلاقیت خودشان را تولید کنند.

 

۱۹- از دنیای مجازی خارج شوید

برای اینکه ایده های خلاقانه و جدید به ذهن شما برسد، بایستی گاهی فقط برای مدتی از صفحات مجازی خود خارج شوید و در دنیای واقعی زندگی کنید. می توانید از فعالیت های روزمره تولید محتوا کنید. برای مثال از تماشای فیلم، قدم زدن، خواندن کتاب، نوشیدن قهوه در کافه و.. تولید محتوا کنید. و از این ایده ها استفاده کنید.

 

۲۰- وبلاگ یا وبسایت خود را به روز رسانی کنید

شروع یک وبلاگ یا وب سایت یک تعهد است. هنگامی که شما می توانید چند پست را بنویسید و این کار را نمی کنید پس شما خوانندگان و مشتریان جدید هم نخواهید داشت و همچنین موتورهای جستجو هم به سایت هایی که به طور مرتب به روز رسانی نمی شوند علاقه ای نشان نمی دهند. اگر شما یک وبلاگ یا سایت محتوایی دارید باید به طور منظم با محتوای عالی آن را به روز رسانی کنید. خیلی از بهترین وب سایت های محتوا به طور مرتب به روز رسانی می شوند.

طبق نظریه Science of Social Timing infographic سایت هایی که پست های بیشتری دارند ، هجوم بی نظیری از بازدید کنندگان را دارند. حالا، چگونه وبلاگ یا وب سایت شما به روز می شود؟ این بستگی به شما دارد ، هرکسی منابع و اولویت های متفاوتی دارد. شما باید حداقل دو بار در هفته بروز رسانی کنید.

استانداردهای CRM چیست؟

استانداردهای CRM چیست؟ 

استانداردهای CRM (سی آر ام) همه موارد مهم در ارتباط بهتر با مشتریان را به سازمان ها می گوید و یک راهنمای خوب برای حفظ مشتری می باشد. استانداردهای CRM  شامل ISO (۱۰۰۰۱، ۱۰۰۰۲، ۱۰۰۰۳، ۱۰۰۰۴) می باشد. که به طور مفصل در این مقاله همه آنها را توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

انواع استانداردهای CRM

 

۱۰۰۰۱ ISO مدیریت رفتار با مشتری

استاندارد ۱۰۰۱ ISO در سی آر ام حاوی راهنمایی برای کدهای رفتاری رضایت مندی مشتری برای سازمان است. چنین کدهایی، با نشان دادن اینکه مشتریان چه انتظاراتی از سازمان و محصولاتش دارند، می تواند از بروز مشکلات جلوگیری نماید و شکایات را کاهش دهد.

هنگام به وجود آمدن شکایات و اختلافات، وجود کدهای رفتاری می تواند به مدیران کمک کند تا انتظارات مشتری را پاسخ دهد و برای سازمان تلاش کند.

حفظ رضایت مشتری در سی آر ام در بالاترین سطح سازمان ها قرار دارد. حفظ رضایت مشتری امری مهم برای سازمان ها محسوب می شود.

رفتار رضایت بخش مشتری می تواند بخشی از رویکرد موثر در مدیریت شکایات باشد. این امر مستلزم رعایت نکات زیر است:

جلوگیری از طرح شکایت با بهره گیری از رضایت مشتری.

رسیدگی به شکایت های داخلی.

حل مشکلات در خارج از سازمان، در مواقعی که شکایات به صورت داخلی قابل رسیدگی نباشند.

 

۱۰۰۰۲ ISO مدیریت شکایات مشتری در سی آر ام

استاندارد  ۱۰۰۰۲ ISO  راهنمایی هایی را برنامه ریزی، طراحی، توسعه، بهره برداری، نگهداری و بهبود می دهد. این استاندارد به فرآیند داخلی رسیدگی به شکایات مشتریان می پردازد. اطلاعات از فرایند رسیدگی به شکایات می تواند موجب بهبود محصولات شود.

 

۱۰۰۰۳ ISO مدیریت منازعات مشتری در سی آر ام

استاندارد ۱۰۰۰۳ISO   فرایند حل اختلافات می باشد. این استاندارد راه حلی برای جبران رسیدگی شکایات شرکت هایی است که در بخش داخلی راهکاری برای رفع این مشکلات ندارند.

استاندارد بین المللی می تواند برای طراحی یک فرآیند حل اختلاف و تصمیم برای اینکه چه موقع حل اختلافات، به شاکیان پیشنهاد شود و انتخاب یک تهیه کننده حل اختلافات که توانایی پرداختن به انتظارات و نیازهای خاص سازمان را داشته باشد استفاده شود.

کمک استاندارد بین الملی می تواند به سازمان ها و افراد در ارزیابی اثربخشی، کارایی و بی طرفی فرایند حل اختلافات سازمان کمک کند.

اجرای این استاندارد به حل اختلافات کمک زیادی می کند. استفاده از این استاندارد به حس رضایت در مشتری و وفاداری مشتری کمک زیادی می کند. همچنین به کاربران بالقوه اطلاع رسانی می کند تا اختلافات را حل کند.

 

۱۰۰۰۴ ISO مدیریت رضایت مشتری در سی آر ام

استاندارد ۱۰۰۰۴ ISO راهنمایی برای تعریف و استقرار فرآیندهایی برای پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری در سیستم سی آر ام ارائه می نماید. رضایت مشتری (SATISFACTION CUSTOMER) به معنای برآورده شدن خواسته های مشتری می باشد.

خواسته های مشتری در سی آر ام نیازها و انتظارات او بوده و این انتظارات تصریحی یا تلویحی می باشد. شکایات مشتری یک شاخص عمومی برای رضایت مشتری می باشد ولی نبودن شکایت دلیل بر رضایت مشتری نمی باشد.

وقتی خواسته های مشتری مورد تایید قرار گرفته باشد، دلیل برای ایجاد رضایت نیست.

 

چگونگی اندازه گیری میزان رضایت مشتریان؟

مطابق با استاندارد ۱۰۰۰۴ISO، سازمان باید سیستم اندازه گیری رضایت مشتریان در سی آر ام را برای برنامه ریزی، اجرا و بهبود فرآیندهای اندازه گیری و پایش رضایت مشتریان ایجاد کند.

برنامه ریزی (PLANNING )

شامل روش های اجرا و تخصیص منابع لازم برای این امر می باشد.

 

اجرا (OPERATION )

شناسایی انتظارات مشتری، جمع آوری و تحلیل دادههای مورد نظر و ایجاد اطلاعات لازم جهت اقدام و بهبود میزان رضایت مشتری می باشد.

 

نگهداری و بهبود (IMPROVEMENT & MAITENANCE)

شامل ارزیابی فرآیندها و بهبود مداوم این فرآیندها می باشد.

 

امیدواریم این مطلب از قاصدک سافت برای شما مفید بوده باشد. آیا شما اطلاعاتی از استانداردهای سی آر ام داشتید؟ یا با قابلیت های سیستم CRM آشنایی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

VOIP چیست؟

VOIP یا تلفن اینترنتی چیست؟

VOIP یا تلفن اینترنتی چیست؟
ارتباطات یکی از نیازهای حیاتی بشریت است. و انسان همواره به دنبال فن آوری هایی بوده که بتواند با همنوعان خود ارتباط برقرار نماید. یکی از فناوری های جدید فناوری VOIP (تلفن اینترنتی) است. که با استفاده از آن می توان از زیرساخت های شبکه اینترنت به جای خطوط تلفن معمولی، برای مکالمات تلفنی استفاده نمود.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به تلفن اینترنتی و راه اندازی VOIP در اصفهان به دست بیاورید.

بخوانید: NAT چیست؟

تلفن ویپ VOIP چیست؟

VOIP مختصر عبارت Voice Over Internet Protocol است. و با نام IP Telephony و یا تلفن اینترنتی شناخته می شود. این فناوری امکان استفاده از شبکه دادها را به منظور انجام مکالمات تلفنی فراهم می کند. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی، VOIP از فناوری دیجیتال استفاده می نماید.

با استفاده از فناوری VOIP صدای انسان توسط بسته های اطلاعاتی IP و از طریق شبکه مبتنی بر داده مانند اینترنت ارسال می گردد. در واقع فناوری VOIP یک مجموعه از سخت افزار و نرم افزار است. که به ما کمک می کند تا از شبکه داده به عنوان واسط انتقالی برای تماس های تلفنی استفاده کنیم.

استفاده از این روش به علت حذف مراکز تلفن را دور از دایره تماس، از نظر هزینه بسیار به صرفه است. امروزه مکالمات صوتی گسترده ای از طریق شبکه های مبتنی بر داده (اینترنت) انجام می پذیرد.

بخوانید: ADSL چیست؟

 

نحوه ارتباط با استفاده از تلفن اینترنتی

نحوه کلی برقراری یک مکالمه با استفاده از فناوری ویپ به این صورت است. درخواست تماس کاربر از طریق شبکه مخابرات سنتی به ارائه دهنده خدمات VOIP Provider ارسال می شود.  از طریق این سرویس دهنده با استفاده از شبکه دادها و شبکه عمومی مخابرات The Public Switching Telephone Network یا به اختصار PSTN به مقصد هدایت می شود.

 

انواع مکالمه به تفکیک شبکه IP و سنتی

ابزار VOIP با ابزار VOIP

طی این مکالمه دو وسیله که به شبکه مبتنی بر IP متصل هستند با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. (نمونه ای از این حالت سرویس (Point –Point) ما بین دفاتر نمایندگی می باشد.

 

ابزار VOIP با تلفن معمولی

در این نوع مکالمه وسیله متصل به پروتکل IP با دستگاه تلفنی که به شبکه مخابرات سنتی متصل است ارتباط برقرار می کند. در این صورت یک دستگاه متصل به IP نقش واسط را در تبدیل اطلاعات از شبکه IP به شبکه مخابرات سنتی بر عهده دارد.

 

تلفن سنتی با تلفن سنتی

این نوع مکالمه به طور معمول به دلیل مسافت بالای بین دو فرد برقرار کننده مکالمه و به منظور صرفه جوئی در هزینه گفت و گو شکل می گیرد. در این نوع ارتباط هر یک از دو تلفن توسط شبکه مخابراتی سنتی به یک دستگاه متصل به شبکه IP مرتبط می شوند. و ارتباط VOIP بین این دو دستگاه کمکی شکل می گیرد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات شما راجع به فناوری VOIP (تلفن اینترنتی) چیست؟ آیا شما از این فناوری استفاده می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارزش مشتری CRM چیست؟

ارزش مشتری CRM‌ چه مفهومی دارد؟

ارزش مشتری CRM چه مفهومی دارد؟
در مدیریت روابط با مشتری ارزش حیات مشتریان در سی آر ام از اهمیت بالایی برخوردار است. در ارزش حیات مشتری CRM، مشتریان را باید طبق سودآوری آنها برای شرکت در کل زمانی که خرید انجام می دهند مورد بررسی قرار داد.
کلمه دوره حیات اشاره به کل زمانی دارد که مشتریان از سازمان خرید می کنند. سودآوری براساس ارزش خالص محاسبه می شود یعنی با کسر هزینه های جذب و حفظ مشتری محاسبه می شود. در این مورد هزینه های ثابت حساب نمی شود زیرا در صورت بود و نبود مشتری این هزینه ها وجود دارند.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید. تا با ارزش حیات مشتری در CRM آشنا شوید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

 

ارزش مشتری به چه معناست؟

ارزش مشتری CRM به معنای منفعت به دست آمده از دریافت یک کالا یا خدمات خاص در مقایسه با هزینه هایی که مشتری صرف می کند.
به صورت دقیق تر ارزش مشتری سی آر ام نشان دهنده توازن بین منافعی است که مشتری از ارزیابی، دریافت و استفاده از یک کالا بدست می آورد. در برابر هزینه هایی مانند: انرژی، زمان و هزینه های روانی که صرف می کند.

بخوانید: مخاطبتان را بشناسید

 

چرخه حیات مشتری در سی آر ام چیست؟

اهمیت وفاداری و ارزش مشتری در سی آر ام زمانی مشخص می شود که تضمین شود مشتری در بلند مدت خریدهای بسیاری و به طور مداوم از شرکت داشته باشد. که این خود اهمیت زیادی برای سازمان ها دارد.
همواره مشتریان ماندگار و وفادار برای شرکت مفید هستند و سود بسیاری به سازمان ها می رسانند. این سودمندی مشتریان ماندگار و وفادار شامل موارد زیر می باشد:

پاداش های اضافی که می پردازند.
فروش های اضافی که از معرفی آنها به دیگران به دست می آید.
منافع به دست آمده از صرفه جویی در بسیاری هزینه ها
خریدهای بیشتر

 

مراحل اصلی چرخه حیات مشتری در CRM‌

چرخه حیات و ارزش مشتری در سی آر ام به مراحل زیر تقسیم می شود:

۱٫ دستیابی (Reach): دستیابی در سی آر ام به معنای جلب توجه مشتری، به کالا یا خدمات است. این مرحله از طریق شناخت مشتریان هدف و ارائه برنامه تبلیغاتی ممکن می باشد. مرحله دستیابی به این معنی نیست که مشتری CRM‌، در میان انبوه رقبا حتما ما را انتخاب کند.

۲٫ جذب(Acquisition ): مرحله جذب در سی آر ام مربوط به زمانی است که مشتری از بین رقبا و از بین گزینه هایی که برای انتخاب دارد، سازمان ما را انتخاب کند.

۳٫ توسعه (Development)

۴٫ نگهداری (Retention)

۵٫ الهام بخشیدن (Inspire)

 

تقسیم بندی مشتریان در CRM

مشتریان به ۴ دسته مشتریان پلاتینی، طلایی، نقره ای، برنزی تقسیم بندی می شوند.

مشتریان پلاتینی: ۱۰ درصد از کل هستند و ۲۵ درصد سود را ایجاد می کنند.

مشتریان طلایی: ۱۶ درصد از کل هستند و ۲۵ درصد از سود را ایجاد می کنند.

مشتریان نقره ای: ۳۵ درصد از کل هستند و ۴۵ درصد از سود را ایجاد می کنند.

مشتریان برنزی: ۲۰ درصد از کل هستند و تنها ۵ درصد سود دارند.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما از چه سیستم سی آر ام استفاده می کنید؟ نظرتان راجع به CRM‌ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.