برنامه بازاریابی CRM و اهمیت پایگاه داده و انبار داده در سی آر ام
اهمیت پایگاه داده و دیتابیس در برنامه های بازاریابی سی آر ام بسیار مهم و پر کاربرد است. در واحد بازاریابی سازمان ها فعالیت هایی مثل بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی و ارتباطات فروشندگان با مشتریان هنگام فروش محصول انجام می شود.
پایگاه داده و دیتابیس CRM نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند. زیرا با استفاده از آنها می توان سوابق فروش، ویژگی جمعیت شناختی و نمودارهای روانشناسی مشتریان را ارزیابی نموده و بازار هدف را بخش بندی کرد.
بدون داشتن اطلاعات کاملی از مشتریان بالقوه و فعلی نمی توان هیچ کدام از این فعالیت ها را انجام داد. ضمن اینکه امکان تشخیص اینکه آیا فردی به بازار هدف شرکت تعلق دارد یا خیر وجود ندارد.
در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید. تا با برنامه های بازاریابی CRM و همیت پایگاه داده و دیتابیس در سسیتم سی آر ام آشنا شوید.
بخوانید: مدیریت فروش در CRM
کاربردهای اصلی دیتا بیس در سی آر ام چیست؟
دیتابیس برای کسب و کارهای مختلف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به قابلیت سازمان ها در مدیریت روابط مشتریان مربوط می شود. کاربردهای دیتابیس در CRM عبارتند از:
افزایش سرعت و انعطاف پذیری در تحلیل کسب و کار.
پایه ریزی برای یکپارچه سازی و دسترسی به داده ها.
بهبود یا بازآفرینی فرایندهای کسب و کار
ایجاد درک روشنی از رفتار مشتری در سی آر ام
ایجاد یک پایگاه داده فرآیندی پیچیده در سیستم CRM است. علاوه بر برخورداری از یک برنامه دقیق پروژه نیازمند به کارگیری منابع دانش هم از داخل و خارج سازمان است. این منابع عبارتند از:
تعهد مدیریت
همکاری واحدهای فناوری اطلاعات و کسب و کار برای پاسخ به سوالات تجاری مهم
فناوری، پایگاه داده، سخت افزار و نرم افزار مناسب
خدمات کارشناسی و مشاوره
بخوانید: ویژگی های نرم افزار CRM
شرایط پایگاه داده CRM
اطلاعات مفید دیتابیس با بررسی به دست می آید.
این شرایط عبارتند از:
پشتیبانی پایگاه داده
دسترسی کاربران به اطلاعات
جمع بندی پایگاه داده
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظر شما در مور سیستم CRM چیست؟ آیا از این سیستم استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.