مقالات

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟
در تهیه طرح و رویکرد در CRM باید از سیستم مناسبی جهت مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید. همچنین با برگزاری جلسه با تیم مدیریت پیشنهادات مختلف را دریافت نمایید.
سازمان هایی که تصمیم می گیرند سیستم سی آر ام خود را از بیرون تهیه کنند لازم است که در مورد برخی ویژگی های آن اطلاعاتی را به دست آورند.

در ادامه با قاصدک سافت همراه باشید تا اطلاعاتی راجع به سیستم مناسب در سی آر ام به دست آورید.

بخوانید: مدیریت فروش در CRM

ویژگی های سیستم مناسب در CRM چیست؟

سیستم مناسب در سی آر ام دارای ۶ ویژگی است که در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم.

شروع

در CRM داشتن سیستم منطبق با سازمان نیازمند تعریف نیازها، توجیه هزینه ها و نشان دادن ارزش سرمایه گذاری است. برای اینکه نتایج بهتری گرفته باید نظر افراد کلیدی سازمان جلب شود تا بینش واحدی نسبت به مدیریت ارتباط با مشتریان به دست آید. در اینجا لازم است کارکنان دارای هدفی یکسان باشند و با کاری که صورت می گیرد موافقت نمایند.

این مطلب را هم بخوانید  چرا باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید؟

 

درگیر کردن افراد

استراتژی صحیح CRM نیازمند همکاری و پشتیبانی گروه های متعددی در سراسر سازمان است. برای انجام چنین کاری باید افردی را در تیم گنجاند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی سیستم جدید تأثیر می گذارند. این امر نیازمند همکاری و هم فکری کامل : کاربران سیستم، مدیران سیستم، گروه یکپارچه کننده سیستم، مشتریان سیستم، متولیان سیستم می باشد.

 

انتخاب مشاور

با وجود اینکه بسیاری از کارکنان داخلی سازمان دارای زمان لازم جهت اجرای سیستم جدید CRM می باشند، اما باز میتوان از متخصصان بیرونی برای تجزیه و تحلیل، نصب و نگهداری سیستم استفاده کرد. شرکت های فروشنده نرم افزار می توانند در برخی موارد بهترین مشاور سی آر ام باشند.

این مطلب را هم بخوانید  CRM فروش و مدیریت آن

 

محدود ساختن انتخاب

بهترین نرم افزار CRM آنهایی هستند که فراتر از تأمین کارکردهای اصلی در سیستم  سی آر ام می روند. اطمینان حاصل کنید که سیستم موردنظر:

از هر محلی قابل دستیابی باشد،از دفتر مرکزی تا مکان های دوردست.
با سیستم حسابداری پیشخوان سازمان ادغام شود.
در دامنه وسیعی از نرم افزارهای دیگر با سیستم های داخلی یک پارچه شود.

 

انتخاب سیستم مناسب در سی آر ام

بعد از ارزیابی گزینه های مختلف در CRM باید در مورد سیستم مناسب تصمیم گیری کرد. مصاحبه با شرکت های فروشنده، از فروشندگان سیستم های موجود در بازار اطلاعاتی بگیرید مثل:

این مطلب را هم بخوانید  سایت های تبلیغات رایگان برای کسب و کار

هزینه های برآوردی مجوز اجرا.
برآوردی هزینه ساخت سیستم برای انطباق آن با نیازهای خاص سازمان چارچوب زمانی اجرا.
هزینه های سالیانه پشتیبانی و نگهداری.
هزینه های آموزش و متدولوژی آموزش.
امکان ادغام سیستم های پیشخوان، در موارد لزوم.

 

اجرا سیستم در CRM

زمانی که محصول و فروشنده مربوطه را انتخاب و نرم افزار مربوطه را خریدرای کردید نوبت نصب آن می رسد. در اینجا برای موفقیت در فرآیند اجرای موارد زیر مفید است:

ایجاد یک طرح کاری
برگزاری جلسه تماس اول
اماده شدن برای اصلاح
همه افراد را درگیر کن
تست قبل از راه اندازی
دادههای پیشخوان را یکپارچه کنید
طرح ارزیابی مستمر

author-avatar

درباره یاسر

از سال 1371 هجری شمسی با دنیای رایانه آشنا شدم. بیشتر وقتم را به یادگیری و مطالعه صرف می کنم و به طراحی، برنامه نویسی و شعر علاقه مندم. */ این که یک روز مهندس برود در پی شعر / سر و سریست که با موی پریشان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *