برنامه بازاریابی و اهمیت مخزن داده و انبار داده در CRM چیست؟

برنامه بازاریابی CRM و اهمیت پایگاه داده و انبار داده در سی آر ام

اهمیت پایگاه داده و دیتابیس در برنامه های بازاریابی سی آر ام بسیار مهم و پر کاربرد است. در واحد بازاریابی سازمان ها فعالیت هایی مثل بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی و ارتباطات فروشندگان با مشتریان هنگام فروش محصول انجام می شود.
پایگاه داده و دیتابیس CRM نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند. زیرا با استفاده از آنها می توان سوابق فروش، ویژگی جمعیت شناختی و نمودارهای روانشناسی مشتریان را ارزیابی نموده و بازار هدف را بخش بندی کرد.
بدون داشتن اطلاعات کاملی از مشتریان بالقوه و فعلی نمی توان هیچ کدام از این فعالیت ها را انجام داد. ضمن اینکه امکان تشخیص اینکه آیا فردی به بازار هدف شرکت تعلق دارد یا خیر وجود ندارد.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید. تا با برنامه های بازاریابی CRM و همیت پایگاه داده و دیتابیس در سسیتم سی آر ام آشنا شوید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

 

کاربردهای اصلی دیتا بیس در سی آر ام چیست؟

دیتابیس برای کسب و کارهای مختلف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به قابلیت سازمان ها در مدیریت روابط مشتریان مربوط می شود. کاربردهای دیتابیس در CRM عبارتند از:

افزایش سرعت و انعطاف پذیری در تحلیل کسب و کار.

پایه ریزی برای یکپارچه سازی و دسترسی به داده ها.

بهبود یا بازآفرینی فرایندهای کسب و کار

ایجاد درک روشنی از رفتار مشتری در سی آر ام

ایجاد یک پایگاه داده فرآیندی پیچیده در سیستم CRM است. علاوه بر برخورداری از یک برنامه دقیق پروژه نیازمند به کارگیری منابع دانش هم از داخل و خارج سازمان است. این منابع عبارتند از:

تعهد مدیریت
همکاری واحدهای فناوری اطلاعات و کسب و کار برای پاسخ به سوالات تجاری مهم
فناوری، پایگاه داده، سخت افزار و نرم افزار مناسب
خدمات کارشناسی و مشاوره

بخوانید: ویژگی های نرم افزار CRM

 

شرایط پایگاه داده CRM

اطلاعات مفید دیتابیس با بررسی به دست می آید.

این شرایط عبارتند از:

پشتیبانی پایگاه داده

دسترسی کاربران به اطلاعات

جمع بندی پایگاه داده

 

 

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظر شما در مور سیستم CRM چیست؟ آیا از این سیستم استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چه کاربردهایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ چه کاربردهایی دارد؟
در ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می توانید پیامک تبلیغاتی ایمیلی برای مشتریان خود ارسال نمایید. و خدمات خود را به آنها معرفی نمایید. در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با کارایی ایمیل مارکتینگ آشنا شوید.

بخوانید: استراتژی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ به معنای بازاریابی ایمیلی است و به معنای فروش کالا یا خدمات از طریق ایمیل می باشد. در این نوع بازاریابی شما می توانید یک پیام را برای یک یا چندین مخاطب ارسال نمایید. با استفاده از این سرویس به راحتی و در سریع ترین حالت ممکن و به صورت خودکار می توانید ایمیل تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال نمایید.
کلمه ایمیل مارکِتینگ به معنای بازاریابی ایمیلی است. و به معنای فروش کالا یا خدمات از طریق ایمیل است. برای ارسال آگهی، درخواست کسب و کار، درخواست فروش یا کمک های مالی از ایمیل مارکِتینگ استفاده می شود.

 

بخوانید: بازاریابی پیامکی

 

علت محبوبیت بازاریابی ایمیلی

یکی از مهم ترین علت های محبوبیت ایمیل مارکتینگ این است که می توانید رفتار کاربران و مشتریان را بسنجید. هر چیزی در این مدل بازاریابی قابل سنجش و بهبود می باشد. میزان برگشت سرمایه یا ROI در ایمیل مارکتینگ ۴۰ می باشد. این مقدار بیشترین ROI بین رسانه های تبلیغاتی در دنیا می باشد. یعنی به ازای هر میلیون ۱ تومان سرمایه گذاری در این بخش ۴۰ هزار تومان سودآوری خواهد شد.

 

اهداف ایمیل مارکتینگ

۱٫ افزایش ارتباط موثر یک کسب و کار با مشتری های جدید و قدیم خود و ایجاد حس وفاداری در مشتریان
۲٫ به اشتراک گذاشتن تبلیغات شخص ثالث
۳٫ ارسال ایمیل بازاریابی برای افزایش کاربران جدید.
۴٫ به دست آوردن مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید فوری

 

اشتباهات خطرناک در ایمیل مارکِتینگ

۱٫ بانک ایمیل خریداری کنید.
۲٫ به ندریت برای مخاطب ایمیل بفرستید.
۳٫ عدم ارسال پیام خوش آمدگویی
۴٫ عدم اعتماد به غریزه خودتان در ارسال
۵٫ عدم درج لینک لغو عضویت در بازاریابی ایمیلی
۶٫ انتقال مخاطب به لینک اشتباه
۷٫ عدم مشاوره از کارشناسان خبره

مدیریت بازاریابی مشتری در سی آر م CRM

مدیریت مشتری چه گام هایی دارد؟

طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای چند گام در بازاریابی است. این گام ها در سیستم سی آر ام عبارتند از: تجزیه و تحلیل نیازمندی ها، اختصاص سازی و نمونه سازی، استقرار برنامه، حسابرسی بعد از اجرا می باشد.
در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا به طور کامل درباره بازاریابی مدیریت مشتری در CRM اطلاعات بیشتری به دست آورید.

۸ گام برای پیاده سازی بازاریابی چریکی

گام های طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سی آر ام

بخوانید: مخاطبتان را بشناسید

تجزیه و تحلیل نیازمندی ها برای مدیریت مشتری

اولین پروژه طراحی سیستم CRM با برگزاری جلسه بررسی و توافق بر سر اهداف و حیطه پروژه، کسب و کاردر سطح بالا شروع میشود. در این گام باید وظایف زیر انجام شود:

۱٫ برگزاری جلسه هایی با مدیریت جهت بازبینی اهداف، شناسایی موانع و فرصت ها.
۲٫ بازبینی و مستند سازی فرآیندهای فعلی کسب و کار فروش و خدمات به مشتری.
۳٫ شناسایی گزارشات، درخواست ها، قالب های اسناد، تنظیم وقت و توزیع.
۴٫ شناخت شکاف ها و اصلاح آنها، تهیه رویکرد راه حل، اخذ تاییدیه مشتری.
۵٫ شناسایی و مستند سازی نقاط، یکپارچه سازی سیستم CRM با سایر سیستم ها.
۶٫ شناخت نیازهای کاربران و مشتری راه دور برای دسترسی و همگامی.
۷٫ برگزاری جلسات طراحی اینترفیس با کاربر و مستند سازی طرح های اختصاصی سازی لازم ارزیابی محیط فنی فعلی، تهیه توصیه های خرید، ارتقای سیستم.
۸٫ تهیه و ارائه مستندات مربوط به حیطه پروژه، طرح نهایی پروژه و بودجه بندی، اخذ، تاییدیه و…

 

اختصاصی سازی و نمونه سازی

هدف این گام نصب نرم افزار و اختصاصی سازی آن برای هر دسته از نیازهای مشتری است. این مرحله شامل تست، انتقال داده ها و یکپارچه سازی با سایر سیستم ها نیز می باشد. نتایج این مرحله سیستم جامع CRM است که نیازهای سازمان را در حوزه کاری خود برآورده سازد. در این مرحله باید وظایف زیر برای مدیریت مشتری  انجام شود:

۱٫ استقرار سخت افزار، پایگاه داده ها.
۲٫ نصب نرم افزار و انجام تنظیمات ایمنی اولیه.
۳٫ تکمیل اختصاصی سازی اینترفیس با کاربر، جدول ها و جریان کاری پردازش.
۴٫ تهیه و تنظیم گزارشات و درخواست ها در صورت لزوم.
۵٫ اجرای هرگونه برنامه نویسی لازم جهت یک پارچه سازی با سیستم های قبلی برای مدیریت مشتری.
۶٫ تست برنامه کاربردی و اخذ تاییدیه مشتری و…

 

استقرار برنامه

در این مرحله برنامه کاربردی طراحی شده در محیط خود قرار گرفته، کاربران نهایی آموزش داده می شوند و تمام فرم های پذیرش نتایج کار تکمیل می شوند. در این مرحله وظایف زیر انجام می شود:

۱٫ ارائه آموزش به کاربر نهایی
۲٫ بازدید مجدد از روش های عملیاتی داخلی
۳٫ اجرای تست پذیرش کاربر، آزمایش در اتاق کنفرانس
۴٫ مدیریت مشتری با تصمیم گیری ادامه کار یا توقف و آماده شدن برای اتمام طرح
۵٫ تدوین طرح پشتیبانی و معرفی تیم و ساز و کارهای پشتیبانی
۶٫ اجرای کار انتقال و پاکسازی داده های نهایی و…

 

حسابرسی بعد از اجرا

حسابرسی معمولا دو تا سه ماه بعد از تاریخ شروع پروژه اجرا می شوند. در این مرحله باید وظایف زیر برآورده شوند:
۱٫ انجام حسابرسی استفاده از سیستم.
۲٫ شناسایی فرصت های توسعه بیشتر.

 

مدیریت ارتباط با مشتری

CRM چیست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به معنای ایجاد و حفظ ارتباط شخصی شده با مشتریان سود آور با استفاده مناسب و بهینه از تمامی امکانات، فناوری های اطلاعات و ارتباطات که موجود می باشد.

مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی جامع از کسب و کار و بازاریابی است که فناوری، فرآیندها و تمام فعالیت های کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می سازد.

 

CRM چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

استفاده از تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری به کسب و کارها کمک می کند. تا نسبت به رفتار مشتریان آگاهی یافته و عملیات تجاری را طوری تغییر بدهید تا در مسیر خدمت به مشتری قرار گیرد.

در واقع CRM به کسب و کارها کمک می کند که به ارزش مشتریانشان پی ببرند. و برای بهبود ارتباط با آنها سرمایه گذاری کنند.

هر چه شناخت بیشتری از مشتریان خود داشته باشید طبیعتا نسبت به نیازهایشان نیز پاسخگو تر خواهید بود.

برای سود آوری، باید به دنبال روابط بلند مدت و فروش های طولانی مدت بود و به فروش های مقطعی اکتفا نکرد.

مدیریت روابط با مشتریان عبارت است از : مجموعه گام‌هایی که به منظور ایجاد توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می شود.

روابط بلند مدت یعنی به فروش های مقطعی و تک محصولی اکتفا نکنیم و با ایجاد یک حس خوب و پیشنهاد محصولات متنوع، مشتری را با سازمان درگیر کنیم.

 

بخش های اصلی CRM چیست؟

یک مدیر CRM باید هم نقشه‌ها را بشناسد و هم از استراتژی‌ها و مصالحی ساخته شده اطلاعات داشته باشد. تا بتواند از CRM به عنوان ابزاری کارآمد در سازمان خود استفاده کند.

مصالحی که برای ساخت بنای CRM در سازمان مورد نیاز است. عبارتند از: مشتری، روابط، مدیریت می باشد.

مشتری (Customer): منظور از مشتری، مصرف کننده‌ نهایی است که در روابط ارزش آفرین، نقش حمایت کننده را دارا می باشد.

روابط (Relationship): منظور از روابط، ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمندتر از طریق ارتباطی یاد گیرنده می باشد.

مدیریت (Management): خلاقیت و هدایت یک فرآیند کسب و کار و مشتری مدار، و قراردادن مشتری در مرکز فرآیندها و تجارب سازمان به معنای مدیریت می باشد.

هدف CRM چیست؟

هدف در CRM، مدیریت بر روابط با مشتریان است و فرض بر آن است. که مشتریان نه فقط به دلیل محصول متمایز و منطبق با نیازهایشان بلکه به دلیل تعلق خاطر به روابطشان با عرضه کنندگان محصولات از یک سازمان خرید می کنند.

 

نگرش های مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

اگر تمام تعاریف CRM را بررسی کنیم. همه آنها از سه نگرش نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری نشات می گیرند.
۱ .گروهی CRM را استراتژی می دانند.

۲ .گروهی CRM را فرآیند می دانند.

۳ .گروهی CRM را سیستم اطلاعاتی و نرم افزار های یکپارچه سازی می دانند.

مدیریت و پیاده سازی دیتابیس در CRM سی آر ام

هماهنگی دیتابیس با اهداف مدیریت ارتباط با مشتری در CRM

مدیریت ارتباط با مشتری در CRM امری مهم است. ارتباط با مشتری و هماهنگ کردن دیتابیس در سی آر ام به مدیریت نیازمند است. مرحله انبار کردن داده ها در سی آر ام مهم است. و در جریان فرآیند های انتخاب و پیاده سازی فناوری باید مدیریت برقرار شود. باید بین اهدا پروژه و پیاده سازی CRM و فرآیند های سنتی مدیریت هماهنگی های لازم برقرار شود.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید. تا با مدیریت ارتباط با مشتری و یکپارچه سازی دیتابیس در سیستم سی آر ام آشنا شوید.

اهداف مدیریت ارتـباط با مشتری و هماهنگی دیتابیس

۱٫ شناسایی کارکردهای سود آور و بهره برداری از آنها.

۲٫ تعیین نرخ بازگشت سرمایه هر برنامه نرم افزاری (ROI)

۳٫ شناسایی کارکرد های هزینه زا و حذف یا انتقال آنها در صورت لزوم.

۴٫ اندازه گیری هزینه کلی مالکیت.

۵٫ ارائه گزارش های فصلی و سالیانه در مورد نتایج حاصل از سرمایه گذاری شرکت.

 

معیارهای پیاده سازی دیتابیس در CRM

کاهش هزینه: استفاده اثربخش از دارایی ها، کمک به افزایش درآمدها و نیز سودآوری کسب و کار.

شناسایی فرصت: تأمین منابع برنامه های سازمانی برای گسترش محصولات و بازارهای جدید.

حفظ مشتری: شناسایی مشتریان وفادار و برنامه حمایتی و تشویقی برای آنها با تخفیفات، جوایز و…

مدیریت کسب و کار: مقایسه عملکرد جاری با عملکرد دوره های زمانی متفاوت، مقایسه عملکرد سازمان با رقبا و مقایسه عملکرد جاری سازمان در مقایسه با اهداف، بودجه سازمان، سودآوری و هزینه.

تشخیص: ارزیابی مخارج صرف شده در مورد تبلیغات، خریدها، کاهش موقت قیمت ها، تخفیفات و .. به منظور افزایش سودآوری و تأمین منابع خطاهای سیستماتیک.

بازرسی تخلفات: تحلیل داده های سازمانی برای شناسایی تخلفات بالقوه با توجه به بازرسی های موفق گذشته.

 

طراحی ساختار دیتا بیس در مدیـریت ارتـباط با مشـتری در سی آر ام

بعد از شناسایی الزامات و نیازمندی های کسب و کار، بایستی ساختارو طرح کلی یک دیتابیس را مشخص کرد. در این مرحله فرآیندهای چندگانه برای تعیین ساختار دیتابیس طی می شود تا در نهایت طرح جامعی ایجاد شود. تصمیمات عمده ای که در این مرحله گرفته می شود شامل موارد زیر است:

موقعیت و ترکیب دیتابیس

منبع داده ها، یکپارچگی داده ها، قواعد تجاری

مدیریت دیتابیس، نیازمندی ها و الزامات مربوط به سخت افزار و نرم افزار و…

ابزارهای کارکردی، روش های دسترسی و انواع کارکردها

مدل سازی ریاضی

 

 

پیاده سـازی دیتـا بیس در ارتباط با مشتری

مدیریت بهتر در دیتابیس باعث سود دهی بیشتر در سازمان می شود. این امر در کاهش هزینه ها مهم است. مدیریت ارتباط با مشتری نیازمند موارد مهمی است. این موارد عبارتند از:

 

مخزن اطلاعات مشتری

ابزارهای تحلیلی

ارتباط با سیستم های عملیاتی

سیستم تعامل با محوریت مشتری

کارکنان موردنیاز جهت مدیریت پیاده سازی دیتابیس

 

بسیاری از سازمان های بزرگ اقدام به پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری کرده اند. ممکن است هفت خطا در توسعه دیتابیس ایجاد شود.

این هفت خطا عبارتند از:

۱٫ عدم جامعیت تحلیل ها

۲٫ بروز اختلاف مابین گروه IT و کاربران تجاری

۳٫برآورده نشدن اهداف سازمان در کوتاه مدت

۴٫ اتکا به نرم افزار و سخت افزارهایی که تایید نشده اند.

۵٫ تاکید بیش از حد به بهینه کاوی و ارزیابی قیمت و عملکرد.

۶٫ برنامه های آموزشی نادرست.

۷٫ نبود ابزار های مهم در دیتابیس.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا شما هم از سیستم CRM استفاده می کنید؟ از ویژگی های بی نظیر سی آر ام اطلاعاتی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مدیریت در کسب و کار

اصول CRM و حفظ مشتریان در سیستم سی آر ام

اصول CRM چیست؟

اصول CRM‌ و نکات مهم و ارزشمند سی آر ام که دانستن این نکات و اصول کمک زیادی به سازمان ها می کند. و موجب موفقیت و حفظ مشتریان در سازمان ها می شود. اصول CRM سی آرام  یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کلان برای تمام کسب و کار ها است.

هدف سی آر ام بهینه کردن سود و درآمد و همچنین رضایت مشتریان می باشد. در واقع مهمترین محور در سیستم سی آر ام مشتری می باشد. و همه چیز طبق نیاز و خواسته های مشتریان است.

سازمان ها هم همواره در تلاشند تا رضایت مشتریان را جلب کنند و میزان سود و درآمد خود را افزایش دهند در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا با اصول و نحوه راه اندازی  CRM‌ آشنا شوید.

 

مهم ترین نکات در  CRM

تعریف صریح مشکل سازمان، فواید موردنظر و ابزارهای سنجش آنها.

انتخاب حامیان.

داشتن تصویر کل کار در ذهن.

تاکید بر فرآیندهای کاری بیش از فناوری.

اجرای مدیریت تغییر در CRM

گرد هم آوردن گروه.

انتخاب شرکای واقعی در CRM

انتخاب متدولوژی صحیح.

طراحی اینتر فیس با کاربر نهایی.

آموزش کارکنان.

 

نرم افزارهای CRM

 

علت شکست پروژه های CRM

نرخ شکست CRM خیلی بالا می باشد. آمار ۷۰-۶۰ درصدی شکست پروژه های CRM هنوز نتوانسته جلوی سازمان ها را برای پیاده سازی این سیستم سودمند بگیرد.

تجربه نشان داده که همه پروژه های موفق شبیه به هم بوده اند. ولی پروژه های شکست خورده هر کدام منحصر به فرد بودند. و نمی توان علت شکست آن ها را به یک مورد خاص نسبت داد.

موفقیت پروژه های CRM نیازمند برآورده شدن تمام شروط و رعایت اصول مهم در CRM است. اما رعایت نکردن هر کدام از شروط موفقیت، باعث شکست پروژه ها می شود.

 

متداول ترین اشتباهات در CRM

فقدان ضمانت اجرایی

فقدان چشم انداز روشن

ارتباطات ضعیف یک اشتباه رایج در CRM

تعریف ضعیف فرآیندهای کاری سازمان

مدیریت ضعیف تغییر یک اشتباه متداول در CRM

نبودن حیطه اجرای صریح

برنامه ضعیف آموزشی

 

 

اشتباهات تاکتیکی سازمان ها

به دلایل سازمانی، اشتباهات معمول تاکتیکی در CRM  به سه گروه اصلی : اشتباه افراد، فرآیند و محصولات تقسیم می شوند.

 

اشتباهات افراد

این دسته از اشتباهات به دلیل اینکه حداقل کنترل را می توان بر روی کارکنان اعمال کرد. غیرقابل پیش بینی می باشد. در صورت رعایت نکردن اصول CRM  این اشتباهات فردی رخ می دهد. نمونه ای از این اشتباهات عبارتند از:

فقدان مهارت مدیریتی و رهبری

انگیزش ضعیف تیم پروژه

اشتباهی رایج در CRM  انتخاب کارکنان ضعیف یا نامناسب پروژه

کارکنان سرسخت یا خیانت پیشه

قهرمانان برتر و تک رو

یکی دیگر از اشتباهات رایج در CRM انجام دادن اقدامات دیر هنگام

ناسازگاری اعضای تیم و مشتریان

انتظارات اداره نشده سرویس گیرندگان

عدم جمع آوری نقطه نظرات کاربران

 

 

خطای فرآیند

بخش اول

زمان بندی غیر واقعی

یکی از اشتباهات رایج فرآیندی در CRM  زمان بندی خوش بینانه بر اساس برآورد زمانی غیر واقعی وظایف و فعالیت های پروژه، فشار بسیاری را بر تمام اعضای گروه پروژه وارد کرده و به روحیه آنها آسیب می زند.

 

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک یک فرآیند مستمر و ثابت است. و باید در تمام چرخه حیات پروژه اجرا شود.  مدیریت یکی از اصول مهم در CRM‌می باشد. عدم اعمال مدیریت ریسک و فعالیت های تخفیف دهنده یکی از متداول ترین اشتباهاتی است. که به شکست پروژه کمک می کند.

 

عدم درک نیازمندی ها

عدم درک نیازمندی های کلیدی یا حذف آنها در CRM معمولا به خاطر ارتباطات و مستندات ضعیف صورت می گیرد.

 

ابزارهای طرف قرارداد

دیگر اشتباه رایج در CRM زمانی است که منابع داخلی موجود نباشد. از طرف های قرارداد برای بخش های مختلف پروژه استفاده می شود. گاهی این مشکل موجب پیچیدگی بیشتر چالش های مدیریت پروژه می شود.

 

کوتاه کردن زمان طراحی

مراحل طراحی پروژه عموماً موجب حذف یا کاهش فعالیت ها می شود. سرعت در نتایج طراحی با کیفیت ضعیف که به طور کافی دوره های جایگزین را تجزیه و تحلیل نکرده است. تحقیقات لازم را به تحلیل می برد. نمونه علائم طراحی ضعیف عبارت است از: وجود عدم توافق در گروه، فقدان اطلاعات برای تصمیم گیری، فقدان اطلاعات در مورد گزینه ها می باشد.

 

کنترل ضعیف مدیریت

بسیاری از پروژه ها که بدون هیچ گونه پایه مدیریتی شروع می شوند. اشتباهی رایج در CRM می باشد.

 

بخش دوم

بدون داشتن کنترل های اساسی چون برنامه زمانی، طرح پروژه و متدولوژی لازم، پیشرفت کار پروژه نمی تواند به طور صحیح اندازه گیری شود.

تلاقی متوالی یا پیش از موعد

برنامه ریزی جبران تأخیرات و…

تست و تضمین کیفیت ضعیف

کنار گذاشتن برنامه

فشار زمان

کوتاه کردن یا حذف فعالیت های کلیدی

 

محصولات

سفارشی سازی بیش از حد محصول: سفارشی سازی محصول بر هدف خرید محصول استاندارد ارائه شده غلبه دارد که از ساده نگه داشتن فواید کاری مشخصی ایجاد می شود.

این فواید عبارتند از: بازده سریعتر، سرمایه گذاری، هزینه کمتر، سیکل پروژه، تحقیق سریع تر می باشد.

فواید عملیاتی مسیر اجرای پروژه شامل موارد زیر می باشد:

برای ارتقای آینده سیستم محصول آسان تر می شود.

تحویل کل کار به صورت یک جا

فرآیند های سریع بدون اتلاف وقت

نیازمندی های بی چون و چرای محصول

نیازمندی های بدون اتلاف وقت محصول مانند فرآیندهای بی چون و چرای، فرآیند باید براساس عوامل حیاتی موفقیت پروژه و نیز عملیات مدیریت باشد.

 

کلام آخر

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا شما با اصول CRM آشنایی دارید؟ ایا از اهمیت سی آر ام در کسب و کار خود آشنایی دارید؟ و یا از سیستم سی آر ام در کسب و کار خود استفاده می کنید؟  نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مدیریت ارتباط با مشتری