کابل و انواع کابل ها

کابل Cabling و معرفی مزایا و معایب آنها

  در شبکه های محلی از کابل بعنوان محیط انتقال و بمنظور ارسال اطلاعات استفاده می گردد. ازچندین نوع کابل در شبکه های محلی استفاده می گردد.  در برخی موارد ممکن است در یک شبکه  صرفا” از یک نوع کابل استفاده و یا با توجه به شرایط موجود از چندین نوع کابل استفاده گردد. نوع کابل انتخاب شده برای یک شبکه به عوامل متفاوتی نظیر : توپولوژی شبکه، پروتکل و اندازه  شبکه بستگی خواهد داشت . آگاهی از خصایص و ویژگی های متفاوت هر یک از کابل ها و تاثیر هر یک از آنها بر سایر ویژگی های شبکه،  بمنظور طراحی و پیاده سازی یک شبکه موفق بسیار لازم است .
LAN ها با بکار گیری یکی از انواع کابل می توانند به هم متصل شوند.هر نوع کابل مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سه نوع اصلی کابل عبارتند از : Cabl کواکسیال، کابل زوج به هم تابیده و فیبر نوری.

Coaxial Cable

یکی از مهمترین محیط های انتقال در مخابرات Coaxial Cable و یا هم محور می باشد . این نوع کابلها از سال ۱۹۳۶ برای انتقال اخبار و اطلاعات در دنیار به کار گرفته شده اند. در این نوع کابل‌ها، دو سیم تشکیل دهنده یک زوج ، از حالت متقارن خارج شده و هر زوج از یک سیم در مغز و یک لایه مسی بافته شده در اطراف آن تشکیل می گردد. در نوع دیگر کابل های کواکسیال ، به جای لایه مسی بافته شده ، از تیوپ مسی استوانه ای استفاده می شود. ماده ای پلاستیکی این دو هادی را از یکدیگر جدا می کند. ماده پلاستیکی ممکن است بصورت دیسکهای پلاستیکی یا شیشه ای در فواصل مختلف استفاده و مانع از تماس دو هادی با یکدیگر شود و یا ممکن است دو هادی در تمام طول کابل بوسیله مواد پلاستیکی از یکدیگر جدا گردند.

کابل کواکسیکال

کابل کواکسیکال

 

مزایای کابل های کواکسیال :

-قابلیت اعتماد بالا
– ظرفیت بالای انتقال ، حداکثر پهنای باند ۳۰۰ مگاهرتز
– دوام و پایداری خوب
– پایطن بودن مخارج نگهداری
– قابل استفاده در سیستم های آنالوگ و دیجیتال
– هزینه پائین در زمان توسعه
– پهنای باند نسبتا” وسیع که مورد استفاده اکثر سرویس های مخابراتی از جمله تله کنفرانس صوتی و تصویری است .

معایب کابل های کواکسیال :

– مخارج بالای نصب
– نصب مشکل تر نسبت به کابل های بهم تابیده
– محدودیت فاصله
– نیاز به استفاده از عناصر خاص برای انشعابات

BNC :

از کانکتورهای BNC(Bayone -Neill – Concelman) بهمراه کابل های کواکسیال استفاده میگردد. اغلب کارت های شبکه دارای کانکتورهای لازم در این خصوص می باشند.

کانکتور BNC

از کانکتورهای BNC(Bayone -Neill – Concelman) بهمراه کابلهای کواکسیال استفاده میگردد.

فیبر نوری:

یکی از جدیدترین محیط های انتقال در شبکه های کامپیوتری ، فیبر نوری است . فیبر نوری از یک میله استوانه ای که هسته نامیده می شود و جنس آن از سیلیکات است تشکیل می گردد. شعاع استوانه بین دو تا سه میکرون است . روی هسته ، استوانه دیگری ( از همان جنس هسته ) که غلاف نامیده می شود ، استقرار می یابد. ضریب شکست هسته را با M1 و ضریب شکست غلاف را با M2 نشان داده و همواره M1>M2 است . در این نوع فیبرها ، نور در اثر انعکاسات کلی در فصل مشترک هسته و غلاف ، انتشار پیدا خواهد کرد. منابع نوری در این نوع کابل ها ، دیود لیزری و یا دیودهای ساطع کننده نور می باشند.منابع فوق ، سیگنال های الکتریکی را به نور تبدیل می نمایند.

فیبر نوری

فیبر نوری از یک میله استوانه ای که هسته نامیده می شود و جنس آن از سیلیکات است تشکیل می گردد.

امروزه از فیبر نوری در موارد متفاوتی نظیر: شبکه های تلفن شهری و بین شهری ، شبکه های کامپیوتری و اینترنت استفاده بعمل می آید. فیبرنوری رشته ای از تارهای شیشه ای بوده که هر یک از تارها دارای ضخامتی معادل تار موی انسان را داشته و از آنان برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.

کابل STP چیست؟

کابل STP

کابل STP زوج به هم تابیده پوشش دار است .تفاوت این کابل با کابل UTP در این است که STP از یک پوشش حفاظتی با کیفیت بسیار عالی استفاده می کند .بنابراین این کابل کمتر در معرض تداخلات الکتریکی قرار می گیرد و سرعت های بالاتر در مسیرهای طولانی تر از UTP را پشتیبانی می کند . برای درک بهتر انواع کابل و اینکه چه موقع از هر کدام استفاده کنیم یک مثال در زیر آورده شده :

مثال کابل STP

مثال برای کابل STP: یک شرکت دارای سه ساختمان یک اندازه می باشد . هر کدام از این ساختمان ها ۴ طبقه دارند .اندازه هر ساختمان تقریبا ۲۰۰*۱۰۰ متر می باشد این شرکت به پهنای باند بالا و سرعت شبکه ۱۰۰Mbps نیاز دارد .
در نزدیکی این ساختمان ها یک ایستگاه رادیویی قرار دارد که سبب تداخلاتی روی همه وسایل و سیگنالها الکتریکی محیط می شود . یکی از راه حلهای این مشکل در زیر آورده شده است:

۱ – ساختمان ها باید با کابل فیبر نوری به هم متصل شوند .
۲ – در طبقه بالایی هر ساختمان روتری قرار داده شود تا کابل های فیبر نوری را به هم متصل کند .
۳ – در هر طبقه از ساختمان ها باید یک سوئیچ قرار دهیم که به روتر طبقه چهارم متصل شود .
۴ – در هر طبقه برای حذف تداخلات فرکانسهای رادیویی (RFI) که توسط ایستگاه رادیویی تولید می شود ، از کابل STP استفاده می کنیم .برای اتصال سوئیچ ها به روتر نیز از همین کابل استفاده می کنیم.

مبانی فیبر نوری

مبانی فیبر نوری

فیبر نوری ، رشته ای از تارهای بسیار نازک شیشه ای بوده که قطر هر یک از تارها نظیر قطر یک تار موی انسان است . تارهای فوق در کلاف هائی سازماندهی و کابل های نوری را بوجود می آورند. از فیبر نوری بمنظور ارسال سیگنال های نوری در مسافت های طولانی استفاده می شود.

یک فیبر نوری از سه بخش متفاوت تشکیل شده است :

– هسته (Core) . هسته نازک شیشه ای در مرکز فیبر که سیگنال های نوری در آن حرکت می نمایند.

– روکش (Cladding) . بخش خارجی فیبر بوده که دورتادور هسته را احاطه کرده و باعث برگشت نور منعکس شده به هسته می گردد.

– بافر رویه (Buffer Coating) . روکش پلاستیکی که باعث حفاظت فیبر در مقابل رطوبت و سایر موارد آسیب پذیر ، است .

 

صدها و هزاران نمونه از رشته های نوری فوق در دسته هائی سازماندهی شده و کابل های نوری را بوجود می آورند. هر یک از کلاف های فیبر نوری توسط یک روکش هائی با نام Jacket محافظت می گردند.

فیبرهای نوری در دو گروه عمده ارائه می گردند:

– فیبرهای تک حالته (Single-Mode) . بمنظور ارسال یک سیگنال در هر فیبر استفاده می شود( نظیر : تلفن )

– فیبرهای چندحالته (Multi-Mode) . بمنظور ارسال چندین سیگنال در یک فیبر استفاده می شود( نظیر : شبکه های کامپیوتری)

فیبرهای تک حالته دارای یک هسته کوچک ( تقریبا” ۹ میکرون قطر ) بوده و قادر به ارسال نور لیزری مادون قرمز ( طول موج از ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ نانومتر) می باشند. فیبرهای چند حالته دارای هسته بزرگتر (تقریبا” ۵ / ۶۲ میکرون قطر ) و قادر به ارسال نورمادون قرمز از طریق LED می باشند.

 

 ارسال نور در فیبر نوری :

فرض کنید ، قصد داشته باشیم با استفاده از یک چراغ قوه یک راهروی بزرگ و مستقیم را روشن نمائیم . همزمان با روشن نمودن چراغ قوه ، نور مربوطه در طول مسیر مسفقیم راهرو تابانده شده و آن را روشن خواهد کرد. با توجه به عدم وجود خم و یا پیچ در راهرو در رابطه با تابش نور چراغ قوه مشکلی وجود نداشته و چراغ قوه می تواند ( با توجه به نوع آن ) محدوده مورد نظر را روشن کرد. در صورتیکه راهروی فوق دارای خم و یا پیچ باشد ، با چه مشکلی برخورد خواهیم کرد؟

در این حالت می توان از یک آیینه در محل پیچ راهرو استفاده تا باعث انعکاس نور از زاویه مربوطه گردد.در صورتیکه راهروی فوق دارای پیچ های زیادی باشد ، چه کار بایست کرد؟ در چنین حالتی در تمام طول مسیر دیوار راهروی مورد نظر ، می بایست از آیینه استفاده کرد. بدین ترتیب نور تابانده شده توسط چراغ قوه (با یک زاویه خاص) از نقطه ای به نقطه ای دیگر حرکت کرده ( جهش کرده و طول مسیر راهرو را طی خواهد کرد). عملیات فوق مشابه آنچیزی است که در فیبر نوری انجام می گیرد.

 

نور، در کابل فیبر نوری از طریق هسته (نظیر راهروی مثال ارائه شده ) و توسط جهش های پیوسته با توجه به سطح آبکاری شده ( Cladding) ( مشابه دیوارهای شیشه ای مثال ارائه شده ) حرکت می کند.(مجموع انعکاس داخلی ) . با توجه به اینکه سطح آبکاری شده ، قادر به جذب نور موجود در هسته نمی باشد ، نور قادر به حرکت در مسافت های طولانی می باشد. برخی از سیگنا ل های نوری بدلیل عدم خلوص شیشه موجود ، ممکن است دچار نوعی تضعیف در طول هسته گردند. میزان تضعیف سیگنال نوری به درجه خلوص شیشه و طول موج نور انتقالی دارد. ( مثلا” موج با طول ۸۵۰ نانومتر بین ۶۰ تا ۷۵ درصد در هر کیلومتر ، موج با طول ۱۳۰۰ نانومتر بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در هر کیلومتر ، موج با طول ۱۵۵۰ نانومتر بیش از ۵۰ درصد در هر کیلومتر)

 

 سیستم رله فیبر نوری :

بمنظور آگاهی از نحوه استفاده فیبر نوری در سیستم های مخابراتی ، مثالی را دنبال خواهیم کرد که مربوط به یک فیلم سینمائی و یا مستند در رابطه با جنگ جهانی دوم است . در فیلم فوق دو ناوگان دریائی که بر روی سطح دریا در حال حرکت می باشند ، نیاز به برقراری ارتباط با یکدیگر در یک وضعیت کاملا” بحرانی و توفانی را دارند. یکی از ناوها قصد ارسال پیام برای ناو دیگر را دارد.کاپیتان ناو فوق پیامی برای یک ملوان که بر روی عرشه کشتی مستقر است ، ارسال می دارد. ملوان فوق پیام دریافتی را به مجموعه ای از کدهای مورس ( نقطه و فاصله ) ترجمه می نماید. در ادامه ملوان مورد نظر با استفاده از یک نورافکن اقدام به ارسال پیام برای ناو دیگر می نماید. یک ملوان بر روی عرشه کشتی دوم ، کدهای مورس ارسالی را مشاهده می نماید. در ادامه ملوان فوق کدهای فوق را به یک زبان خاص ( مثلا” انگلیسی ) تبدیل و آنها را برای کاپیتان ناو ارسال می دارد. فرض کنید فاصله دو ناو فوق از یکدیگر بسار زیاد ( هزاران مایل ) بوده و بمنظور برقرای ارتباط بین آنها از یک سیتستم مخابراتی مبتنی بر فیبر نوری استفاده گردد.

سیستم رله فیبر نوری از عناصر زیر تشکیل شده است :

– فرستنده . مسئول تولید و رمزنگاری سیگنال های نوری است .

– فیبر نوری مدیریت سیکنال های نوری در یک مسافت را برعهده می گیرد.

– بازیاب نوری . بمنظور تقویت سیگنا ل های نوری در مسافت های طولانی استفاده می گردد.

– دریافت کننده نوری . سیگنا ل های نوری را دریافت و رمزگشائی می نماید.

در ادامه به بررسی هر یک از عناصر فوق خواهیم پرداخت .

 

فرستنده :

وظیفه فرستنده، مشابه نقش ملوان بر روی عرشه کشتی ناو فرستنده پیام است . فرستنده #سیگنال-های_نوری را دریافت و دستگاه نوری را بمنظور روشن و خاموش شدن در یک دنباله مناسب ( حرکت منسجم) هدایت می نماید. فرستنده ، از لحاظ فیزیکی در مجاورت فیبر نوری قرار داشته و ممکن است دارای یک لنز بمنظور تمرکز نور در فیبر باشد. لیزرها دارای توان بمراتب بیشتری نسبت به LED می باشند. قیمت آنها نیز در مقایسه با LED بمراتب بیشتر است . متداولترین طول موج سیگنا ل های نوری ، ۸۵۰ نانومتر ، ۱۳۰۰ نانومتر و ۱۵۵۰ نانومتر است .

 

بازیاب ( تقویت کننده ) نوری :

همانگونه که قبلا” اشاره گردید ، برخی از سیگنال ها در مواردیکه مسافت ارسال اطلاعات طولانی بوده ( بیش از یک کیلومتر ) و یا از مواد خالص برای تهیه فیبر نوری ( شیشه ) استفاده نشده باشد، تضعیف و از بین خواهند رفت . در چنین مواردی و بمنظور تقویت ( بالا بردن ) سیگنال های نوری تضعیف شده از یک یا چندین ” تقویت کننده نوری ” استفاده می گردد. تقویت کننده نوری از فیبرهای نوری متععدد بهمراه یک روکش خاص (doping) تشکیل می گردند. بخش دوپینگ با استفاده از یک لیزر پمپ می گردد . زمانیکه سیگنال تضعیف شده به روکش دوپینگی می رسد ، انرژی ماحصل از لیزر باعث می گردد که مولکول های دوپینگ شده، به لیزر تبدیل می گردند. مولکول های دوپینگ شده در ادامه باعث انعکاس یک سیگنال نوری جدید و قویتر با همان خصایص سیگنال ورودی تضعیف شده ، خواهند بود.( تقویت کننده لیزری)

 

دریافت کننده نوری :

وظیفه دریافت کننده ، مشابه نقش ملوان بر روی عرشه کشتی ناو دریافت کننده پیام است. دستگاه فوق سیگنال های دیجیتالی نوری را اخذ و پس از رمزگشائی، سیگنال های الکتریکی را برای سایر استفاده کنندگان ( کامپیوتر ، تلفن و … ) ارسال می نماید. دریافت کننده بمنظور تشخیص نور از یک “#فتوسل” و یا “#فتودیود” استفاده می کند.

 

مزایای فیبر نوری :

فیبر نوری در مقایسه با سیم های مسی دارای مزایای زیر است :

– ارزانتر. هزینه چندین کیلومتر کابل نوری نسبت به سیم های مسی کمتر است .

– نازک تر. قطر فیبرهای نوری بمراتب کمتر از سیم های مسی است .

– ظرفیت بالاا. پهنای باند فیبر نوری بمنظور ارسال اطلاعات بمراتب بیشتر از سیم مسی است .

– تضعیف ناچیز. تضعیف سیگنال در فیبر نوری بمراتب کمتر از سیم مسی است .

– سیگنال های نوری . برخلاف سیگنال های الکتریکی در یک سیم مسی ، سیگنال های نوری در یک فیبر تاثیری بر فیبر دیگر نخواهند داشت .

– مصرف برق پایین . با توجه به سیگنال ها در فیبر نوری کمتر ضعیف می گردند ، بنابراین می توان از فرستنده هائی با میزان برق مصرفی پایین نسبت به فرستنده های الکتریکی که از ولتاژ بالائی استفاده می نمایند ، استفاده کرد.

– سیگنال های دیجیتال . فیبر نوری مناسب بمنظور انتقال اطلاعات دیجیتالی است .

– غیر اشتعال زا . با توجه به عدم وجود الکتریسیته ، امکان بروز آتش سوزی وجود نخواهد داشت .

– سبک وزن . وزن یک کابل فیبر نوری بمراتب کمتر از کابل مسی (قابل مقایسه) است.

– انعطاف پذیر . با توجه به انعظاف پذیری فیبر نوری و قابلیت ارسال و دریافت نور از آنان، در موارد متفاوت نظیر دوربین های دیجیتال با موارد کاربردی خاص مانند : عکس برداری پزشکی ، لوله کشی و …استفاده می گردد.

با توجه به مزایای فراوان فیبر نوری ، امروزه از این نوع کابل ها در موارد متفاوتی استفاده می شود. اکثر شبکه های کامپیوتری و یا مخابرات ازراه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می نمایند.
دو حادثه الکتریکی می تواند شبکه را قطع کند : cross-talk و نویزهای الکتریکی خارجی.

Cross-talk توسط فیلدهای الکتریکی در وایرهای مجاور که شامل سیگنالهای false هستند، تولید می شود. نویزهای الکتریکی از لامپها ، موتورها و سیستم های رادیویی و منابع دیگر می آید .فیبر نوری در مقابل این نویز ها و تداخلات ایمن است .

معایب فیبر نوری :

– براحتی شکسته شده و می بایست دارای یک پوشش مناسب باشند. مسئله فوق با ظهور فیبر های تمام پلاستیکی و پلاستیکی / شیشه ای کاهش پیدا کرده است .
– اتصال دو بخش از فیبر یا اتصال یک منبع نور به فیبر ، فرآیند دشواری است . در چنین حالتی می توان از فیبرهای ضخیم تر استفاده کرد اما این مسئله باعث تلفات زیاد و کم شدن پهنای باند می گردد.
– از اتصالات T شکل در فیبر نوری نمی توان جهت گرفتن انشهاب استفاده نمود. در چنین حالتی فیبر می بایست بریده شده و یک Detector اضافه گردد. دستگاه فوفق می بایست قادر به دریافت و تکرار سیگنال را داشته باشد.
– تقویت سیگنال نوری یکی از مشکلات اساسی در زمینه فیبر نوری است . برای تقویت سیگنال می بایست سیگنال های توری به سیگنال های الکتریکی تبدیل ، تقویت و مجددا” به علائم نوری تبدیل شوند.

 

اتصال دهنده های فیبر نوری:SC,ST

 

کابل فیبر نوری با انواع مختلفی از کانکتورها می تواند کار کند، اما دو نوع معروفتر این کانکتورها یعنی ST(straight-tip) وSC(Subscriber) بیشتر موردتوجه قرار دارند. کانکتور ST برپایه BNC است با این تفاوت که بجای کابل مسی از فیبر نوری استفاده می شود. SC مربعی است و تا اندازه ای بهRj45 شباهت دارد.
کابل فیبر نوری بدون توجه به نوع کانکتور در سرعتهای مشابه عمل میکند.

آشنایی با کابل UTP

کابل UTP

 اگر از تلفن استفاده کرده باشید، کابل زوج به هم تابیده بدون پوشش برای شما آشناست – کابل (Unshielded Twisted pair )UTP متداولترین نوع کابلی که در انتقال اطلاعات استفاده می گردد ، کابل های بهم تابیده می باشند. این نوع کابل ها دارای دو رشته سیم به هم پیچیده بوده که هر دو نسبت زمین  دارای یک امپدانش یکسان می باشند. بدین ترتیب امکان تاثیر پذیری این نوع کابل ها از کابل های مجاور و یا سایر منابع خارجی کاهش خواهد یافت . کابل های بهم تابیده دارای دو مدل متفاوت : Shielded (روکش دار ) و Unshielded (بدون روکش ) می باشند. کابل UTP نسبت به کابل STP بمراتب متداول تر بوده و در اکثر شبکه های محلی استفاده می گردد.کیفیت کابل های UTP متغیر بوده و از کابل های معمولی استفاده شده برای تلفن تا کابل های با سرعت بالا را شامل می گردد. کابل دارای چهار زوج  سیم بوده  و درون یک روکش قرار می گیرند.  هر زوج  با تعداد مشخصی پیچ تابانده شده ( در واحد اینچ ) تا تاثیر پذیری آن از سایر زوج ها و یاسایر دستگاههای الکتریکی  کاهش یابد.

 کابل های UTP دارای استانداردهای متعددی بوده که در گروههای  (Categories) متفاوت  زیر تقسیم شده اند:

 Type کاربرد
Cat 1 فقط صوت ( کابل های تلفن )
Cat 2 داده  با سرعت ۴ مگابیت در ثانیه
Cat 3 داده با سرعت ۱۰ مگابیت در ثانیه
Cat 4 داده با سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه
Cat 5 داده با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه

CAT3 :

Cat3 یک درجه از کابل است که در #شبکه_بندی استفاده می شود ،اما cat5 بهتر از این نوع می باشد. نکته کلیدی درباره cat3 این است که این کابل هم اکنون در بیشتر ساختمانهای اداری و منازل وجود دارد .cat3 ،کابلvoice-grade است که در شبکه های تلفن از آن استفاده می شود.این کابل در شبکه هایی با حداکثر سرعت ۱۰Mbps استفاده می شود.

 

CAT5 :

    بیشتر کابلهای utp  در شبکه های امروزی cat5  است.این کابل می تواند در شبکه هایی با حداکثر سرعت ۱۰۰Mbps بکار گرفته شود.

CAT6 و CAT7 :

    امروزه انواع دیگری از کابل ها نیز موجود هستند که در با نام CAT6 و CAT7  دسته بندی می شوند. دوام این نوع کابلها نسب به انواع دیگر بالاتر بوده و برای سرعت های بالاتر از ۱۰۰Mbps بکار گرفته می شود.

 

مزایای کابل های بهم تابیده کابل UTP :

 سادگی و نصب آسان

 انعطاف پذیری مناسب

 دارای وزن کم بوده و براحتی بهم تابیده می گردند.

 

معایب کابل های بهم تابیده :

 تضعیف فرکانس

 بدون استفاده از تکرارکننده ها ، قادر به حمل سیگنال در مسافت های طولانی نمی باشند.

 پایین بودن پهنای باند

 بدلیل پذیرش پارازیت در محیط های الکتریکی سنگین بخدمت گرفته  نمی شوند.

پیچیدگی بین وایرها به پوشش کابل برای جلوگیری از تداخلات الکترومغناطیسی کمک می کند.

کابل UTP  از اتصال دهنده های پلاستیکی به نام RJ45  استفاده می کند.این اتصال دهنده ها شبیه اتصال دهنده های تلفن می باشند با این تفاوت که در عوض ۴ وایری که در سیستم تلفن دیده می شود ،RJ45  شبکه شامل ۸ اتصال می باشد .

نصب  کابل UTP  راحت تر از کواکسیال است زیرا به راحتی می توانید آن را در گوشه ها استفاده کنید .زوج به هم تابیده در مقابل نویزها از کواکسیال حساس تر است و در محیطهایی شامل وسایل بزرگ الکتریکی و الکترونیکی نباید استفاده شود .

کانکتور استاندارد برای کابل های UTP  ، از نوع  RJ-45 می باشد. کانکتور فوق شباهت زیادی به کانکتورهای تلفن (RJ-11) دارد. هر یک از پین های کانکتور فوق می بایست بدرستی پیکربندی  گردند. (RJ:Registered Jack)

بهترین روش‌های SEO برای افزایش فروش چیست؟

روش‌های برتر SEO برای افزایش فروش در تجارت الکترونیک سال ۲۰۲۰

 بهترین روش SEO ( روش‌های برتر SEO ) چیست: این روزها شاهد رونق خرید آنلاین هستیم که به سرعت در حال افزایش است. فروش خرده فروشی تجارت الکترونیکی از ۲٫۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فراتر رفته است. بازار خرید آنلاین در سال های آینده نیز رو به افزایش خواهد بود.
شما فرصت های بی شماری برای جلب و کسب سود دارید ، اما به دلیل استحکام محبوبیت تجارت الکترونیکی ، بسیاری از مشاغل مدام در صحنه فروش ظاهر می شوند و رقابت را افزایش می دهند. بهترین کار این است که یک حضور آنلاین منحصر به فرد ایجاد کنید تا از رقابت دور شوید و کاربران را برای افزایش فروش جذب کنید.
بهینه سازی موتور جستجو تنها راه برای کسب و کار آنلاین است ، و شما باید روش‌های SEO را در نظر بگیرید تا فروش خود را سر به فلک بکشانید.
حال بیایید در مورد روش‌های برتر SEO در تجارت الکترونیکی برای رونق بخشیدن به فروش در سال ۲۰۲۰ بحث کنیم.

یکی از روش‌های برتر SEO تحقیق مناسب درباره کلمات کلیدی است

شناخت بازار و مخاطبان بالقوه شما برای افزایش فروش محصول شما الزامی است. بهترین کار این است که با تحقیق و تجزیه و تحلیل موثر کلمات کلیدی در مورد ویژگی خاص خود و شخصیت خریدارتان تحقیق کنید. ابزار تحقیق بسیاری برای کلمات کلیدی در دسترس است که می تواند به شما کمک کند برجسته ترین کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان بالقوه خود را فیلتر کنید.
این ابزارها داده های مفصلی در مورد میزان جستجوی کلمات کلیدی و رقابت بر روی آنها ارائه می دهند. بنابراین ، با کمک اطلاعات مختلف دیداری ، می توانید کلمات کلیدی خود را برای رتبه بندی در Google فیلتر کنید و برای ایجاد سرنخ ، ترافیک بازدید را هدایت کنید.

یکی از روش‌های برتر SEO وارد کردن کلمات کلیدی طولانی است

کلمات کلیدی بلند بالا (جمله) می توانند افزایش چشمگیری در فروش محصول شما داشته باشند. اولاً ، کلمات کلیدی طولانی از حجم جستجو و رقابت بالایی برخوردار نیستند و شما به راحتی می توانید در این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.
علاوه بر این ، کلمات کلیدی طولانی خاص تر و تقریباً قابل تبدیل هستند. بنابراین ، شما مجبور نیستید تلاش بیشتری انجام دهید ، و به راحتی کاربران تبدیل خواهند شد.
از این رو ، برای رشد تجارت در تجارت الکترونیکی و فروش محصولات خود ، باید کلمات کلیدی طولانی را در تحقیق و جستجو در کلمات کلیدی و استراتژی های تولید محتوا بگنجانید.
بهترین روش SEO در طراحی یک سایت

از طراحی سازگار وب سایت اطمینان حاصل کنید

طراحی روان و مناسب وب سایت برای کمک به موتورهای جستجو برای خزیدن و فهرست بندی محتوای وب سایت ضروری است. هنگامی که کاربر چیزی را جستجو می کند ، موتورهای جستجو به فهرست صفحه نگاه می کنند و صفحات برتر نمایه شده مربوطه را به کاربر نشان می دهند.
اگر وب سایت شما دارای طراحی مبهم و ناسازگار است ، بنابراین خزنده ها وب سایت یا صفحه خاصی را نمی خوانند یا ممکن است از آن بگذرند ، و شما هرگز برای مخاطبان خود قابل مشاهده نخواهید بود.
علاوه بر این ، در صورتی که وب سایت شما نمایه شود ، اما کاربر در مسیریابی با مشکل روبرو است ، فروش قابل توجهی نخواهید داشت. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از یک معماری یکپارچه برای خزنده ها و کاربران برخوردار باشد. همچنین ، دسته بندی ها و زیر مجموعه ها را برای طبقه بندی داده های وب سایت ، محصولات و غیره تعریف کنید.

طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیکی فریبنده و انعطاف پذیر

وب سایت شما فروشگاه آنلاین شما است و هیچ مشاوری مانند آنچه در فروشگاه های فیزیکی می بینید وجود ندارد. وب سایت شما برای جذب ، تعامل و تبدیل کاربر باید یک رابط کاربری قابل درک و جذاب باشد. باید مطمئن شوید که کاربران برای دسترسی به محصولات ، مراحل بررسی و مراحل دیگر با مشکلی روبرو نخواهند شد.
۷۵٪ از مصرف کنندگان طراحی را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای نتیجه گیری اعتبار یک برند در نظر می گیرند. بنابراین ، این را در نظر بگیرید و یک پورتال جذاب تجارت الکترونیکی بسازید که بتواند تجربه کاربر را بی عیب و نقص تضمین کند.
روش‌های برتر SEO برای فروش بیشتر یک سایت

بازرسی فنی SEO را انجام دهید

یک بازرسی فنی SEO می تواند به شما کمک کند خطاهای مختلفی را که بر رتبه و میزان بازدید شما تأثیر می گذارد ، شناسایی کنید. شما باید یک بررسی دقیق انجام دهید تا با تمام مشکلات احتمالی روبرو شوید و آنها را برطرف کنید. رایج ترین اشتباهات در وب سایت ها هدایت مجدد ، لینکهای خراب ، محتوای تکراری و تصاویر بهینه نشده است. در نتیجه این خطاها به صفوف و فروش شما آسیب می رسانند. برای ممیزی وب سایت خود می توانید از ابزارهای آنلاین کمک بگیرید و باید اشتباهات را برطرف کنید.
علاوه بر این ، اکثر وب سایت ها از سرعت کم بارگذاری برخوردار هستند. سرعت بارگذاری صفحه یک فاکتور رتبه بندی است و سرعت کم می تواند از رتبه های شما در SERP بکاهد. بنابراین ، سرعت سایت خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که به سرعت در همه دستگاه ها بارگیری می شود.
علاوه بر این ، باید عنوان Meta و شرح تمام صفحات وب خود را بهبود ببخشید تا کاربران را به سمت سایت خود سوق داده و فروش محصولات خود را افزایش دهید.

در استراتژی روش‌های برتر SEO – سئو موبایل را اضافه کنید

بیش از نیمی از کل ترافیک از طریق دستگاه های تلفن همراه تأمین می شود و برای افزایش فروش محصولات تجارت الکترونیکی ، سازگار بودن با تلفن همراه ضروری است.
امروزه همه تلفن های هوشمند دارند و افراد به دلیل دستیابی و قابلیت حمل بیشتر در اینترنت از طریق تلفن همراه گشت و گذار می کنند. بنابراین ، شما می توانید از مخاطبان تلفن همراه خود منجر به تولید هدایت های گسترده ای شوید و باید آماده میزبانی آنها باشید.
برای بهبود تجربه مرور کاربر در تلفن همراه ، Google برای بار اول یک بروزرسانی نمایه سازی در تلفن همراه را ارائه می دهد که در هنگام فهرست بندی اولویت وب سایت موبایل پسند است.
از این رو ، با در نظر گرفتن سئوی موبایل می توانید رتبه و فروش بالایی داشته باشید.

وبلاگ ها را در توسعه محتوا بگنجانید

وبلاگ های آموزنده تأثیر بسزایی در رتبه بندی و امتیازات دارند. با افزودن کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات در محتوای وبلاگ ، می توانید از طریق وبلاگ به همه مخاطبان احتمالی خود نزدیک شوید. شما نمی توانید از تمام کلمات کلیدی در جزئیات محصول استفاده کنید ، و استفاده غیرضروری از کلمات کلیدی در رده پر کردن قرار می گیرد ، و این خلاف دستورالعمل های موتور جستجو است.
می توانید محصولات خود را از طریق وبلاگ برای کاربران توضیح دهید ، این امر باعث راحتی بازدیدکنندگان با محصول می شود و احتمال تبدیل را افزایش می دهد. شما باید نکات درد کاربران را در محتوای وبلاگ بگنجانید و روش های حل امتیاز را از طریق محصولات خود توضیح دهید.
اینها برخی از روش‌های برتر SEO در زمینه تجارت الکترونیکی برای افزایش فروش شما است. برای رتبه بندی در SERP و افزایش نمودار فروش محصولات خود باید همیشه این روشهای جستجوگرها را در نظر بگیرید. قاصدک سافت یکی از برترین طراحان سایت و سئو است که با تکیه بر تیم فنی می تواند به شما کمک کند تا از طریق استراتژی های بازاریابی دیجیتال مبتنی بر نتایج ، هدف تجاری خود را انجام دهید.
تولید محتوا مناسب

چرا باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید؟

انسانها به دنبال دانش و اطلاعات هستند و کنجکاوی آنها را به موتورهای جستجو ‌می‌رساند تا نیازهای خود را رفع کنند و این نیازها ممکن است فرصتی برای تجارت شما باشد ، چگونه؟ خوب ، اگر به آنها بهترین اطلاعات را برای رفع نیازشان ارائه دهند ، این امر به شما کمک ‌می‌کند تا تجارت خود را بهتر از همیشه رشد دهید.
به بیان دیگر ، افراد درخواست خود را در موتورهای جستجو سرچ ‌می‌کنند و احتمالاً بهترین گزینه را در صفحه نتیجه موتور جستجو انتخاب ‌می‌کنند و به نظر ‌می‌رسد فرصتی برای برندهای تجاری باشد. اگر آنها مطالب مرتبط با برند تجاری خود را به آنها ارائه دهند ، پس ‌می‌توانند توجه مردم را به سمت برند تجاری خود جلب کنند که فروش آنها در جهت مثبت، موثر باشد.
حضور آنلاین مشاغل ضروری شده است زیرا افراد ساعت‌ها برای رسیدن به شما وقت نمی گذرانند. آنها احتمالاً به صورت آنلاین در مورد نیازهای خود جستجو ‌می‌کنند و ‌می‌فهمند کدام یک برای آنها بهتر است. به همین دلیل است که باید از اهمیت محتوا آگاه باشیم.

اهمیت محتوا

محتوا ، بخشی از اطلاعات یا تجربیاتی است که به صورت متن ، تصویر ، فایل صوتی یا فیلم به مردم ارائه ‌می‌شود. محتوا ‌می‌تواند تعاملی یا ارتباطی باشد که به چگونگی ساخت آن بستگی دارد. به این دلیل است که مردم هنگام ارائه مطالب مرتبط در محتوا ، برای برند شما اهمیت قائل شوند. این به شما کمک ‌می‌کند تا برای برند تجاری خود ایجاد تعامل کنید. مشتری شما مستقیماً با برند شما ارتباط برقرار نمی کند، او همیشه دلیلی پیدا ‌می‌کند و محتوای شما دلیل تبدیل مخاطب به مشتری خواهد بود زیرا باعث گسترش آگاهی از برند ‌می‌شود. افراد ‌می‌توانند محتوا را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و باید بدانیم این دلیل محبوبیت محتوای شما است. همانطور که برای هدف بازاریابی استفاده ‌می‌شود.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا راهکار انتشار اطلاعات در مورد شرکت شما ، محصولات تجاری ، خدمات و اتفاقاتی است که در صنعت شما موجب ‌می‌شود. بازاریابی محتوا یک روش جدید برای جذب مردم به سمت شرکت شما است. بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی است که بر ایجاد اطلاعات ارزشمند در قالب تصاویر ، متون و غیره متمرکز است تا توجه عموم را به سمت برندهای تجاری جلب کند که دلیل این امر فروش بهتر ، هدایت و رشد بازار خواهد بود.
این نوع بازاریابی محتوا همچنین توسط برندهای برجسته نیز استفاده ‌می‌شود. دلیلی که این نوع بازاریابی را ارزشمند ‌می‌کند این است که رویکرد جذابی را به سمت برند سوق ‌می‌دهد و به شما کمک ‌می‌کند تا مصرف کننده خود را حفظ کنید.
هر بخش در بازاریابی به محتوای عالی نیاز دارد زیرا افراد را به سمت برند شما ‌می‌کشاند. بنابراین ، تهیه محتوای موثر مهم است. شما همچنین باید بر روی طراحی محتوای خود تمرکز کنید زیرا زیبایی محتوا باعث ‌می‌شود افراد برند شما را دوست داشته باشند.
تا به حالما چیزهای زیادی در مورد بازاریابی محتوا ‌گفته ایم و ‌می‌خواهیم بدانیم که محتوا چگونه ‌می‌تواند برای تجارت آنلاین موثر باشد.

چرا مشاغل آنلاین به بازاریابی محتوای بی اثر نیاز دارند؟

هدف از بازاریابی محتوا به عنوان یک رویکرد بازاریابی ممکن است برای شما شناخته شده باشد و اکنون ما ‌می‌خواهیم برخی از دلایل مفید بودن سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا را برای برند شما بیان کنیم. این دلایل عبارتند از:

افزایش اقتدار برند تجاری

تولید محتوای با کیفیت و خوب ، این نوع محتوا باعث خواهد شد که برند شما از اقتدار تجاری قوی‌تری برخوردار باشد. همیشه مطمین باشید که کیفیت محتوا ‌می‌تواند برند شما را در جستجوی اطلاعاتی که برند را به اهداف بازاریابی خود برساند کمک کند.

بازگشت خوب سرمایه (ROI)

روش‌های زیادی وجود دارد که بازگشت سرمایه ROI (Return on Investment) شما را افزایش ‌می‌دهد اما یک عامل مهم این است که وقتی دکمه فراخوان (Call To Action) CTA را در محتوای خود در مکان مناسب قرار ‌می‌دهید ، منجر به افزایش بازدید شما ‌می‌شود که در نهایت منجر به رشد تجارت ‌می‌شود.

قابل اعتمادی برند توسط محتوای مناسب

کیفیت یک نام تجاری خوب این است که همیشه با محتوای عالی ارائه ‌می‌شود. مطالب محتوا به آنچه برند مربوط ‌می‌شود بستگی دارد. اگر محتوا عالی باشد ، افراد بیشتر به دنبال آن ‌می‌گردند ، و اگر به طور مداوم با آن محتوا روبرو شوید ، برند شما را موثر و منبع اصلی اطلاعات ‌می‌کند که عاملی برای اعتماد مردم به نام تجاری شما خواهد بود.

ایجاد نتیجه مثبت برای رتبه‌بندی سایت

همانطور که ‌می‌بینیم ، محتوای با کیفیت بینندگان بیشتری را به خود جلب ‌می‌کند در حالی که ترافیک وب بیشتری وجود خواهد داشت که باعث ارتقا ranking رتبه بندی سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ‌می‌شود و واضح است که هرچه رتبه بندی در SERP بیشتر باشد ، بازدید وب بیشتر ‌می‌شود که در نهایت منجر به آگاهی بیشتر از برند شما ‌می‌شود.