تازه ها, مقالات

سوشیال مارکتینگ

سوشیال مارکتینگ

سوشیال مارکتینگ ابزاریست در جهت بدست آوردن ترافیک و توجه افراد به طراحی وب سایت شما. برنامه های سوشیال مارکتینگ بیشتر بر ایجاد محتوا استوار است که باید به اشتراک گذاشته شود. هرچه میزان ترافیک و اشتراک گذاری بالاتر برود میزان اعتبار کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت.

سوشیال مارکتینگ همان بازاریابی شبکه های اجتماعی است

سوشیال مارکتینگ سبکی از بازاریابی است که در آن استفاده از اینترنت و ابزارهای ان منجر به نوعی بازاریابی دهان به دهان می شود. این ابزارها به راحتی در دسترس همگان است، و باعث می شود نام تجاری کسب و کار شما تکرار و پرورش یابد. این مورد یکی از اصول بازاریابی است. این سبک بازاریابی ارزان قیمت است و موجب تشکیل کمپین های تبلیغاتی می شود که افراد ناآگاهانه به تبلیغ رایگان تجارت شما می پردازند و موجب گسترش آن می شوند.

علاوه بر اینکه این سبک، ارزان قیمت است به تشکیل کمپین های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند و افراد ناآگاهانه به تبلیغ رایگان تجارت شما می پردازند و آن را گسترش می دهند.

توجه داشته باشید که در شبکه های اجتماعی تعداد به اشتراک گذاری و لایک ها به کسب و کارتان یکی از معیارهای رنک شما محسوب می شود.

این مطلب را هم بخوانید  معرفی شبکه های کامپیوتری

از طریق شبکه های اجتماعی مشتریان با شما تعامل نزدیک دارند و شما را در کنار خود احساس خواهند کرد.

 

سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

سوشیال مدیا مارکتینگ نوع بسیار مهم مارکتینگ و بازاریابی آنلاین است. در این روش بازرایابی از امکانات گسترده شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده می کنند. این تبلیغات می تواند تبلیغ وب سایت به منظور افزایش ترافیک ورود باشد. یا معرفی و همه گیر کردن یک محصول یا خدمت خاص. یک کسب و کار قوی می تواند با فعالیت بیشتر و بهتر در شبکه های اجتماعی رتبه وب سایتش را در موتورهای جستجوگر بالا ببرد. با تولید محتوای جذاب و مفید در سوشال مارکتینگ ارتباط و تعامل با کاربران بیشتر خواهد شد.

با این روش محتوای تولید شده بارها و بارها دست به دست می‌شود و به اصطلاح ویرال می‌شود. محتوای ویرال شده به صورت پلکانی مخاطبان شما را بالا می‌برد و کمک شایانی به افزایش نرخ تعامل و در نهایت بالا رفتن بازدید سایت اصلی شما می‌شود. همه و همه در خدمت هدف نهایی شما هستند که مثلا می‌تواند فروش محصول باشد.

 

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام یکی از محبوترین شبکه های اجتماعی دنیاست به خصوص در کشور ما دو چندان است. با مسدود شدن تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر بیشترین کاربران شبکه های اجتماعی به اینستاگرام روی آورده اند. به همین دلیل اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های موجود برای مارکتینگ است. در زمینه کاری خودتان بایستی مخاطب هدف را پیدا کنید. اینستاگرام مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌هایی می‌گویند که برای جلب مخاطب و افزایش تعامل با او در پلتفرم اینستاگرام انجام می‌شوند.

این مطلب را هم بخوانید  چه موقع به بازاریابی چریکی (پارتیزانی) نیاز داریم؟

فعالیت های که انجام می دهید شامل: گذاشتن عکس پروفایل مناسب، نوشتن یک معرفی نامه حرفه ای و مرتبط، نام گذاری صفحه، انتخاب یک آیدی مناسب و … از موارد شروع کار هستند. مساله مهم در اینستاگرام مارکتینگ تعامل با مخاطب است. که بایستی محتوای جذاب و مفید تولید شود که مخاطب به ارسال و پخش آن مشتاق شود. ارتباط دائمی شما با کربران حایز اهمیت است. شما باید تولید محتوای دنباله دار داشته باشید. و استوری هایی بگذارید که مخاطب را به شرکت در فعالیت هایتان تشویق کند. این موارد جزو لاینفک اینستاگرام مارکتینگ است.

 

روش های جذب کاربر در سوشیال مدیا و سوشیال مارکتینگ چیست؟

کاربران را به فعالیت، کامنت گذاشتن و لایک کردن تحریک کنید. با مطرح کردن سوال هایی که باعث تفکر انها شود می توانید انها را لایک کردن، کامنت گذاشتن و فعالیت ترغیب نمایید.
این یک تکنیک ساده در بازاریابی اینترنتی است، فقط کافیست سوال خود را بپرسید و منتظر پاسخ باشید. اطلاعاتتان حاوی مطالب مفیدی باشد. با قرار دادن مطالب جالب و ویدئوهای جذاب کاربران برای دیدن مطلب و پست های جالب تر به صفحه شما بر میگردند. و شما می توانید آدرس وب سالیت خود را در قسمتی از عکس بنویسید.

این مطلب را هم بخوانید  نحوه کار NAT پويا

سوشیال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست

 

پست کردن محتوای مناسب در زمان مناسب

زمان مناسب پست گذاری یکی از عوامل مهم در بازاریابی اینترنتی است. نکاتی ریزی مانند اینکه بدانید چه ساعاتی از روز و چه روزهایی در هفته کاربران دوست دارند چه نوع محتوایی بخوانند از نکات ریز در بازاریابی اینترنتی است. همین نکات کوچک می تواند شما را به سوی موفقیت سوق دهد و کسبو کارتان را رونق ببخشد.
مثلا بعد از ساعات صرف ناهار افراد ه دنبال پست های سرگرم کننده و خنده دار هستند تا استراحت کنند. در این ساعات بالطبع مقاله ای هرچند مفید نیز مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. و زمانی که کاربران نیازمند استراحت هستند جذب مقاله های علمی نمی شوند.

author-avatar

About لیلا عباسی

کارشناس ارشد مترجمی زبان هستم. که مدیریت مطالب و سئو حرفه ای سایت از علاقه مندی های من می باشد. در کنار این علاقه مندی ها در کار حسابداری و مشاوره طب سنتی نیز فعال می باشم.

1 فکر در مورد “ سوشیال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *