تازه ها, مقالات

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ  یا بازاریابی دیجیتال به صورت عامیانه همان تبلیغات دهان به دهان می باشد که بر پایه شبکه های اجتماعی در بستر اینترنت رخ می دهد. در دیجیتال مارکتینگ در اصل محصول یا خدمت شما برای رونق کسب و کارتان به دیگران و کسانی که خواهان خدمات یا محصول شما هستند معرفی می گردد. و به این دلیل که این نوع بازاریابی در نرم افزارها و شبکه اینترنت پیاده سازی می شود به آن دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می گویند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

در ابتدا لازم است که برای شما از بازاریابی دیجیتال در عمل بگوییم
در واقع زمانی که شما به دنبال خرید یک کالا به صورت انلاین می باشید ابتدا کلید واژه های مرتبط را جست و جو می کنید تا اطلاعات لازم را کسب نموده و خرید خود را کامل نمایید. اما اینجا نقش یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
او باید ابتدا مطالب و ویدیو های مورد نیاز شما را تهیه کرده و آنها را در یک وب سایت که سئو باشد قرار دهد به عبارتی سایت در رتبه بالایی قرار داشته باشد و سپس مقایسه کالای مدنظر شما را با دیگر برند هه انجام دهید و در نهایت شما را به خرید مناسب ترین گزینه ترغیب کند.

این مطلب را هم بخوانید  اصول پیش بینی فروش چیست؟

از دو دهه پیش واژه دیجیتال مارکتینگ که زیر مجموعه ای از مدیریت بازاریابی اینترنتی و نیز مدیریت تبلیغات می باشد مورد توجه قرار گرفت. ولی همانطور که می دانید ما هروز شاهد گسترش اینترنت و استفاده از فضای مجازی می باشیم به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ امروزه یک تخصص جدا و حرفه ای می باشد که توسط کارشناسان ماهر انجام می گیرد.

این مطلب را هم بخوانید  مزایا و معایب طراحی سایت استاتیک

ابزارهای قابل استفاده در بازاریابی دیجیتال

۱- بازاریابی توسط موتورهای جستجوگر
۲- استفاده از بهینه سازی جهت موتورهای جستجوگر
۳- انجام بازاریابی محتوا
۴- بازاریابی درونگرا
۵- بازاریابی شبکه های اجتماعی
۶- استراتژی محتوا
۷- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
۸- اینفلوئنسر مارکتینگ
۹- تبلیغات بنری
۱۰- بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا به اصطلاح انجام تبلیغات از طریق گوشی موبایل)
۱۱- بازاریابی از طریق همکاری در فروش
۱۲- تولید محتوا هدفمند
۱۳- بازاریابی ویروسی دیجیتال

این مطلب را هم بخوانید  چرا باید تجارت شما در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کند؟

۱۴- بازاریابی پیامکی

همچنین در دیجیتال مارکتینگ به تبلیغات هدفمند و اصولی و تبلیغ مستقیم هم گاهی اشاره شده است اما به دلیل اینکه این دو مورد همخوانی با موارد ذکر شده در بالا ندارند به آنها اشاره ای نکردیم.

در آخر همانطور که خواندید دیجیتال مارکتینگ تنها محدود به سایت و اینستاگرام نمی شود بلکه یه دنیا وسیع تری دارد. چنانچه که شما هم به این حرفه علاقه دارید لازم است در این راه طولانی صبور باشید و از متخصصان حرفه ای کمک بگیرید.

author-avatar

درباره لیلا عباسی

کارشناس ارشد مترجمی زبان هستم. که مدیریت مطالب و سئو حرفه ای سایت از علاقه مندی های من می باشد. در کنار این علاقه مندی ها در کار حسابداری و مشاوره طب سنتی نیز فعال می باشم.

4 فکر در مورد “ دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *